اخبار

وزیر جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت خرم فاروج در خراسان‌شمالی بازدید کرد

 هشت پروژه در بخش های آب و خاک، امور دام، باغبانی و صنایع شامل افتتاح کارخانه فرآورده گیاهان دارویی در شیروان، پروژه ۸۳۰ هکتاری آبیاری نوین در مانه و سملقان، پروژه مجتمع پرورش و اصلاح نژاد گوسفند در جاجرم و پروژه انتقال آب دشت صفی آباد اسفراین امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می شود.

سهم کل استان خراسان شمالی ۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کلیه بخش های اقتصادی کشور را تشکیل می دهد و ۳۶.۴ درصد از سهم اشتغال در استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است که بالاترین نرخ اشتغال در سطح کشور است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند و این استان ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات از این سطح برداشت می شود.



منبع اخبار خراسان شمالی از قطب های کشاورزی و باغداری کشور محسوب می شود و کشاورزی به عنوان نخستین محور توسعه این استان تعریف شده است.

مجموعه کشت و صنعت خرم در سال ۱۳۴۷ در شهرستان فاروج به بهره برداری رسید و محصولات این مجموعه شامل رب، انواع کمپوت میوه جات و انواع کنسروهای غیرگوشتی صادر می شود.

این شرکت صنعتی و کشاورزی با اشتغالزایی ۱۵۰ نفر به طور مستقیم سالانه بین پنج تا ۱۰ هزار تن رب گوجه فرنگی تولید می کند و محصولات این شرکت به کشورهای افغانستان، پاکستان روسیه، اوکراین و عراق صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی وارد شهرستان فاروج شد و از شرکت کشت و صنعت مزرعه سبز خرم این شهرستان بازدید کرد.