اخبار

پرایس اکشن چیست؟ پرایس اکشن در تحلیل ارز دیجیتال به زبان ساده بیت 24-آکادمی حسینی فایننس

لازم به ذکر است که ویژگی‌های شمع نزولی برگشتی بلاگ حسینی فاینانس کاملا برعکس است. اگر سقف یا کف، بالاتر یا پایین­تر از حالت طبیعی شکل بگیرد آنگاه احتمال برگشت بیشتر است. برای مثال در برگشت صعودی، سایه پایینی شمع، پایین­‌تر از شمع‌­های قبلی است. در شکل زیر مشاهده می‌­شود که روند نزولی بعد از پیدایش شمع برگشتی صعودی برمی‌گردد.

  • با استفاده از پرایس‌اکشن یادگیری خواندن و تفسیر حرکات نمودار قیمت به خودی خود به یک استراتژی معامله‌گری تبدیل می‌شود.
  • حتی برخی از فعالان این حوزه اعتقاد دارن که اندیکاتور ها سیگنال های معاملاتی رو دیر صادر میکنن، این در حالیه که با پرایس اکشن امکان ورود به موقع به معاملات ارز دیجیتال برای تریدر فراهم میشه.
  • معامله‌گران شناور و معامله‌گران روند معمولاً تمایل دارند با پرایس اکشن کار کنند و از هرگونه تحلیل فاندامنتال که برای پیش‌بینی شکست‌ها و ادغام صرفاً بر سطوح مقاومتی و پشتیبانی تمرکز دارند، دوری می‌کنند.
  • مووینک اوریج ها دسته‌ای اندیکاتورهای بررسی کننده‌ی قیمت هستند و یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که در اندیکاتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در مقابل، معامله گران پرایس اکشن به دنبال شمع روندی نزولی هستند که وقتی بعد از آن یک شمع صعودی با سقف پایینتر شکل بگیرد، آن را به عنوان گام اول در پولبک در نظر بگیرند و بعد به دنبال شمع سیگنال ۲H می‌­گردند. زمانی که بازار خط روند را می­‌شکند، آنگاه فاصله بین آخرین سوئینگ تا نقطه شکست، “خط روند میانی” یا “گام” نامیده می‌­شود. بعد از یک گام صعودی، یک M نزولی داریم که سوئینگ را شکل می­‌دهد. به طور کلی، معامله گران پرایس اکشن در روند استاندارد به دنبال ۲ یا ۳ سوئینگ هستند. معامله­‌گران به دام افتاده اصطلاح رایجی درپرایس اکشن است و به معامله گرانی اشاره دارد که در سیگنال ضعیف وارد بازار شده‌اند و یا بدون دریافت تأیید وارد شده‌اند. این معامله گران در ضرر هستند چون بازار در جهت مخالف معامله آن‌ها پیش رفته، یعنی اگر پرایس اکشن به حد ضرر آن‌ها برخورد کند، آنگاه پوزیشن معاملاتی آن‌ها بسته می­‌شود.

در ادامه در مورد نکات مهم برای ورود به معامله توضیحاتی ارائه می‌دهیم. اما توجه به این نکته ضروری است که تنها با مطالعه‌ی یک مقاله نمی‌توان دانش و تجربه‌ی لازم را برای فعالیت حرفه‌ای به دست آورد. با مشاهده‌ی چنین الگویی، به احتمال زیاد،‌ قیمت در خلاف جهت سایه‌ی کندل یعنی در جهت همان روند اصلی قیمت جهش خواهد داشت. بازاری که روند (صعودی/نزولی) نداشته باشد، یک بازار رنج است و قیمت در آن بازه‌ی زمانی در حال تثبیت یا Consolidating‌ است. با نگاه به نمودار قیمت و بررسی HH و HL ها و همچنین LH و LLها به راحتی می‌توان این موضوع را متوجه شد.

که بعد از آن پولبک شکل می­‌گیرد و در کف بالاتر تمام می‌­شود. عکس این حالت در روند نزولی نیز صدق کرده و سوئینگ لو ایجاد می­‌شود. آن‌ها برای انجام معاملات خود نیازی به چارت ندارند و تنها به دنبال مناطق حمایتی و مقاومتی برای کسب سود هستند. ابزار اصلی آن‌ها در پنجره Time و Sales و یا گاهی Depth of Market خلاصه می­‌شود. الگوی سه کندل برگشتی در انتهای یک روند تشکیل می‌شود و بازگشت روند را خبر می‌دهد این الگو با احتمال بیشتری نسبت به قسمت قبلی این متن بازگشت را اعلام می‌کند و ریسک کمتری را به ما تحمیل می‌کند.

الگوهای پرایس اکشن

پرایس اکشن چیست؟ پرایس اکشن در تحلیل ارز دیجیتال به زبان ساده بیت 24-آکادمی حسینی فایننس

پرایس اکشن را می‌توان در قالب‌های متفاوت نموداری مثل کندل استیک به کار گرفت. در واقع در این نوع تحلیل، کار تحلیل‌گران و تریدرها برای پیش‌بینی قیمت و تخمین درست آن به شدت آسان خواهد شد. در دوره جامع پرایس اکشن، نکات کلیدی و جزئییات زیادی تدریس می‌شود و تمام علاقمندان باید با دقت آن‌ها را تمرین کرده و به مهارت تبدیل کنند.

کتاب استراتژی ها و نکات معامله گری پرایس اکشن جلد سوم

در مقالهتحلیل تکنیکال و پرایس اکشن چیست؟ اطلاعاتی از جمله مفهوم تحلیل تکنیکال، ویژگی های تحلیل تکنیکال، تفاوت های تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال بیان شد. در ادامه به انواع نمودار قیمتی از جمله نمودار خطی، میله ای و شمعی اشاره و همچنین توضیحاتی راجع به تایم فریم در نمودار قیمتی و حجم معاملات داده شد. در قسمت های بعدی به موضوعات حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال، روند در تحلیل تکنیکال پرداختیم. هنگامی‌که روند بازار صعودی است، سطوح مقاومت با کند شدن حرکات قیمت و برگشت قیمت به سمت خط روند، شکل می‌گیرند. این وضعیت به خاطر رسیدن بیشتر معاملات قبلی به حد سود خود یا عدم اطمینان برای نگه‌داشتن معاملات باز قبلی ایجاد می‌شود.