اخبار

کاهش ۴۵ درصدی تولید گوشت مرغ کشور صحت ندارد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی اضافه‌کرد: درماه های اخیر طبق گزارش های موجود، مصرف گوشت مرغ نیز کاهش یافته که عدم توان خرید مردم در کاهش تولید اثرگذار است.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالیانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.



منبع اخبار اسدالله نژاد تصریح‌کرد: در پی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح نظام یارانه ای قرار بود دولت در ابتدای مهرماه قیمت برخی کالاها از جمله گوشت مرغ را به قیمت واقعی نزدیک کند تا تولیدکننده متضرر نشود که امیدواریم این مهم بزودی اجرایی شود، زیرا در غیر این صورت با کاهش تولید روبه‌رو خواهیم شد.

«حبیب اسدالله‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری کشاورزی ادعای برخی مبنی بر کاهش ۴۵ درصدی تولید گوشت مرغ از ابتدای سال تاکنون را تکذیب کرد و افزود: طبق آمارهای موجود در شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش را نشان می دهد، البته به همان نسبت مصرف هم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کاهش ۴۵ درصدی گوشت مرغ در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۴۰۰ کذب است، ادامه‌داد: به نظر می رسد در شهریورماه نزدیک به ۹۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شود و تولید به میزان گذشته بازگردد.