اخبار

وزیر جهاد کشاورزی وارد زاهدان شد

 در مجموع در سیستان و بلوچستان زمین برای ساخت ۱۶۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در برنامه چهار ساله تامین که این تعداد فراتر از برنامه پیش بینی شده است.

بازدید از طرح های توسعه نخیلات، توسعه واحدهای مرغداری و قرنطینه نباتی مرزی در زاهدان و میرجاوه از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان است.

گفتنی است هم اینک رتبه نخست طرح نهضت ملی مسکن در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد و اجرای این طرح در این استان بیشتر از سایر نقاط دارای اهمیت است، چراکه به دلیل ضعیف بودن ساختار صنعت زمینه ساز فعال شدن بخش های مختلف تولید و اشتغال بیش از ۱۴ هزار و ۳۶۵ نفر شده است.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات، خرما  و غیره دارد. 
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند. 
هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود. 



منبع اخبار

به گزارش مجله خبری کشاورزی وزیر جهادکشاورزی به منظور شرکت در مراسم کلنگ زنی احداث یک هزار و ۲ واحد مسکونی کارکنان سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان که در قالب نهضت ملی مسکن اجرا می شود به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.