اخبار

نگاهی به کشاورزی چین و علت پیشرفت آن مجله خبری کشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: باید دقت بیشتری در واگذاری زمین به افراد صورت گیرد و با پرداخت تسهیلات به کشاورزان از آنها حمایت شود تا شاهد تولید محصولات کشاورزی بهتری برای استان باشیم. همچنین مفهوم مزرعه هوشمند موضوعی جهانی با کاربردهای بالقوه به عنوان راهحلی برای مشکلاتی مانند افزایش تقاضا برای غذا، کمبود نیروی کار، ناتوانی کشاورزان و همچنین گسترش محصولات پیشرفته کشاورزی است. به عنوان مثال، کشاورزان اکنون می توانند از هواپیماهای بدون سرنشین، دستگاه های جغرافیایی و حسگرها برای بهبود شیوه های کشاورزی خود استفاده کنند. قاعده فعلی که کشاورزان در همه استانهای کشور هر نوع محصولی را تولید میکنند، چه آسیبهایی میتواند به بخش و همچنین به اقتصاد کشور وارد کند؟ همانطور که اشاره شد سیاست قیمت تضمینی مزیتهایی نظیر کاهش هزینههای تبعی دولت در اجرای خرید تضمینی، تعیین قیمت مناسب با کیفیت محصول، کاهش نقش دلالی در خرید گندم از کشاورزان و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان در زمینه حمایت هدفمند از کشاورزی دارد.

پیشنهاد ما به شما این است که درک درستی از آنچه باید کاشته شود داشته باشید؛ اما قبل از اینکه حتی برنامهریزی کردن برای کار را شروع کنید، مهم است که منابع تهیه بذر را که برای یک محصول موفق نیاز دارید، پیدا کنید. اگر میخواهید فصل رشد خود را افزایش دهید، مطمئن شوید که چه زمانی باید کاشت و برداشت را شروع کنید. در اوایل بهار و تابستان شروع به کار کنید و حتی در تمام طول سال، سبزیجات خاص را پرورش دهید. در طول تابستان، جریانهای همرفتی که در اثر گرمای طبیعی ایجاد میشود، برای حفظ گردش در گلخانه کافی است.

همچنین گیاهان زینتی برای فروش به گل فروشیها و مراسمها هم پرتقاضا هستند. استفاده از روباتها و تکنیکهای کنترل خودکار و هوش مصنوعی زمانی را که مجبورید صرف کارهای مهم اما تکراری مانند آبیاری روزانه یا حضور فیزیکی در مزرعه برای روشن/خاموش کردن چراغها کنید به شما بازمیگرداند. همیشه به یاد داشته باشید که بهتر است گیاهان گلخانه را صبح زود یا عصر هنگام، آبیاری کنید. کشاورزی هوشمند به معنای مدیریت آبیاری، روشنایی، رطوبت و دما با هدف ارتقای کیفیت و افزایش تولید است. از خاک با کیفیت استفاده کنید. یک تقویم داشته باشید تا زودتر از موعد، برنامهها را تنظیم کنید.

زو و همکاران (2006) برای ارزیابی توسعه کشاورزی پایدار در چین از 96 سنجه استفاده کردند و در نهایت میزان پایداری در هر منطقه را مشخص کردند. • پایداری بذر در این روش بسیار بیشتر از روش سنتی است زیرا زمانی که بذر ظریف است در محیط هایی مناسب نگه داری می شود. در مجموع بحث توسعه پایدار کشاورزی می­توان گفت “پایداری” از جایگاه خاصی برخوردار است. رشتههای لامپ فلورسنت با خروجی بالا و چراغهای LED از محبوب ترین محصولات روشنایی هستند، بسیار کم مصرف هستند و میتوانند مساحت بیشتری را پوشش دهند. گلف کالای محبوب برای گل فروشیها است.

