اخبار

نقش کشاورزی هوشمند در آینده زراعت جهان مجله خبری کشاورزی

در داخل کشور سالانه بیش از ۵ میلیون تن گوجهفرنگی تولید میشود و جایگاه اول و دوم دنیا در تولید خربزه و هندوانه راداریم، اما بیش از ۹۰ درصد که حتی گفتهشده تا ۹۷ درصد در تامین دانههای روغنی وابسته هستیم. قیمت دانههای روغنی هم 4/ 3 درصد افت خواهد داشت که پیشبینی قبلی آن را 2/ 2 درصد اعلام کرده بود. وجود Pfr در بذر برای جوانهزنی ضروری است و مقدار آن در طی آبگیری بذر افزایش مییابد. همچنین برخی از انواع گونه های سبزی هم مثل مارچوبه و گل کلم هم به مقدار زیاد کشت شد. کمک مضاعف به مشتریان واقعی زیرا از این به بعد میتوانند محصولات موردنظر خود را در نبود دلالان با قیمتی منطقی تهیه کنند. پیشنهاد میکنیم این فرصت عالی را برای خرید و فروش بدون واسطه محصولات کشاورزی و باغی به قیمتی واقعی و منطقی از دست ندهید! یعنی محصول خود را به مشتری واقعی بفروشید، نه دلال یا واسطه! به این وسیله میتوانید با کاهش مصرف آب و افزایش تولید محصول، کشت و کار بسیار عالی و مفیدی را داشته باشید.

در پاسخ باید بدانید که هدف اصلی تیم دهقان مارکت فقط اتصال بدون واسطه کشاورز به مصرفکننده واقعی است و در اصل با این نیت خیرخواهانه راهاندازی شده است! وظیفه اصلی این صندوق کمک به ادامه ی تولید محصولات کشاورزی و دامدارانی است که محصولاتشان بر اثر حوادث طبیعی و قهری دچار خسارت شده است. علیقلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفته است:« قیمت گندم و سایر محصولات کشاورزی در شورای قیمت گذاری تعیین شده و نسبت به نرخ خرید تضمینی سال گذشته حداقل 50 درصد افزایش یافته است.». بنابراین آنطور که نایب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور می گوید: قیمت گندم و سایر محصولات کشاورزی برای سال آینده آماده است و باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شود و به احتمال زیاد باید منتظر وزیر تازه نفس وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم بود که قرار است تا 48 ساعت دیگر در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس به صندلی وزارت واقع در ساختمان 16 طبقه ای خیابان طالقانی تکیه زند. به گزارش فارس، بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی متشکل از وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس نظام مهندسی کشاورزی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتحادیه مرکزی تعاونیهای روستایی و کشاورزی و دو کشاورز خبره به انتخاب وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بنیاد ملی گندم کاران است و دو نماینده مجلس نیز عضو ناظر هستند که قیمت تضمینی محصولات اساسی را تعیین می کنند.

این گلخانه ها به حداقل ارتفاع 5 متر نیاز داشته و می بایست در برابر باد و برف منطقه و وزن محصول مقاوم باشند. به عنوان یک مشکل کوچک به دلیل وجود تعداد زیادی شلنگ، امکان نشتی وجود دارد. بررسیهای ما برای حل این مشکل و تصویب قوانین در این زمینه نشان داد که ما از ظرفیتهای بسیار خوبی بهره میبریم اما با عدم بهرهگیری از این ظرفیتها بازارها را به راحتی از دست دادهایم. در این روش گیاهان سریعتر مواد مغذی را جذب میکنند و تاثیرگذاری مواد مغذی نیز به مراتب بیش تر است. موضوع تأمین سلامت محصولات کشاورزی مشکل حل نشده با سابقه طولانی بیش از نیم قرن در ایران است. در یکسال گذشته بیش از هزار و ۲۵۰ هزار نفر در بخش گلخانههای استان یزد مشغول به کار شدند. در دنیای امروز تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است تا جایی که در روستاهای کوچک ایران نیز اینترنت در دسترس همگان قرار دارد و کشاورزان باید این فرصت را غنیمت شمرده و محصولات خود را به روش های نوین بازاریابی به بازار هدف معرفی کنند .

مناقصه: روشی برای خرید کالا یا خدمات که تمامی پیشنهاد ها ی رسیده در یک زمان و در حضور پیشنهاد دهندگان بررسی شده و پایین ترین قیمت قبول می گردد.مناقصه فرایندی است رقابتی برای تامین کیفیت مورد نظر که در آن تعهدات موضوع معامله به مناقصه گری که کمترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد و اگذار می شود. تراز تجاری چین با آمریکا نیز مانند ایران به نفع چین مثبت است. شرایط بیمه عشایری نیز مانند شرایطی که کشاورزان و روستاییان در بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان روستاییان دارند تفاوت چندانی ندارد. خوشبختانه چندین سال است که زمینه بازاریابی اینترنتی در کشور ما فراهم شده است و بهمرور ضعفهای جزئی آن مانند رقابت اندک، عدم شفافیت و گاهی نوسانات شدید قیمتهای ارائهشده، مشکلات حملونقل محصولات از فروشنده به خریدار و غیره در حال حل شدن هستند. از آنجایی که کشاورز بهعنوان فروشنده موظف است که قیمت موردنظر خود را در هنگام ثبت آگهی درج کند، امکان مقایسه قیمت برای فروشندگان دیگر همان محصول و خریداران از سراسر کشور فراهم میشود. همچنین از آنجا که واسطهی کمتری در کار است، قیمت خرید محصولات برای خریداران عادلانهتر خواهد بود.

ساداتی نژاد گفت: امروز کشاورزی ما به عنوان یک بخش اقتصادی دیده نمیشود و فقط به عنوان بخش معیشتی به آن مینگرند؛ امروز نگاه ما به کشاورزی به عنوان یک بخش تولید ثروت و تولید ارز برای کشورمان نیست و متاسفانه امروز به کشاورزی به عنوان بخشی که تولید قدرت برای جمهوری اسلامی میکند نمینگرند، در حالی که غذا از اهمیت بالایی برخوردار است و عملاً بخشی از امنیت ملی محسوب میشود. شاید به همین دلیل است که اخیرا گروهی از باغداران امحا یا عدم برداشت محصولات مازاد خود را به عرضه آنها در بازار ترجیح دادهاند، در حالی که یکی از دلایل عمده افزایش قیمت میوه در بازار فعلی، کمبود عرضه است! کشاورزان و دامداران میتوانند با پرداخت مبلغ سالانه به صندوق بیمه کشاورزی روستاییان و عشایر بعد از چندین سال نسبت به شرایط سنی بازنشسته شوند. افراد مورد نظر توسط کارگزاران (تعاونیهای روستایی و عشایر و دهیاران و…) در هر استان و شهرستان ثبتنام میشوند. مهمترین شرایط و مزایای بیمه تأمین اجتماعی کشاورزان و روستایی و عشایر برخورداری از حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه است.

با پیشرفت الگوریتم ها، نیاز به نیروی کار پرهزینه کاهش می یابد در حالی که تولیدکنندگان متوجه افزایش تولید محصول می شوند. لذا محصولی که فراوان تولید میشود چون برنامه ندارد روی زمین و شاخههای درخت یا زیر درختان در مزارع تلبنار شده و از بین میرود در حالی که ما در کشورمان 40 هزار میلیارد تومان به دلیل همین نگاه معیوب دچار ضایعات کشاورزی هستیم که یعنی اتلاف 13 میلیارد مترمکعب آب. با استفاده از فرایندهای شبکه ای و پشتیبانی رایانه ای در کنار یادگیری ماشین و عملکرد رباتی شخصی سازی شده می توان تمرکز را به جای زمین بر گیاهان معطوف کرد. وی گفت: در هیچ جای دنیا حوزه کشاورزی از مزرعه تا سفره اینقدر پراکندگی وجود ندارد؛ حوزه سازمان تجارت که در وزارت صمت وجود دارد، تا به امروز نتوانسته مشکل تجارت کشاورزی را حل کند. با این اوصاف اینکه چرا در چند روز اخیر مدام خبرهایی از بازگشت محصولات کشاورزی ایران شنیده میشود، جای سوال دارد! رییس سازمان جهادکشاورزی یزد با تاکید بر اتخاد تدابیر لازم در برابر تحولات اقتصادی ناشی از تغییرات آب و هوایی و کاهش قیمتها به دلیل رکود بازارهای جهانی گفت: به گلخانه داران استان توصیه میشود، کشت ترکیبی چندگونه گیاهی را رعایت کنند تا اگر یکی از محصولات در زمان برداشت به دلایلی از قیمت مناسبی برخوردار نبود، با محصولات دیگر زیان وارده را جبران کنند و ترکیب کاشت محصولات توصیه شده در استان بر اساس اولویت خیارسبز ، گوجه فرنگی ، بادمجان ، فلفل و انواع آلوئه وراست..

نرخ خرید تضمین از دو بعد زمان و میزان آن مهم است یعنی باید اولا بر اساس قانون نرخ مناسبی تعیین شود دوم اینکه در زمان مناسبی که قانونگذار تا آخر شهریور در نظر گرفته ابلاغ شود. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید جواد ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400) در قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار داشت: این طرح در مورد پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی است؛ دستیابی به امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی در اصل سوم و چهل و سوم قانون اساسی تأکید فراوانی شده است. هند و اوکراین دوم و سوم شدهاند.

در مرحله دوم باید این قیمت ها را طبق قانون به موقع یعنی نهایتا تا پایان شهریور به کشاورزان ابلاغ کند به این دلیل که مهر ماه آغاز سال زراعی کشاورزان است و از این ماه بسیاری محصولات از جمله گندم کشت می شوند و اعلام دیر هنگام نرخ تضمینی در حقیقت نوش دارو پس از مرگ سهراب خواهد شد. وی تاکید کرد: اگر ستاد تنظیم بازار کشاورزی درست شد و اتفاقات مرغ و میوه شب عید تکرار نمی شود، در چند ماه پیش آشفتگی بازار داشتیم، زیرا تنظیم بازار محصولات کشاورزی برعهده وزارت صمت بود، مجلس و کمیسیون با لغو قانون تمرکز مخالف بود. اگر سن فرد موردنظر کمتر از این سن ها باشد باید 30 سال بیمه پرداخت کند تا بازنشسته شود. تخلفات پی در پی در زمان اعلام که بر اساس قانون تا پایان شهریور بود اما تا 6 ماه تاخیر داشت و تعیین کمتر از آنچه که بر اساس قانون تصریح شده بود، مجلس را بر آن داشت که شورای قیمت گذاری شکل دهد که اعضای آن از جنس خود کشاورزان باشند که تصمیم آنها قرین به صحت باشد. پس کشت قراردادی علاوه بر تمام نتایج مثبتی که برای آن برشمرده شده، میتواند راهی برای گذر کشاورزی کشور ما از یک فعالیت یارانهای و زیانده به یک فعالیت سودمند باشد.

1. یکی از شرایط بازنشستگی بیمه کشاورزی این است که فرد مورد نظر بالای 65 سال سن داشته باشد ودارای سابقه بیمه سایت agriculture-na 15 سال باشد. یدالله شمایلی مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت و مراحل اجرای این پروژه، گفت: تا پایان سال گذشته از 175 هزار هکتار طرح در دست اجرا 75 هزار هکتار آن انجام شده است. دلیل آن این است که تمرکز نداریم. سودجویانی که به نوعی کشاورزان را مجبور میکنند تا به حداقل قیمت، محصول خود را به آنها بفروشند. این بانک در زمینهٔ فعالیتهای کشاورزی و مسایل مربوط به آن و همچنین برای دیگر موارد مانند ازدواج و جعاله به متقاضیان خود وام میدهد. عضو تیم پژوهشی پروژه ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد گفن:حدود ۱۲ میلیون هکتار زمینهایی تحت کشت ایران بوده که مساحت آن در سالها کم بارش نوسان داشته که این کاملا طبیعی است، عملکرد کشاورزی در ایران از ۲.۸ تن در هکتار به ۶.۴ تن در هکتار رسیده است.

