اخبار

معرفی کامل جاهای دیدنی اطراف قم و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر ره بال آسمان | behgardi

براساس مستندات مسجد جمکران در 17 ماه رمضان سال 373 هجری قمری به دست شیخ بزرگ جمکرانی به دستور مستقیم حضرت مهدی (عج) ساخته شده است. این مسجد عظیم 6 ورودی و صحن دارد که دو طرف آن مناره‌های بلند خودنمایی می‌کنند. موزه دین و دنیا مسجد جمکران نیز خود به تنهایی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی جذاب و تاریخی شهر قم است که بازدید از آن بسیار تاکید شده است.

راهنمای وقت سفارت

برخی از این گونه‌ها همانند پلنگ ایرانی در حال انقراض هستند و باید به شدت از آنها محافظت شود. اگر اهل کویرگردی باشید، این پارک ملی می‌تواند یکی از زیباترین خاطرات را در سفرتان به قم برای شما رقم بزند. البته باید بدانید که بخش اعظم این پارک ملی در گرمسار و استان سمنان قرار گرفته و قسمت کوچکی از آن متعلق به قم است. مسجد جمکران را می‌توان یکی از نماد‌های مهم شهر قم دانست. بنا بر روایات، این مسجد به دستور مستقیم آقا امام زمان ساخته شده است.

این مکان امروز به حرم حضرت معصومه (ع) مشهور است و بنای بسیار زیبایی اطراف آن بنا گردیده است. در سال ۹۶۵ هجری شاه طهماسب صفوی، در چهار طرف مرقد ضریحی آجری با منافذ باز آراسته به کاشی‌های هفت رنگ و کتیبه‌های معرق بنا نمود. در سال ۱۲۳۰ هجری قمری فتحعلی شاه همان ضریح را نقره پوش کرد که به مرور زمان فرسوده و در سال ۱۲۸۰ ضریحی که از نقره ضریح سابق و نقره‌های موجود در خزانه ساخته شد به جای آن نصب گردید. در سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به دستور تولیت آن زمان شکل ضریح را تغییر دادند و در اسفند ماه ۱۳۸۰ شمسی اصلاحات و تعمیرات جدید صورت گرفت. پارک ملی کویر از معروف‌ترین جاهای دیدنی اطراف قم است که خیلی از گردشگرها به بازدید از آن می‌روند. از تپه‌های شنی تا شب‌های پرستاره و حیوان‌هایی که در کویر زندگی می‌کنند، همگی بخش جذابی از طبیعت هستند.

روستای نویس قم

روستای کاسو روستایی کوچکی است؛ اما مردمانی مهمان‌نواز و جاهای دیدنی قم خون‌گرم دارد. پس در فصل تابستان می‌توانید در خانه‌های روستایی اقامت کنید و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد داشته باشید. روستای وشنوه در ۶۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر قم و در بخش کهک واقع شده است. این منطقه‌ی ییلاقیِ زیبا، بسیار کهن بوده و قدمت آن به هزاره‌ی چهارم و سوم قبل از میلاد می‌رسد. این روستا یکی از زیباترین جاهای دیدنی قم است که با طبیعتی بکر و چشم‌نواز، گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را به خود جذب می‌کند.

  • سورتمه از تفریحات نسبتا جدید است که تجربه‌ آن می‌تواند هیجان‌انگیز باشد که در این بوستان امکانات استفاده از سورتمه و شهربازی وجود دارد.
  • بسیاری از افراد تابستان را برای بازدید از روستای وشنوه انتخاب می‌کنند؛ اما این تا زمانی است که پاییز وشنوه را ندیده باشید.
  • این روستا بیشترین شهید را در بین تمام روستاهای ایران دارد .
  • خوردن این آبگوشت با سبزی تازه و نان سنگک بسیار می چسبد.
  • در فصل زمستان هوای روستا بسیار سرد می‌شود و مردم محلی نیز حتی خانه‌های خود را ترک می‌کنند.

دسترسی به این غار دشوار است و از مسیرهایی با شیب تند عبور می‌کند. در نهایت باید برای بازدید از غار، تجهیزات و مهارت کافی داشته باشید. همچنین بهتر است به‌صورت گروهی از این غار بازدید کنید تا دچار مشکل نشوید. شاید با شنیدن نام قبرستان کمی احساس ترس کنید و تصویری ترسناک از گورستان‌های قدیمی در ذهنتان تداعی شود. اما قبرستان شیخان قم بیشتر شبیه به یک زیارتگاه بزرگ و زیبا است که بسیاری از مسافران و یا حتی ساکنین قم، برای زیارت و شفاعت به آن مراجعه می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از دریاچه نمک حوض سلطان کدام فصل است؟

معرفی کامل جاهای دیدنی اطراف قم و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر ره بال آسمان | behgardi