پرورش گل رنو – اسنا


فروش رنو در نیمه اول به دلیل تقاضای زیاد برای خودروهای هیبریدی در اروپا افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، خودروساز فرانسوی رنو اعلام کرد که حجم فروش این شرکت در نیمه اول به دلیل عملکرد قوی خودروهای هیبریدی خود در اروپا و منطقه اصلی آن، 1.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
این شرکت 1,154,700 خودرو در سراسر جهان فروخت، در مقایسه با فروش 1,133,478 دستگاه در سال گذشته که تقریباً سه چهارم این حجم به اروپا اختصاص داشت. این شرکت اعلام کرد فروش در اروپا 6.7 درصد رشد کرد و از رشد 5.5 درصدی بازار پیشی گرفت.
تقاضا برای خودروهای الکتریکی در اروپا به شدت کاهش یافت و دادههای سازمان تجارت منطقه نشان میدهد که فروش تنها 1.3 درصد در نیمه اول افزایش یافته است. اما خودروسازان شاهد تقاضای زیادی برای خودروهای هیبریدی راحتتر و مقرون به صرفهتر هستند و مدلهای بیشتری را برای پاسخگویی به این تقاضا عرضه میکنند.
رنو سال گذشته پس از چهار سال متوالی کاهش فروش واحد، به رشد بازگشت و امیدوار است با 10 عرضه جدید در سال جاری، شتاب خود را حفظ کند.
آمارهای نیمه اول نشان می دهد که رشد در سه ماهه دوم پس از افزایش 2.6 درصدی در سه ماه قبل، اندکی کاهش یافته است. فابریس کامپولیو، مدیرعامل این شرکت گفت که این احتمالاً به دلیل کاهش تقاضا در بازارهای بین المللی از جمله کره جنوبی، هند و آرژانتین است. اما اروپا نقطه درخشانی بود زیرا تقاضا برای برندهای هیبریدی آن 45 درصد افزایش یافت و از رشد 21 درصدی بازار در آن دوره پیشی گرفت و سهم بازار را افزایش داد.
کارشناسان اعلام کردند که فروش خودروهای هیبریدی 34.6 درصد از حجم این برند را تشکیل می دهد که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. این شرکت مدل های جدیدی را روانه بازار کرده است که تنها در نسخه های هیبریدی عرضه می شوند و این رویکرد را ادامه خواهد داد. تقاضای زیادی برای این نوع موتور وجود دارد. در اروپا، فروش خودروهای تمام الکتریکی در 11.6 درصد از کل ترکیب ثابت باقی مانده است، اما انتظار می رود در نیمه دوم با عرضه خودروهای جدید در اکتبر افزایش یابد.
کارشناسان اعلام کردند که خودروهای برقی، چه تمام الکتریکی و چه هیبریدی، در نیمه دوم از 50 درصد فروش خود فراتر خواهند رفت.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403043019410/%D8%B1%D9%86%D9%88-%DA%AF%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA


