لبخند برقیشدن بر لب اروپا ماسید


یک عضو ارشد پارلمان اروپا، روز جمعه تایید کرد اروپا طرح خود برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتور احتراق داخلی را تا سال ۲۰۳۵ لغو خواهد کرد.
به گزارش مجله خبری کشاورزی، این قاره برای تغییر به خودروهای برقی برنامهریزی کرده بود اما احساسات مشتریان و لابیگری تولیدکنندگان، این ایده را با شکست مواجه کرد. با اعلام رسمی این خبر، این پایان یک مناقشه طولانی و تلخ بر سر این است که آیا اتحادیه اروپا از آمریکا در کاهش الزامات انتشار گازهای گلخانهای پیروی خواهد کرد یا مانند چین، پیش خواهد رفت.
تولیدکنندگان غربی از فروش کندتر از حد انتظار خودروهای برقی، سقوط سهم بازار در چین و موانع موجود در آن سوی اقیانوس اطلس در آمریکا، غافلگیر و زیان دیدهاند. این تولیدکنندگان استدلال کردهاند تحمیل خودروهای برقی زیان ده به مصرفکنندگان ممکن است موقعیت مالی آنها را بدتر کرده و آنها را در سطح جهانی غیررقابتی باقی میگذارد. ظاهرا اتحادیه اروپا این استدلال را پذیرفته است.
به گزارش رویترز، مانفرد وبر، رئیس فراکسیون احزاب محافظهکار در پارلمان اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی در آلمان، گفت: سهشنبه آتی، کمیسیون اروپا پیشنهاد روشنی برای لغو ممنوعیت موتورهای احتراق داخلی ارائه خواهد داد. او به جای انتظار از تولیدکنندگان برای تولید محصولاتی که مشتریان بنا به گزارشها نمیخواهند، مسئولیت خرید محصولات کارآمد را بر عهده مشتریان گذاشت.
او بر این باور است که این یک نگاه سادهانگارانه به وضعیت است ظهور تسلا، بیوایدی و دیگران ثابت میکند که مردم قطعا تجربه مالکیت بدون دردسر و سادگی یک خودروی برقی را میخواهند. آنها فقط حاضر نیستند هزینه زیادی برای آن بپردازند و تمرکز زنجیره تامین خودروسازان غربی بر خودروهای بنزینی، ارائه خودروهای برقی رقابتی با قیمتهای قابل مقایسه را برای آنها دشوار کرده است.
اما این وضعیت در حال تغییر است، مرسدس، بیامو و دیگران خودروهای برقی خود را معرفی میکنند که تقریبا از هر نظر از همتایان بنزینی خود بهتر هستند.
خبر خوب این است که ترجیح مصرفکننده برای هزینههای نگهداری کمتر، ویژگیهای فنی بهتر و قدرت ثابت، خریداران را به سمت خودروهای برقی سوق میدهد اما برنامههای تشویقی و سیاستهای بلندمدت میتواند به کسبوکارها کمک کند تا واقعا برای آینده سرمایهگذاری کنند.
قوانین جدید برای خودروسازانی که با مشکل مواجه هستند، یک پیروزی محسوب میشود اما همچنان مستلزم کاهش ۹۰ درصدی انتشار دیاکسید کربن در کل ناوگان تا سال ۲۰۳۵ است.
بر اساس گزارش اینسایدیوز، این یک هدف عادلانه در جهانی است که خودروهای برقی چینی به راحتی از بهترین خودروهای آمریکا، اروپا، ژاپن و کره جنوبی پیشی گرفتهاند. خودروسازان اروپایی و آمریکایی در حال حاضر در رقابت خودروهای برقی عقب هستند، بنابراین کند شدن روند پیشرفت، خطرات خاص خود را به همراه دارد.
انتهای پیام
https://www.isna.ir/news/1404092214384/%D9%84%D8%A8%D8%AE%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D9%84%D8%A8-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF
