اخبار

مبلغ خرید تضمینی گندم، به‌اندازه جمع ۵ سال گذشته است

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ نرخ خرید تضمینی ۵ هزار تومان بود که به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت یعنی ۲.۵ برابری رشد و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۶۰ درصدی خرید گندم را نشان می‌دهد که این حاصل اعتماد کشاورزان به دولت در کاشت و فروش بوده است.

راد گفت: دولت امسال ۸۳ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کرد به اندازه ۵ سال گذشته (سال ۹۶ تا ۱۴۰۰) حتی ۱۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر بوده که رشد ۴ برابری داشته است و در مقایسه با سال گذشته که ۲۲ همت (۲۲ هزار و میلیارد تومان) رشد ۲۶۳ درصدی دارد.

 مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار داشت: سال ۱۳۶۹ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم حدود ۱۰ هزار تومان بود که به ترتیب در سال‌های مختلف ۱۰، ۲۰، ۳۰ درصد و برخی سال‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد بود و حتی در برخی سال‌ها رشد نرخ صفر بود.

به گزارش روز شنبه مجله خبری کشاورزی؛ «سید سعید راد» افزود: پرداخت بهای گندم از سال ۱۳۶۸ تاکنون که قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مصوب شده بود بی سابقه بود که نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱ هزارو ۵۰۰ تا ۱۱ هزارو ۶۰۰ تومان ا تشویقی و امتیازی که در نظر گرفته بودیم شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: سال گذشته ۴.۵ میلیون تن گندم خریداری شد که امسال این رقم به  ۷.۲ میلیون تن گندم رسید که رشد ۶۰ درصد وزنی را نشان می‌دهد.



منبع اخبار