از آنجائیکه اکثر پروژههای مازندران، ساخت و ساز ویلا است، پرورش گلها و گیاهان زینتی که برای محوطه سازی به کار میرود، بازار بهتری دارد. این رشد فزاینده باعث نوسان قیمت در بازار شدهاست. مقدار زیاد آب باعث از بین رفتن آنها میشود. استفاده از علم و سیستم اتوماسیون کشاورزی مدرن باعث افزایش تولید محصولات می شود.بخشی از کشاورزی شامل ،پرورش حیوانات اهلی ، ماهی ، پرندگان ، گیاهان ، محصولات زراعی و … کشاورزی نوین میتواند شامل لایههای سختافزاری و نرمافزاری متصل به هم باشد که با هدف بهینهسازی فرآیندهای حوزه کشاورزی و بهرهبرداری مؤثر از فضای سبز، زمینهای کشاورزی و همچنین افزایش بهرهوری از آب پدید آمده است.

از این دوره به بعد شاهد ورود انواع ادوات سایت agriculture-na کشاورزی هستیم. اما منظور از فناوریهای هوشمند چیست و چگونه میتوانند بهرهوری زمینهای کشاورزی را افزایش دهند؟ بیشتر بخوانید:ویلا قواره اول ساحل و پلاک اول جنگل چیست و چه ویژگیهایی دارد؟ پس بدون شک دولت باید حتما جایگزینی داشته باشد اما این جایگزینی به برنامه ریزی و سرمایه گذاری دارد و به یک باره نمی شود در زمینی که مناسب شلتوک است مثلا گلابی کاشت! کشت گلخانهای یکی از روشهایی است که در جهت کنترل عوامل طبیعی و افزایش بهرهوری در تولید بهکار گرفته میشود و بهدنبال آن کشت بدون خاک یا هیدروپونیک ازجمله روشهایی است که در سالهای اخیر طرفداران بسیاری یافته است؛ صرفهجویی در زمان کشت، نیاز به نیروی کار کمتر، بازده تولید بیشتر محصول، رشد سریعتر گیاه، مزه بهتر محصولات و ارزش غذایی بالای محصولات تولیدی در کشت هیدروپونیک را میتوانیم از مهمترین مزایای کشت هیدروپونیک قلمداد کنیم.

در اواخر بهار و تابستان، هر گلخانه باید نور طبیعی کافی برای گیاهان را داشته باشد، اما اگر میخواهید در اواخر پاییز و زمستان هم کاشت و پرورش را دنبال کنید، اگر گیاهان سالم و قوی میخواهید، یک سیستم روشنایی تکمیلی ضروری خواهد بود. گرمایش گلخانه در ماههای خنکتر یک نیاز ضروری برای رشد بهتر گیاهان است. در انقلاب سبز به کارگیری فناوری اطلاعات و تکنولوژی در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی در مراسم رونمایی از فاز دوم و سوم سامانه کشاورزی هوشمند که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر، با اشاره به اینکه بخش اول این سامانه به تشخیص تغییرات کاربری اراضی پرداخت، اظهار داشت : در مراحل بعدی نیز سامانههای تخمین سطح زیر کشت و پایش هوشمند کشاورزی به مرحله اجرا در آمد.

