اخبار

لایروبی بندر آستارا پس از مهلت دو ماهه از سوی بازرسی کل استان گیلان آغاز شد.

ایسنا/گیلان پس از پایان مهلت دو ماهه تعیین شده از سوی بازرسی کل استان گیلان در خصوص لایروبی بندر آستارا، روند لایروبی این بندر مرزی واقع در شمال غرب گیلان با استقرار کشتی لایروبی ویژه یاسین با هدف افزایش آغاز شد. تعداد کشتی ها عمق کانال و تسهیل حرکت و پهلوگیری کشتی های بزرگ.

پس از پایان مهلت دو ماهه تعیین شده از سوی بازرسی کل استان گیلان در خصوص لایروبی بندر آستارا، روند لایروبی این گذرگاه مرزی با استقرار لایروبی ویژه یاسین با هدف افزایش عمق به پایان رسید. کانال و تسهیل تردد کشتی های بزرگ توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از صبح روز شنبه در مجتمع بندری آستارا آغاز شد.

لایروبی بندر آستارا پس از مهلت دو ماهه از سوی بازرسی کل استان گیلان آغاز شد.

با لایروبی و تعمیق کف کانال دسترسی به بندر آستارا که یکی از بنادر مهم جمهوری اسلامی ایران در سواحل دریای خزر است، ورودی کشتی ها به بندر تا حد استاندارد افزایش یافت. و عمق مناسبی برای عبور کشتی های تجاری بزرگ در دریای خزر با ظرفیت بارگیری زیاد به سمت مجتمع بندری آستارا حفظ شد.

لایروبی بندر آستارا پس از مهلت دو ماهه از سوی بازرسی کل استان گیلان آغاز شد.

فرماندار شهرستان مرزی آستارا در این خصوص در بازدید از روند لایروبی بندر آستارا در جمع خبرنگاران گفت: از دی ماه سال گذشته به دلیل کاهش محسوس آب های دریای خزر و حضور از رسوبات موجود در کانال دسترسی به بندر آستارا، تردد کشتی های باری در این بندر امکان پذیر نبوده است و در این راستا با توجه به بازدید اخیر بازرس کل استان گیلان و همچنین جلسه برگزار شده در استان گیلان بر ضرورت لایروبی بندر آستارا تاکید شد.

محمدرضا شهاب زاده با بیان اینکه آستارا یکی از شهرستان های مرزی مهم کشور و استانداری گیلان است و از نظر اقتصادی اهمیت ویژه ای دارد و دارای مرزهای زمینی، دریایی و ریلی است، افزود: آب های دریای خزر در حال عقب نشینی است و به همین دلیل است. موضوع و شرایط اقلیمی و آب و هوایی، نیاز دائمی به لایروبی کشتی ها با هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و لایروبی مکرر بندر آستارا بسیار مهم و ضروری است.

لایروبی بندر آستارا پس از مهلت دو ماهه از سوی بازرسی کل استان گیلان آغاز شد.

وی با اشاره به پیگیری و مکاتبات در خصوص لایروبی بندر آستارا و هماهنگی و نظارت ویژه مدیرکل بازرسی کل کشور و همچنین نماینده مردم آستارا در شورای اسلامی گفت: ظرفیت بندر آستارا باید در راستای توسعه تجارت و اقتصاد ملی مورد استفاده قرار گیرد. شهرستان و شهرستان سود خوبی برده اند.

لایروبی بندر آستارا پس از مهلت دو ماهه از سوی بازرسی کل استان گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، بندر آستارا در طول قرن نوزدهم تا آغاز، بندر فعالي براي واردات كالا، مصالح ساختماني و فرآورده هاي نفتي از بنادر مختلف درياي خزر به ويژه بندر باكو در جمهوري آذربايجان بوده است. از جنگ جهانی دوم پس از تصمیم دولت وقت در سال 1386 مبنی بر واگذاری مالکیت بندر آستارا از شیلات ایران به سازمان بنادر و دریانوردی و سپس تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی در سال 1388 به مساحت 60 هکتار با حمایت بخش خصوصی و اجرای یک طرح بزرگ ملی و بین المللی، پس از سال ها فعالیت بندری غیرتجاری، شاهد فعالیت آستارا در بخش دریایی و مبادلات دریای خزر به ویژه صادرات هستیم.

لایروبی بندر آستارا پس از مهلت دو ماهه از سوی بازرسی کل استان گیلان آغاز شد.

این امر با ایجاد مجتمع بندری آستارا که در مسیر جاده ابریشم و تقاطع کریدور شمال-جنوب قرار دارد، انجام می شود و از نظر مسافت 40 درصد کوتاهتر است و زمان و 30 درصد. از نظر هزینه نسبت به روش های سنتی ارزان تر است و به راحتی می توان مزیت تجاری اقتصاد دریایی را مشاهده کرد. بندر آستارا نیز در دوران شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن نقش خود را به عنوان فعال ترین بندر کشور به خوبی ایفا کرد، اما در سال های اخیر یکی از مهمترین اهداف مجتمع بندری آستارا تبدیل آن به بندر بود. یک مرکز قوی و فعال در زمینه ترانزیت که غلات قادر به تامین نیاز بازار کشورهای آسیای میانه و عراق در زمان های لازم در امر واردات این کالای استراتژیک است و این امر به تدریج چشم انداز روشنی را با حسن نیت نشان می دهد. . سرمایه گذاری در بندر آستارا

بخش خصوصی در سال 1398 بیش از 10 هزار میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری کرد و در حال حاضر برخی مشکلات زیرساخت های صادرات و واردات بندر آستارا برطرف شده است، اما همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای لایروبی مجتمع بندر آستارا ضروری است. .

مهمترین مشکل پیش روی بندر آستارا در حال حاضر لایروبی کشتی های با ظرفیت بیش از 2500 تن است. لایه بندی و افزایش عمق کانال ورودی بندر آستارا به کشتی های خزر با هر اندازه و وزنی امکان پهلوگیری در آن را می دهد تا بندر آستارا مانند سایر بنادر شمالی کشور از عمق مناسب برای پهلوگیری برخوردار باشد. کشتی های تجاری بزرگ کشتی ها و بر اساس تعهد سازمان بنادر و دریانوردی باید عمق مناسبی برای تردد و پهلوگیری کشتی ها در این بندر فراهم شود.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403063119944/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C-%D8%B6%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%84-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا