اخبار

کارخانه فرآورده‌های گیاهان دارویی با حضور وزیر جهادکشاورزی در شیروان افتتاح شد

استان خراسان شمالی دارای ۱۰۷ واحد صنعتی است که از این تعداد، ۶۲ واحد صنعتی فعال و ۲۴ واحد نیمه فعال است.



منبع اخبار

این شهرستان دارای ۶۰۰ هکتار زعفران و ۱۶۱ هکتار گیاه دارویی زیره سبز، گل محمدی، گل گاو زبان، اسطوخودوسو باریجه است.

وزیر جهاد کشاورزی برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی هشت پروژه و بررسی وضعیت کشاورزی خراسان شمالی امروز پنجشنبه( ۱۰ شهریورماه) به این استان سفر کرد.

عملیات ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع  با زیربنا ۸۰۰ مترمربع از سال ۹۸ آغاز شد که با افتتاح آن برای ۷ نفر اشتغالزایی شد.

کشت گیاهان دارویی فرصتی مناسب برای اشتغالزایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان شیروان است که این فرصت تبدیل به پتانسیل و ظرفیت برای علاقه مندان به کسب و کارهای روستایی شده است.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، این کارخانه شامل بسته بندی گلاب و عرقیات گیاهی، بسته بندی اسانس خوراکی، شربت از گیاهان(عصاره، دانه، عرقیات و غیره)، اسانس طبیعی مورد مصرف در صنایع غذایی، انواع روغن خام گیاهی، بسته بندی انواع گیاهان دارویی و انواع عرقیات گیاهی با ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰ تن است.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

میزان سرمایه گذاری ثابت این طرح، ۵۳.۵ میلیارد ریال بوده و مبلغ  ۱۴.۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی با عاملیت صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و مبلغ ۳۹ میلیارد ریال آورده متقاضی است.