برنامه آبیاری گیاهان را هم باید برای هر گیاه، اختصاصی تنظیم کنید. وزارت نیرو به کشاورزی میگوید، کشاورزی به صنعت میگوید و الی آخر، ولی سخن درست و منصفانه این است که ما همه با هم این وضعیت را ساختهایم». نماینده شهرستان داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی ما علاقمند به استفاده از محصولات کشاورزی ما هستند. گیاهان سالم، سود بیشتری دارند و فروش آنها سریعتر از گیاهان کم کیفیت، است. استفاده از بخاریهای برقی در راه اندازی گلخانه مزایای زیادی دارد؛ زیرا نصب آنها راحتتر اس، مقرون به صرفه بوده و کاربردهای گستردهتری دارند. علاوه بر گل، گیاهان خاص گزینه بسیار خوبی هستند، زیرا برای تزئین آپارتمانها و هدیه دادن، بسیار مناسب میباشند. به گزارش خانه ملت، بهروز بنیادی درباره ضرورت ارگانیک کردن محصولات کشاورزی، افزود: ارگانیک کردن محصولات کشاورزی نیاز به کار کارشناسی و اقدامات طولانی مدت دارد زیرا اقدامی زمان بر است، اما این مهم به منزله بی توجهی به بحث ارگانیک کردن این محصولات نیست.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این بازدید که صبح امروز انجام شد رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ، سعید اسدی و فاطمه قاسمی کشاورزان رییس سازمان جهاد کشاورزی در امور راهبردی و خانواده و زنان و همچنین کارکنان و کارشناسان ترویج حضور داشتند. برای مشاوره خرید زمین در شمال با هدف راه اندازی گلخانه میتوانید با کارشناسان اول خونه صحبت کنید. در رتبه دوم، خرید و فروش نهال به ویژه در اسفندماه، آمار بالایی دارد و گلهای زینتی در رتبه سوم قرار دارند. همانگونه که اشاره شد، چالش بزرگی که امروزه در صنعت کشاورزی وجود دارد، این است که سود کمی از آن عاید شده و همچنین جذابیت این صنعت در سطح پایینی قرار دارد. بعلاوه سطح صاف به تمیزترنگه داشتن هرچه بیشتر سازه و در نتیجه افزایش طول عمر سازه کمک میکند. چنین محصولات زراعی دارای طول عمر کوتاهی هستند و برای اطمینان از کیفیت، باید به سرعت تجاری شوند. برای راه اندازی گلخانه و نگهداری محصولات گلخانهای سودآور، اطمینان حاصل کنید که تمام ملزومات و شرایط را به خوبی تامین کرده اید.

در حالت معمولی، این بستهها بر روی ناودانهایی قرار میگیرند تا زهکشی بهصورت مناسب انجام گرفته و مواد اضافه پس از خروج از بستهها، از محیط تخلیه شوند. راهکار تغییر ذایقه غذایی مردم با جایگزینی غلات کم آب بر تر مثل تریتیکاله. توانایی اثرگذاری بر روی کشاورزی و تولید محصولات غذایی را دارند که باید با استفاده از اطلاعات به روز و در نظر گرفتن پارامترهای موثر ، سعی بر حل و فصل آنها کرد . همچنین به شیوهای نوین از کشت، نگهداری و برداشت محصولات در صنعت کشاورزی، کشاورزی هوشمند گفته میشود که مبتنی بر تکنولوژی و هوشمندسازی فرآیندهای آن میباشد. پس از انتقال نشاء به زمین، آبیاری آغاز می شود. اما در عمل، فهم نادرست ماهیت بنیادی آن میتواند بهراحتی منجر به پروژههای زنجیره ارزشی شود که تاثیری محدود یا غیرپایدار داشته باشند. سعی کنید برخی از این نمونهها را پرورش دهید یا تولید خود را گسترش دهید تا بیشتر بفروشید! خواه به تازگی کار خود را شروع کرده باشید و یا به دنبال توسعه و پرورش محصولات جدید باشید، با نگاهی به لیستی که از بهترین گیاهان برای راه اندازی گلخانه جمعآوری کردهایم، میتوانید کار را شروع کنید. به دستورالعمل اختصاصی کاشت بذر یا نهال توجه کافی داشته باشید تا درجه حرارت مشخص را تنظیم کنید (گیاهان گرمسیری بهترین عملکرد را بین 60 تا 85 درجه فارنهایت دارند؛ اکثر سبزیجات و میوهها در دمای 45 تا 85 درجه فارنهایت بهتر رشد میکنند).

