اخبار

کاهش قیمت برنج با آغاز برداشت و افزایش عرضه پايگاه خبری افکارنيوز

میکنند که این کار بصورت دستی و معمولا توسط خانم های کشاورز انجام مشیود. در این بین در جای بعضی از بوته های برنج نیز که از بین رفته اند دوباره برنج کاشته میشود تا تراکم برنج کاشته شده کم نشود که این قضیه باعث بیشتر شدن محصول در هنگام درو کردن میشود. در ادامه نمونه ای از زمین های کشاورزی که با دستگاه نشاکار کاشته شده اند نشان داده شده است . برای آماده کردن مزارع برنج اپتدا آب را به قطعات تفکیک شده وارد میکنند و بعد از گذشت چند روز با تراکتور اقدام به شخم زدن زمین میکنند. بعد از شخم زدن اولیه زمین کشاورزی بدون تغییر تا زمان شروع بذر پاشی باقی می ماند.

مهمترین اخبار

کپه بعدی را در دست گرفته و به روش گفته شده آن را قطع کنید. به سمت کپه بعدی حرکت کنید و قطع کردن را ادامه دهید تا زمانی که دستتان پر شود. گیاه را از محل 20 سانتی متری بالای پایه آن به نحوی در دست بگیرید که شصت دستتان به طرف شما باشد.

۱٫ استفاده از کودهای شیمیایی بیشتر

در صورت لزوم، سمپاشی روز بعد (در زمان ظهور پشه ها ) تکرار شود. در یک ماه اول وجود آب دائم در پایه بوته ها در کنترل رشد علف هرز موثر است. در انتهای برداشت محصول و زمانی که برنج ها آماده ی استفاده می شود، هر خانواده از برنج تازه برداشت شده برای پخت ناهار استفاده می کنند و نتیجه ی زحمت و تلاششان را به هم تبریک می گویند.

راه‌اندازی سامانه پایش تولید محصولات سالم کشاورزی

نشاکار فروشگاه آنلاین برنج ایرانی می باشد که در سال 97 توسط تعدادی از نشاکاران شهرستان تالش تاسیس گردید و هدف آنها ارائه مستقیم محصولات خود به مصرف کننده ها می باشد. با آماده شدن خزانه، آب را تا ارتفاع ۳ سانتی‌متر درون هر کدام از کرتهای آماده شده نگه می‌دارند. سپس بذور جوانه‌دار شده را بطور متراکم agriculture-na.ir در سطح خزانه می‌پاشند. در این مرحله ریختن کلش سوخته بر روی بذرها در گیلان رواج دارد. از این به بعد نیز فقط در طول روز در داخل خزانه آب وجود دارد و در هنگام غروب آب خزانه خارج می شود. به منظور آماده سازی بذر برای کاشت، با توجه به میزان بذر ظرف یا حوضی از محلول آب و نمک را برای آن تهیه می کنند.

برای تولید برنج هاشمی، زمین کشاورزی طی سه مرحله شخم زده می شود که به مراحل شخم زدن در زبان مازندرانی کل نیز می گویند. در کلاس کل شخم زدن زمین توسط تراکتور انجام می شود که زمین به اندازه ۲۰ الی ۲۵ سانتیمتر زیر و رو می شود. این کار زمین را برای شخم شدن در دوره دوم و سوم آماده می کند. در مراحل بعدی شخم زدن زمین نسبت به شغل اولیه آمادگی بیشتری دارند. برنج بعد از عبور از دریچه ورودی قابل تنظیم، وارد کردن سفید کن و توسط مارپیچ در طول دستگاه به جلو رانده می شود. برنج پس از رسیدن به توپی که دارای دو برجستگی است، به چرخش درآمده و پس از سفید شدن از دریچه خروجی تخلیه می شود.