اخبار

مقام‌های محلی: برداشت برنج در ولایت هرات ۲۵ درصد افزایش یافته‌است طلوع‌نیوز

در بعضی از کشورهاي برنج خیز از بایندر نیـز بـراي برداشـت بـرنج اسـتفاده می شود. این ماشین عمل درو و بافـه بنـدي محـصول را بـه طـور هـم زمـان انجـام می دهد. در ایـن روش برداشــت، خــشک شــدن شــالی بــه دلیــل بــستن آن در دســته هــاي بــزرگ بــا کنــدي صورت مـی گیـرد و agriculture-na درنتیجـه موجـب فـساد محـصول بـه ویـژه در شـرایط نامـساعد جـوي می شود. به هیمن علـت در کـشور مـا از ایـن ماشـین بـراي درو شـالی اسـتقبال نـشده اسـت . پس از برداشت شالی کمی طول می کشد تا برنج تازه وارد بازار شود. معمولا شالی تا یک هفته پس از برداشت به برنج تبدیل شده است.

اگر هوا آفتابی بود می توان شلتوک ها تا کاهش رطوبت در انبار نگهداری کرد. به منظور تبدیل شدن شلتوک به برنج سفید باید آن را توسط دستگاه خشک کن، خشک کنید. برداشت برنج در استان گیلان هر ساله از اوایل مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه می‌یابد. امسال پیش بینی می‌شود، شالی‌کاران گیلانی در ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهایشان بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن برنج سفید تولید کنند. استان­های گیلان و مازندران تولید کنندگان عمده­ ی برنج در ایران هستند. برنج در ایران دو زمان کاشت متفاوت دارد و از این رو کاشت برنج را به دو دسته­ ی کشت اول و کشت دوم تقسیم می­ کنند.

عملیات برداشت برنج هم به دو صورت انجام می شود مکانیزه و سنتی. اولین قدم و یکی از مهمترین اقداماتی که در ارتباط با هر محصولی باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب بهترین بذر موجود می باشد و غلاتی مانند برنج هم از این قاعده مستثنا نیستند. خرید از این فروشگاه بصورت آنلاین و توسط درگاه های پرداخت امن می باشد و ارسال تمامی محصولات به سراسر کشور توسط باربری و یا پست امکان پذیر میباشد. برنجی که برای فروش در اختیار مصرف کننده نهایی قرار میگیرد نیز دو مرحله را در کارخانه های الک زنی و سورتینگ طی میکند که در ادامه توضیح میدهیم.

سند جامع ماشین‌آلات کشاورزی بر مبنای توسعه صادرات تدوین می شود

بطوریکه در کشورهای اروپایی برنج دانه بلند حاوی آمیلوز بالا بندرت کشت شده، اما ایتالیا عمده تولید کننده این محصول در اروپا می باشد. در حالی که کشورهای شمال غربی آسیا بخصوص تایلند و مالزی جزء بزرگترین تولید کنندگان برنج پاربویل محسوب می گردند و سالیانه مقادیر زیادی از محصول تولید شده خود را به کشورهای اروپایی صادر می نمایند. با مشاهده آلودگی در زمین اصلی با استفاده از تله توری و حالات مختلف رشدی آفت در مزرعه در صورت نیاز به مبارزه شیمیایی می توان تا زمان حداکثر پنجه زنی از گرانول ریجنت 2/0 درصد به مقدار 20 کیلوگرم در هکتار استفاده نمود.

مقاله جدول کودی مرکبات در شمال و جنوب ایران

شرکت تعاونی زرین گیاه ارومیه آماده دریافت سفارش شما جهت تولید نشا انواع گیاهان دارویی می باشد. توليد و فروش انواع نشا گياهان دارویی توسط شرکت زرین گیاه، توانایی تولید نشاء انواع گیاهان دارویی را داریم. کاویش بعنوان پخش عمده برنج شمال و خرید و فروش برنج عمده به شما کمک می کند تا با اطمینان و کیفیت بسیار مطلوب خرید عمده برنج داشته باشید. مرحله سوم که مرحله برداشت برنج است، زمان آن شهریورماه است.

برگزاری دومین تور ادبی گردشگری به مناسبت گرامیداشت هفته تهران