گیاهانی که در خاک هایی با کیفیت پایینتر رشد میکنند، ممکن است قادر به استفاده از تمام مواد مغذی لازم نباشند، که این امر باعث ضعیف شدن آنها میشود. پیش بینی سازمان ملل نشان می دهد که تا سال ۲۰۵۰ این عدد به ۷/۹ میلیارد هم خواهد رسید.صنعت کشاورزی باید در تولیدات پیشرفت کند و تجهیزات هوشمند کشاورزی میتواند به سریعتر شدن این روند کمک کند. خیلی وقت قبل از ایجاد نظام مهندسی زنگهای خطر نادیده کرفتن بخش مهم اقتصادی کشاورزی بصدا در آمده بود، و اکثر سرمایه گذاریها اگر حبف و میل نمیشد صرف صنایع مونتاژی میکردید که امروزه سرنوشت اسف بار آنرا با همه حمایتهای دولت میبینیم، ولی با وجود آن این بخش روز بروز ضعیفتر و نحیفتر شده وامروزه تکه پاره شدن بخش مدیریت کلان کشاورزی همراه با آلودگیهای زیانبار اغلب محصولات کشاورزی، زمین یا خاکها تا عمق موثر، آبهای تحت الارضی و هوا و کل محیط زیست به حد بحران خط قرمز رسیده است ولی این ارگان و فصلنامه و انتشارات آن از ارائه کمترین راهکارهای اجرایی برای حل معضلات فوق عاجز است. در مازندران میتوانید انواع مرکبات، لیمو، پرتقال، ازگیل، هلو، شلیل و یا انار و زیتون را پرورش دهید.

مهدی محمدی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا در خصوص فعالیت کشور در زمینه به کارگیری کشاورزی هوشمند گفت: موضوع کشاورزی هوشمند در دنیا در ابتدای راه است، یعنی در همه جای دنیا هنوز مساله کشاورزی هوشمند در مرحله سعی و خطا قرار دارد چرا که هزینههای بهرهبرداری هوشمند در حوزه کشاورزی بالا است. یکی از کارشناسان کشاورزی نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: بسیاری از نارضایتی های مردم از محصولات گلخانه ای به دلیل نارضایتی از طعم و مزه این محصولات است. پرسودترین محصولات در کشت گلخانه ای ، محصولاتی هستند که بتوانید از طریق فروش آنها، مقدار زیادی سود کنید و چند برابر هزینهای که برای پرورش اولیه آن کردهاید، به دست آورید. از سوی دیگر، بخش قابلتوجهی از این چالش و نابسامانیها ریشه در سیاستگذاریها و برنامهریزیهایی دارد که شناسایی و معرفی آنها، نیازمند آسیبشناسی است. کاهو از گیاهان پر طرفدار است که بسیار در مصارف خانگی استفاده می شود. خوشبختانه در سال های اخیر، تلاش های فراوانی برای شناخت همه جانبه گیاهان دارویی از نظر نوع گیاهان و پراکنش آنها در ایران، شرایط اکولوژیک، استفاده های دارویی، استخراج، تجزیه، شناسایی مواد موثره، کشت و اهلی کردن، اصلاح گونه های مهم،بررسی روش های نوین در افزایش مواد موثره و مطالعه اثرات دارویی آنها صورت گرفته و نتایج جالب توجهی نیز حاصل شده است.

در بهترین شهرهای مازندران نظیر چمستان و محمودآباد، یا منطقه روستایی کلوده، زمینهای مناسب برای راه اندازی گلخانه وجود دارند. اعتبار کشاورزی توسط NABARD تعیین میگردد که بالاترین عامل قانونی برای توسعهِ مناطق روستایی در شبه قارهِ هند است. تابش مستقیم آفتاب در این مناطق شدید است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، توسعه کشت گلخانهای در مناطق مختلف از سیاستهای اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است، به دلیل مزایایی که کشت گلخانهای نسبت به کشتهای سنتی دارد، میتوان بهطور گستردهای به تأسیس گلخانهها و گلخانهداری روی آورد. بااینحال، برخی از گیاهان غیر دارویی نیز، در شرایط کشت گلخانهای و ایروپونیک، از این ویژگی برخوردار میشوند که ازاینگونه موارد در کشورمان در سالهای اخیر، میتوان به کشت گلخانهای محصولات جالیزی مثل خیار و گوجهفرنگی و همچنین محصولاتی مثل قارچ خوراکی، توتفرنگی و زعفران اشاره نمود. با استفاده از سنسورها و راهکارهای هوشمند TIS در مزارع میتوان تولیدات کشاورزی و صنایع مربوطه را فعالتر و پایدارتر نمود. قبل از بیرون آوردن نهال از ظرف، به آرامی آلودگیهای اضافی گلولهای روی ریشه را برداشته و نهال را به صورت قائم در گلدان جدید قرار دهید.

