اخبار

مبارزه با سن گندم و جو در سطح ۲.۷ میلیون هکتار

به گزارش روز دوشنبه مجله خبری کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی، « سعید معین» با بیان اینکه در سال زراعی جاری در سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو با سن مادر و یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار با پوره مبارزه شده است افزود: سطح مبارزه با آفت سن در مزارع جو  ۳۲۰ هزار هکتار است.

مدیرکل دفتر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: براساس آخرین گزارش‌ها از استان‌ها میزان خرید دولتی گندم از ۶.۵ میلیون تن عبور کرده و میزان سن‌زدگی بالای ۲ درصد گندم‌های خریداری شده توسط دولت، کمتر از سال گذشته و نزدیک به ۱۰ هزار تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴.۵ میلیون تن خرید دولتی گندم صورت گرفت که ۳۸ هزار تن آن سن‌زدگی بالای ۲ درصد داشت.

مدیرکل دفتر آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: آفت سن جزو آفات همگانی است و مبارزه با آن توسط کشاورزان انجام می‌شود و سازمان حفظ نباتات کشور اقدامات مربوط به پیش آگاهی، تهیه دستورالعمل و تدارک امکانات لازم برای مبارزه با این آفت را انجام می‌دهد.



منبع اخبار

وی تصریح کرد: امسال به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی بارندگی کمتر از نرمال، با شرایط خاصی روبرو بودیم، زیرا آفت سن گرما دوست و خشکی دوست است.

معین بیشترین سطح مبارزه با سن مادر و پوره را در استان‌های کردستان، همدان و کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امسال ۷۰ درصد مبارزه با آفت سن در اراضی دیم گندم و مابقی در اراضی آبی صورت گرفت.