نوشابه ها بازار را کاهش دادند


مصرف کنندگان کوکاکولا را در سه ماهه دوم علیرغم قیمت های بالاتر ترجیح دادند. این غول نوشیدنی اعلام کرد که درآمد خالص با حدود سه درصد افزایش به 12.31 میلیارد دلار رسید که فراتر از انتظارات تحلیلگران است.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد که کوکاکولا پیشبینی فروش و سود سالانه خود را افزایش داده است که نشان میدهد مصرفکنندگان مایلند برای نوشابهها، نوشیدنیهای انرژیزا و آبمیوههای گرانتر این غول نوشیدنی در بازارهای بینالمللی هزینه بیشتری بپردازند.
میانگین قیمت فروش این شرکت در سه ماهه دوم 9 درصد افزایش یافته است. با این حال، کوکاکولا شاهد کاهش 1 درصدی حجم در منطقه آمریکای شمالی بود، زیرا مصرفکنندگان در هزینههای خود محتاط بودند.
پپسی، رقیب کوکاکولا، برآوردهای درآمد سه ماهه دوم را از دست داد زیرا افزایش قیمت مکرر و رقابت برندهای دکر باعث کاهش فروش تنقلات و نوشابه ها، به ویژه در ایالات متحده شد.
کوکاکولا انتظار دارد فروش ارگانیک برای سال مالی 2024 بین 9 تا 10 درصد در مقایسه با پیشبینی قبلی خود از افزایش 8 تا 9 درصدی رشد کند. این شرکت انتظار دارد که سود تعدیل شده در سال مالی 2024 بین 5 تا 6 درصد افزایش یابد، در مقایسه با پیش بینی قبلی خود از افزایش بین 4 تا 5 درصد.
به گزارش رویترز، درآمد خالص کوکاکولا در سه ماهه دوم با 2.9 درصد افزایش به 12.31 میلیارد دلار رسید.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403050301798/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%DA%A9%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