یکی از سوالات اجتنابناپذیر که در راه اندازی گلخانه با آن روبرو هستیم این است: “چه چیزی باید پرورش دهیم؟” گرچه ساده به نظر میرسد، اما پاسخ این سوال واقعاً میتواند بر سود و موفقیت کلی گلخانه تأثیر بگذارد. این عامل سبب شده است تا این استان بهعنوان یکی از تأمینکنندگان علوفه صنعتی بهخصوص ذرت علوفهای شناخته شود. این دستاوردهای قابلتوجه به دلیل پیشرفت تکنولوژی در محیط کنترل شده و همچنین استفاده از ارقام ویژهای است که بهطور خاص برای کشت در گلخانه تولید شدهاند و توانایی بسیار بالایی در تولید محصول دارند. اما مهمترین نکتە در مورد سمپاشی کە اتفاقاً رابطە مستقیم بە ماندگاری سموم در محصولات دارد و در ایران بە آن توجە نمیشود، دورە کارنس است. در هفته های اخیر خبر بازگشت محمولههای فلفل دلمه و کیوی هیاهوی زیادی در رسانه ها به پا کرد، اما علت اصلی این امر ناشی از بی توجهی متولیان به اطلاع رسانی روسیه در خصوص گواهی نامه باقی مانده سموم باز می گردد که در نهایت عدم توجه به این موضوع خسارت سنگینی به تولیدکننده و صادرکننده وارد کرد. هم چنین افزایش تولیدات کشاورزی نیازمند بکارگیری تکنولوژی­های مدرن بوده که استفاده از کود و سموم دفع آفات را می­طلبد.

در این روش گیاه نباید هیچگونه تماس مستقیم با آب داشته باشد در غیر اینصورت، امکان پوسیدگی پیاز و انتقال بیماری وجود خواهد داشت. او تصمیم گرفت این روش رشد را هیدروپونیک بنامد. بسیاری از کارآفرینان در ماههای سرد، یک فن متغیر را فعال نگه میدارند تا گرمای بیش از حد تولید نشود. در این بین محصولاتی که در آنها از گیاهان استفاده میشود، با استقبال بیشتری مواجه میشوند. مجتبی شادلو در ادامه اظهار کرد: همانقدر که کمبود تولید ممکن است کشور را با مشکل مواجه سازد، مازاد تولید نیز برای صنعت کشاورزی کشور آسیبزاست. حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در جمع مردم بم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: یاد و خاطره جانبخانگان زلزله سال ۸۲ بم را گرامی میداریم. در سیستم آبیاری هوشمند مهمترین وظیفه را کامپیوتر مرکزی انجام می دهد. این کار با ابزار رطوبت سنج خاک یا با لمس خاک توسط دستان انجام میشود. مجوزهای راه اندازی این کسب و کارها در هر روستا یا شهر میتواند دریافت شود. با این حال، برای راه اندازی گلخانه کوچک و ارزان قیمت، یک رشته فلورسنت معمولی که 3 تا 7 اینچ از گیاهان آویزان است، عموماً کافی است. ولی بدانید با کم شدن منابع آب زیرزمینی آبی که کشاورزان استفاده میکنند شور تر و شور تر میشه و نمک از اعماق زمین روی خاک های کشاورزی میریزیم.