اخبار

کارتون بن تن – معرفی تمام فیلمها و انیمیشنهای Ben 10 بهترتیب

بعد از موفق نبودن دو فیلم سینمایی قبلی با سبک لایو اکشن، سازندگان بن تن دوباره به همان سبک انیمیشنی خود برگشتند و این بار انیمیشن بن تن نابودی همه بیگانگان را به ساعت بن تن از کجا بخرم بازار عرضه کردند. فصل اول کارتون بن تن برای اولین بار در سال 2005 کار خود را شروع کرد. داستان اصلی سریال بن تن در مورد پسری به نام بن تنیسون است که با پیدا کردن یک ساعت به نام Omnitrix قابلیت تبدیل شدن به موجودات فضایی را پیدا میکند و از قدرتهای خود برای مقابله با تهدید موجودات فضایی و نجات زمین کمک میگیرد. در طی 4 فصل، بن تن با استفاده از تواناییهای خود با موجودات خبیث فضایی مقابله میکند. در این فیلم اکشن و علمی تخیلی بن تن از سفر به خانه برمیگردد تا با شخصیتهای شروری که قصد نابودی بلوود را دارند مقابله کند. Ben 10: Destroy All Aliens در سال 2012 بهصورت فیلم تلویزیونی پخش شد و در داستان آن بن تن بعد از خراب شدن ساعت خود مجبور است با کمک یک شکارچی با موجودات فضایی مقابله کند. در این فیلم موجودات فضایی با استفاده از بدن انسانها قصد فتح جهان را دارند. در سال 2007 اولین فیلم سینمایی بن تن با نام Ben 10: Secret of Omnitrix به بازار عرضه شد.

مجموعه اصلی را با نام Ben 10: Original series میشناسند و 4 فصل از آن تا سال 2008 پخش شد. خیلیها این انیمیشن را بهعنوان داستان پایانی برای مجموعه اصلی میدانند. کارتونهای بن تن با پخش سریال اصلی در سال 2005 شروع شده و تا به حال 5 سریال تلویزیونی و 4 فیلم با این عنوان پخش شده است. این کارتون آمریکایی توسط استودیو Man of Action ساخته شده است و تا به حال نسخههای متعددی از آن بهصورت کارتون، انیمیشن و فیلم سینمایی به بازار عرضه و به شدت از آن استقبال شده است. این فیلم به علت خارج شدن از سبک انیمیشن های بن تن چندان مورد استقبال قرار نگرفت. فیلم سینمایی Ben 10: Alien Swarm در سال 2009 و به همان سبک فیلم سینمایی بن تن مسابقه علیه زمان ساخته شد. در اولین فیلم سینمایی بن تن در خلال جنگ بن تن با یکی از شخصیتهای شرور داستان، ساعت بن تن روی حالت تخریب خودکار قرار میگیرد.

کارتون بن تن یکی از محبوبترین کارتونهای یک دهه اخیر است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. در این مقاله به معرفی و بررسی کارتون بن تن پرداختیم، این کارتن محبوب که شهرت جهانی دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در ایران نیز طرفداران زیادی برای کارتون بن تن دوبله فارسی وجود دارد و از پرفروشترین کارتونهای بازار محسوب میشود. بن تن راهی برای متوقف کردن تایمر انفجار ساعت خود پیدا نمیکند و باید برای جلوگیری از انفجار ساعت خود، سازنده ساعت را پیدا کند. در طی سه فصل کارتون بن تن نیروی بیگانه، بن تن 15 ساله سعی میکند تا پدربزرگ گم شده خود را با کمک همراهان همیشگی خود پیدا کند و در طی این مدت با قدرتهای ساعت خود نیز بیشتر آشنا میشود. این سری دارای سه فصل و 52 قسمت است و یکی از محبوبترین سریهای کارتون بن تن محسوب میشود. این سری در سه فصل و 46 قسمت ساخته شد.

تا به حال 3 فصل از این سری پخش شده و فصل چهارم آن نیز در سال 2020 پخش خواهد شد. این ساعت که Omnitrix نام دارد به بن تن قابلیت تبدیل شدن به موجودات فضایی مختلف را میدهد. در کارتون بن تن بیگانه تمام عیار، بن تن بعد از آنکه در یک نبرد با موجودات فضایی ساعت قبلی خود را از دست میدهد، صاحب ساعت جدیدی به نام اولتی ماتریکس میشود که به آن قدرت تبدیل شدن به موجودات فضایی قویتری را میدهد. بعد از پایان مجموعه 4 گانه بن تن در سال 2016، سازندگان از سری جدیدی به نام ریبوت رونمایی کردند که طی آن داستان بن تن دوباره از ابتدا و در دنیای جدیدی مشابه به دنیای قبلی روایت میشود. در سال 2008 پخش دومین سری از مجموعه کامل بن تن با نام Ben 10: Alien Force شروع شد. گون همراه همیشگی بن تن در این سری حضور ندارد و به جای او روک بلانکو بن تن را همراهی میکند تا به ماجراجوییهای خود ادامه دهد.