اخبار

ورود ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل برای فعالیت در بخش کشاورزی

وی گفت: در نخستین مرحله از فاز نخست، ۵ هزار نفر از جوانان روستایی در دامنه سنی و منطقه جغرافیایی مشخص و در قالب طرح‌های تعیین شده وارد عرصه کشاورزی می‌شوند.

باشگاه کشاورزان جوان به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد روستایی و عشایری فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۱۳۸۶ از خراسان بزرگ آغاز کرده و تاکنون هفت استان را زیر پوشش خود برده است. فراهم کردن تسهیلات رفاهی و سرمایه‌گذاری در روستاها، تشکیل شرکت‌های خدمات کشاورزی توسط جوانان و آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی برای کشاورزان جوان از جمله اهداف این باشگاه را تشکیل می‌دهد.



منبع اخبار

رییس باشگاه کشاورزان جوان اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه همکاری چهار ساله قرار است در فاز نخست ۵۰ هزار کشاورز جوان آموزش داده شوند و در قالب طرح‌های مصوب فعالیت کنند.

دبیر باشگاه کشاورزان جوان  درباره تامین مالی طرح‌ها نیز اذعان داشت: ما یک سازمان مردم‌نهاد هستیم که از ظرفیت‌های مالی درونی و همچنین ظرفیت‌های بیرونی دستگاه در راستای ماموریت‌هایی که داریم، استفاده می‌کنیم.

رضاپور افزود: طرح‌ها برای اجرا آماده هستند و بلافاصله پس از امضای این تفاهم‌نامه به اجرا درمی‌آیند.

به گزارش روز چهارشنبه مجله خبری کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا رضاپور» در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر میانگین سنی بهره‌برداران در بخش کشاورزی ۵۸ سال است و تلاش می‌کنیم با ورود فارغ‌التحصیلان کشاورزی و جوانان روستایی به این عرصه، آینده کشاورزی و امنیت غذایی را تامین کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های مادی و معنوی وزارت جهاد کشاورزی، طرح‌های مصوب شده به اجرا درآیند.

وی به تشکیل دبیرخانه مشترک میان وزارت جهاد کشاورزی و باشگاه کشاورزان جوان اشاره و تصریح کرد: طرح‌های کشاورزی در این دبیرخانه بررسی و پس از تصویب در منطقه جغرافیایی مشخص اجرا می‌شوند.