با کد ملی میتوانید دریافت سابقه بیمه کشاورزی خود را از سایت استعلام کنید. در صورت تمایل به مراجعه حضوری میتوانید به آدرس تهران، انتهای بزرگراه شهید ستاری، میدان دانشگاه، بلوار شهدای حصارک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مراجعه کنید. پس از تجزیه و تحلیل دستور لازم به عملکرد مناسب ارسال می شود. استان چهارمحال و بختیاری به واسطه قرار گرفتن در ارتفاعات و بهره گیری مناسب از نورخورشید و دارا بودن منابع آب ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه واحدهای گلخانهای دارد. کمباین که محصول تپه که قادر به کار کردن درمزارع دیم کاری و شیب دار می باشد. محدوده دمایی توصیه شده برای بیشتر گیاهان گلخانهای که منجر به بالاترین بازده فتوسنتزی میشود، چیزی بین ۵۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت میباشد؛ بنابراین بدون توجه به اینکه گلخانه برای چه کاری مورد استفاده قرار میگیرد، باید محیط آن کنترل شده باشد؛ این کار برای سلامت گیاهان گلخانه ضروری میباشد. عنوان قانون به قانون بیمه کشاورزی تغییر پیدا کرد. در این قانون ذکر شده است که کلیه تولیدکنندگان طیور اعم از لاین، اجداد، مادر گوشتی و تخمگذار باید جوجههای یک روزه خود را در برابر خسارتهای طبیعی، حوادث و امراض واگیر در صندوق بیمه محصولات کشاورزي بیمه نمایند، در غیر این صورت صندوق خسارتهای ناشی از این موارد را پرداخت نخواهد کرد.

در این صورت احتمال دارد کشاورز به سراغ سبزی و صیفی، خیار و گوجه و سیب زمینی برود و آنقدر بکارد که بازار کشش نداشته باشد و خیلی ها در مزرعه رها کنند که نمونه آنرا در سالهای گذشته کم نداشتیم. ۱- کاهش هدر رفت آب و افزایش بهرهوری مصرف آب به خصوص در کشورهایی مثل ایران که با بحران کم آبی مواجه هستند. مشتری واقعی کسی است که مستقیم محصول را به قیمتی توافقی و مناسب خریداری میکند و حتی قابلیت آن را دارد که بهصورت خصوصی برای صادرات محصولات کشاورزی اقدام کند. به گفته متخصصان و کارشناسان این حوزه، عدم سیاستگذاری مناسب و نبود برنامه میانمدت مدون متناسب با امکانات، شرایط و نیاز کشور در جهت تأمین مواد غذایی، عامل اصلی افزایش واردات مواد غذایی به کشور، عدم خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و به دنبال آن نداشتن امنیت غذایی در کشور است. با توجه به اینکه طرف ایرانی نتوانسته است اطلاعات دقیقی در خصوص منابع اصلی تولید محصولات در خاک خود ارائه دهد، روسیه به زودی ورود اینگونه محصولات را از ایران ممنوع خواهد کرد. همچنین محسن علیزاده، نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه اعمال ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ایرانی از سوی برخی از کشورهای همسایه آسیب جدی به کشاورزان وارد کرده است، گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان حفظ نباتات در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی برنامهریزی برای تولید محصولات سالم است که متاسفانه در سالهای گذشته نتوانستهاند به این موضوع مهم بپردازند.

در شرایط کنونی، بهدلیل تحریمها و بسته بودن کانال مالی بین ایران و کشورهای دیگر، خیلی نمیتوان از دولت انتظار فعال بودن در زمینه صادرات را داشت. طبق یک قانون نانوشته دولت چین تجار و بازرگانان این کشور را ملزم کرده است که درآمدهای حاصل از صادرات محصولات را به شکل طلا به کشور بیاورند تا پشتوانه ارزی مناسبی برای خود ایجاد کنند. وی افزود: تاکیدات امامین انقلاب هم بر محور بودن بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی در جای جای صحبتها و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری را داشته و داریم؛ در تمامی اسناد بالادستی از جمله سیاستهای کلی نظام در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم بحث امنیت غذایی ذکر شده است ولی علی رغم تمامی این تاکیدات متاسفانه در طول سالهای گذشته به بخش کشاورزی به عنوان یک بخش ابزاری و معیشتی نگاه شده است. با وجود تمام مشکلاتی که هر ساله کشاورزان ما در زمینه فروش محصولات خود با آن روبهرو هستند، هنوز وزارت کشاورزی بستر مناسبی به منظور خرید تضمینی محصولات کشاورزی فراهم نکرده است و به جای خرید مستقیم و نظارتشده از کشاورزان، بخش زیادی از بازار سنتی را به دلالان سپرده است.

شرایط بیمه کشاورزی تأمین اجتماعی به این صورت است که سن بازنشستگی روستاییان و عشایر 65 سال تعیین شده ولی روستاییان با سن 70 سال میتوانند بازنشسته پیش از موعود شوند. پیشنهاد میکنیم به وبسایتی مراجعه کنید که بازدیدکنندگان بیشتری دارد تا بدین شکل مشتریان بیشتری به سراغ شما بیایند. اما چند موضوع امیدوارکننده در این زمینه وجود دارد: نخست اینکه ساداتی نژاد خودش معمار « اصلاح قانون خرید تضمینی» در مجلس و تشکیل شورای قیمت گذاری بود ثانیا وی از بانیان برگشت دوباره قانون تمرکز وظایف بازرگانی کشاورزی در وزارت جهاد موسوم به قانون انتزاع بود و نشان می دهد که این جوان کاشانی که کشاورز زاده هم است به مشکلات بخش کشاورزی اشراف کامل دارد، گلوگاه های مزمن بخش کشاورزی که بعضا دسترنج یکساله کشاورز را یک شبه به باد میدهد، کاملا می شناسد. به گفته اکبری، حکمرانی دولت در بخش آب طی یک قرن اخیر وضعیت مطلوبی نداشته و به همین دلیل مشکلات فراوانی گریبانگیر کشور شده است. با توجه به محدودیتهای برداشت شیلات، تقریبا تمام پیشبینیهای افزایش عرضه ماهی و غذاهای دریایی بهخاطر گسترش فعالیتهای آبزیپروری خواهد بود. کشاورزی هوشمند ضروری می داند که به مسائل مربوط به رشد جمعیت، تغییرات آب و هوایی و نیروی کار، از نظر کاشت و آبیاری محصولات گرفته تا سلامتی و برداشت محصول بپردازد.

این سبک کشاورزی نوین دارای دامنه ای وسیع و مهمترین خصوصیات آن کشاورزی علمی و اصولی همگام با ترویج و آموزش کشاورزی، به طوری که کشاورزان با کمک کارشناسان و متخصصان کشاورزی در کنار تجربیات خویش از دانش کشاورزی روز بهره می برند، از نتایج آن ایجاد تحول در این عرصه با افزایش محصولات و تولیدات کشاورزی که با اختراع ماشین های کشاورزی و ورود آنها به عرصه فعالیت های کشاورزی همگام بود. مدیریت این عوامل محدودکننده با روشهای نوین کشاورزی برای اطمینان از دریافت سود انجام میشود. وی گفت: برای تعیین نرخ خرید تضمینی، هزینههای تولید، سود معقول، نرخ تورم، نرخ مبادله کالا درون بخش و بیرون بخش و نرخ بازار جهانی محصول در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: طرح امنیت غذایی همه مسائل را حل نمیکند، بخش دامپروری و شیلات در گامهای بعدی طرح تحول کشاورزی ایران انجام می شود و در راستای کوچک سازی مطرح شده است. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بخشهایی که در دولت بودهاند و تا به امروز ناکارآمدی داشتهاند، در این ساختار تجمعی شدهاند. در حالی که ما دچار کمآبی هستیم، زیرا ما در بخش کشاورزی نتوانستیم ظرفیتهای کشورمان را که تا سه برابر میتواند نسبت به نفت ارزآوری داشته باشد را حمایت و پشتیبانی کنیم. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: کشاورزان مشکلات عدیدهای دارند و نمایندگان مجلس محل مراجعه کشاورزان برای رفع مشکلات آنها هستند و متاسفانه نتوانستیم از همه ظرفیتهای خدادادی کشور در بخش کشاورزی استفاده کنیم. ساداتی نژاد تصریح کرد: قرار است این قانون مشکلات 40 ساله کشاورزی را حل کند، اگر در کشاورزی سرمایه گذاری داشتیم، حال و روز آن اینگونه نبود. اگر شما بهعنوان یک کشاورز بهدلیل مشکلاتی مانند همهگیری ویروس کرونا، افزایش یکباره نرخ تورم و ارز، تحریم و کاهش صادرات، کاهش درآمد و در نتیجه قدرت خرید مردم دیگر امیدی به رونق بازار فروش سنتی خود ندارید، بهترین راهحل شما بازاریابی اینترنتی است.