اخبار

کدام محصول لبنی بیشترین صادرات را دارد؟

در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ محصول شیر و خامه با ۱۷.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن به ۶۲.۶ هزار تن اولین محصول لبنی صادراتی بر حسب حجم است.

در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ محصول شیر و خامه با ۱۷.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن به ۶۲.۶ هزار تن اولین محصول لبنی صادراتی بر حسب حجم است که ۲۲.۲۷ درصد از مجموع حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

پس از آن دوغ و کفیر با ۵۶.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل و رسیدن به ۵۹.۳ هزار تن در رتبه دوم قرار دارد که ۲۱.۱ درصد از مجموع صادرات را در برمی‌گیرد.  

 شیرخشک صنعتی با ۲۱.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل و رسیدن به ۵۶.۸ هزار تن در رتبه سوم قرار دارند و ۲۰.۱۹ درصد از مجموع حجم صادرات را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس گزارش انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در ۶ ماهه ۱۴۰۲ مجموعا ۲۸۱ هزار و ۴۵۰ تن صادرات محصولات لبنی کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به میزان۱۷.۳ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

https://www.isna.ir/news/1402081007823/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%84%D8%A8%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

در بین محصولات بیشترین کاهش در حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب به محصولات شیر و خامه غلیظ شده با ۳۶.۲ درصد کاهش، پودر آب پنیر با ۹.۸ درصد کاهش، کره با ۶.۴ درصد کاهش و بستنی با ۵.۱  درصد کاهش اختصاص یافته است.

در بین محصولات لبنی بیشترین افزایش در حجم صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب به محصولات دوغ و کفیر با ۵۶.۱ درصد افزایش، شیرخشک اطفال با ۴۳.۱ درصد افزایش و شیرخشک صنعتی با ۲۱.۶ درصد افزایش اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا