اخبار

قیمت خرید تضمینی گندم و برنج این هفته اعلام می‌شود

نقش اساسی دارو و واکسن در تامین کیفیت دام و طیور 

نیاز به ایجاد حدود ۸۰ هزار هکتار گلخانه جدید

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور درباره خودکفایی محصولات اساسی، گفت: تلاش داریم به مرز خودکفایی برسیم و کشت سبزی و صیفی را از فضای باز به گلخانه منتقل کنیم و برای تحقق این مهم در فاز نخست نیاز است که ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه ایجاد کنیم، این در حالی است که موجودی گلخانه در کشور ۲۳ هزار هکتار است.

وی تصریح‌کرد: وزارتخانه اقدام به رتبه بندی کارخانه‌های تولید خوراک دام کرده است، به‌طوری که حدود ۸۰۰ کارخانه تولید خوراک دام با ظرفیت ۲۵ میلیون تنی در کشور وجود دارد.

ساداتی‌نژاد اظهار داشت: بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کرده است، اما باید برای ارتقای کیفیت خوراک دام تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری کشاورزی، «سیدجواد ساداتی نژاد» در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان ایران در جمع خبرنگاران درباره اینکه قیمت خرید تضمینی برنج و گندم چه زمانی اعلام می شود، افزود: تعیین قیمت خرید تضمینی نیاز به مصوبه دارد که این هفته اعلام می شود۔

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تامین دارو و واکسن نقش مهمی در سلامت و کیفیت دام و طیور دارد، افزود: در ماه‌های نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها، برگزاری نمایشگاه های از این دست می تواند در ارتقای بهره وری کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی، صنعت دام و طیور را یک حوزه مهم در بخش تامین امنیت غذایی کشور دانست و اظهار داشت: پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بیشتر فشارها در حوزه تولید به صنعت دام و طیور وارد شد، اما تولیدکنندگان غیرتمندانه پای تامین امنیت غذایی ایستادند.

ساداتی‌نژاد ادامه‌داد: بنابراین حدود ۸۰ هزار هکتار گلخانه جدید نیاز داریم که شهرک های گلخانه ای ایجاد کنیم و فضای باز شده را به سمت محصولات راهبردی گندم، جو و دانه های روغنی سوق دهیم.



منبع اخبار

خوراک دام تولید داخل نیازمند ارتقای کیفیت

وزیر جهاد کشاورزی، تامین خوراک دام را در رشد این صنعت مهم برشمرد و افزود: در تلاشیم خوراک جایگزین داخلی با قیمت مناسب را با افزایش بهره‌وری جایگزین کنیم و  در این بخش نقش شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های تولیدی اهمیت دارد. 

ساداتی‌نژاد با تاکید بر اینکه به‌زودی از مشکلات عبور خواهیم کرد، گفت: پس از طرح مردمی سازی یارانه ها نگاه وزارتخانه رشد حوزه بهره وری است.

وی تصریح‌کرد: تولیدکنندگان از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون با چالش‌های جدی درگیر بودند و با وجود اقداماتی که در حوزه‌ نقدینگی، مازاد تولید، آزادسازی صادرات، خرید تضمینی و تغییر نرخ ارز داشتیم، پای تولید و سفره مردم ایستادند.