اخبار

مشاور وزیر جهاد: ۱۵ راهبرد برای تحول کشاورزی کشور تعیین شده است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارزیابی برنامه تحول کشاورزی به طور جدی مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: اجرای این برنامه، به ویژه در محور امنیت غذایی ما را به اهداف خود در بخش کشاورزی می رساند.

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی، حمید اورعی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین از این بخش به عنوان یکی از مسایل درجه یک کشور نام برد و خاطرنشان کرد: قزوین از استان های پیشگام کشور در حوزه امنیت غذایی بوده است.

اورعی اضافه کرد: راهبرد بعدی ما در تحول کشاورزی استفاده از سنجش هوشمند در حوزه امنیت غذایی است که در آن تولید و تامین محصولات تا چرخه مصرف با استفاده از دانش و فناوری روز ارزیابی و رصد می شود.

به گفته اورعی، برنامه تحول کشاورزی دارای ۱۵ راهبرد از جمله توجه به مدیریت جهادی با ریسک پذیری بالا در امنیت غذایی می باشد.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم کارهای بزرگی در حوزه امنیت غذایی انجام شده، اگرچه در این حوزه هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که باید از میان برداشته شود.

وی با اشاره به رونمایی الگوی کشت کشور در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: الگوی کشت برای ۱۳ سال مسدود مانده بود اما وزارت جهاد کشاورزی خود را با چالش اجرای این طرح روبرو ساخت‌.

این مسوول یادآور شد: تلاش برای حل چالش های پیش رو در حوزه امنیت غذایی را با رویکرد جهادی و انقلابی باید پیگیری کنیم.

اورعی افزود: توجه به الگوی کشت و کشت قراردادی اگرچه در اجرا ما را با چالش هایی روبرو می کند اما موجب رفع مشکلات قدیمی و ریشه دار بخش کشاورزی می شود که طی سال های قبل به آن توجه نشده بود. 

وی اظهار داشت: امروز به مرحله ای رسیدیم که همه بر خودکفایی گندم اذعان دارند اما تحقق این مساله نیازمند تدبیر و برنامه ریزی است و امسال یکی از برگ های برنده دولت و وزارت جهاد در حوزه خرید تضمینی گندم، رشد تولید این محصول استراتژیک بود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: حمایت ها از حوزه کشاورزی باید هدفمند باشد تا تولیدکنندگان واقعی را در بر بگیرد و به پیشبرد اهداف و چشم اندازها برای تامین امنیت غذایی کمک کند.



منبع اخبار