اخبار

کشاورزی مدرن چیست؟ مجله خبری کشاورزی

اورعی زارع درباره گستره توزیع و فروش این محصول گفت: محصولات گلخانهای مزرعه نمونه به منظور فروش و توزیع در بازار داخل تولید میشود. کنترل عوامل محیطی و مناسب بودن محیط داخل گلخانه، شرایط پرورش محصولات گران قیمتی مانند ارکیده، آنتوریم، رز، ژربرا و غیره را با کیفیتی بسیار بالا فراهم می کند، در حالی که حتی اگر شرایط محیطی فضای بیرون گلخانه نیز فراهم باشد، کیفیت محصولات تولید شده در فضای آزاد به کیفیت محصولات تولید شده در گلخانه نمی رسد. در این برنامه، کشاورزان میتوانند ببینند که کدام محصول، کجا و به چه میزان در حال رشد است. روشی که بسیاری از افراد در سال های گذشته از آن استفاده می کردند، به سادگی گرفتن چراغ قوه و دفترچه یادداشت، قرار گرفتن روی دست ها و زانوها و یادداشت برداری بصری در مورد چگونگی مرطوب شدن بستر بذر یا میزان مواد آلی خاک توسط چشم انسان بود. موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه آستان قدس رضوی در گفت وگو با خبرنگار آستان نیوز بیان کرد: این موسسه 3 گلخانه شامل 2 سایت گلخانه هر یک به مساحت یک هکتار و همچنین یک گلخانه 5 هزار مترمربعی دارد که در آن انواع صیفیجات از جمله فلفل دلمهای رنگی، گوجهفرنگی، خیار و همچنین نشاءهای گوجهفرنگی و خربزه کشت میشود.

تولیدکنندگانی مانند ولی و لیندسی در حال کار بر روی ایجاد ارتباط با انواع دیگر سنسورهای مزرعه ای هستند تا به کاربران نهایی در تصمیم گیری های گسترده تر زراعی کمک کند. گیاهان علاوه بر نور خورشید و مواد معدنی، به مقدار مناسبی آب نیاز دارند. میتوان گفت استفاده از کشت گلخانهای روشی نوین برای کاشت محصولات در کشورهای قطبی و استوایی است؛ در برخی مناطق این کشورها به دلیل آب و هوای سرد و یا گرم قابلیت کشت محصول در زمینهای زراعی وجود ندارد به همین دلیل کاشت گلخانهای در این مناطق بسیار رواج یافته است. از سوی دیگر هرچند جهان در کل قابلیت تولید مواد غذایی کافی برای جمعیت آتی را دارد اما احتمال کمی وجود دارد که امنیت غذایی در کشورهایی که در مناطق با آب وهوا و شرایط نامناسب قرار دارند، تامین شود زیرا تفاوت های آشکاری میان کشورها از لحاظ مساعد بودن زمین و منابع آبی و عوامل اجتماعی اقتصادی وجود دارد. در زمستان سال ١٣٩٨ هزینه یکبار شخم یک هکتار زمین زراعی دیم با تراکتور در کل کشور ١٧٢١٨٩٨ ریال بوده است. اما به جهت عدم آگاهی و یا بی اطلاعی برخی از کارشناسان و تولید کنندگان بخش تولیدات گیاهی در واکسیناسیون و چگونگی احیاء گیاه با یک تغذیه صحیح و در عین حال اورژانسی و سریع، در بسیاری از موارد با مواجه با تنش های محیطی اکثر اوقات تولید کنندگان ما غافلگیر شده و خسارت های جبران ناپذیری را متحمل می شوند.

همانطور که در ده ها سال گذشته دیده ایم, فناوری با سیستم پررونق IoT کشاورزی هوشمند راه درازی را پیموده است و می تواند به بخش کشاورزی از بسیاری جهات کمک کند و پیشرفت های قابل توجهی در نحوه استفاده از آب و نظارت بر محصولات ایجاد کند., کمک به صنایعی مانند کشاورزی برای کارآمدتر شدن و صرفه جویی در هزینه. خرمی نسب میگوید: این دستگاه علاوه بر حفاری زمین، لوله گذاری نیز انجام میدهد و با استفاده از یک دستگاه ماهوارهای طول، عرض و ارتفاع را کنترل مینماید. دریافت گواهی تأییده محصولات مرکز توسعه ماشین آلات کشاورزی به منظور نظارت بر کیفیت ماشینآلات و تجهیزات مربوطه، هر ساله نسبت به نمونهبرداری برای آزمون از تولیدات جاری شرکتها با هدف انجام تستهای مختلف عملکردی بر روی قسمت های مختلف دستگاه، اندازهگیری عملکرد زارعی و راندمان دستگاه، بررسی سهولت کاربری و ایمنی بر روی دستگاه، اقدام میکند و کیفیت دستگاه را با صدور گواهینامه تأیید صلاحیت به اطلاع شرکت مربوطه میرساند. مقدار زیاد آب (سیلابی) یا میزان خیلی کم آب (خشکسالی) رشد گیاهان را مختل میکند. بدین ترتیب، تخمینی محلی و جهانی از میزان بهرهوری محصولاتِ کل زمین داریم، که از تعداد زیادی ماهواره که دورتادور زمین درحال اخذ تصاویر مختلف هستند، به دست آمده است.

چرا که اگر وزیری از دولت روحانی ناقص میشد باید به کل دولت روحانی دوباره رای اعتماد میدادیم. این یک خبر خوب است به این معنی که اگر درست برنامه ریزی کنیم میتوانیم کشت گندم را افزایش و مصرف آب را کاهش دهیم البته به این شرط که کشت صیفی را به گلخانهها منتقل کنیم. NL5000 G5 به کاربران اجازه می دهد تا “دقت کاربرد را با یک اسپینر پخش کننده” بدست آورند، و همچنین دارای یک جنبه پایداری از این جهت است که به شما کمک می کند تا گرانول های کود، پراکنده پخش نشوند و از هدف خارج نشوند، بخصوص در ردیف های انتهایی و لبه مناطقی از مزرعه که فقط یک طرف چرخنده نیاز به کار دارد.

دریافت گواهینامه تقدیر از وزیر کشاورزی برای حمایت از برداشت مکانیزه گندم در سال زراعی 97-96 یکی دیگر از دستاوردهای شرکت کمباینسازی ایران در سال جاری به شمار میرود. از این روست که اصطلاح “ارگانوژنیک” تعریف می شود که از پیوند مبارک محصولات ارگانیک و محصولات تراریخته به وجود می آید. کشاورزی دقیق، کوددهی را فقط برای قسمتهایی که واقعاً نیاز به کود دارند انجام میدهد. امروزه یک کشاورز که در اتاقک مجهز به سیستم تهویه هوای مطبوع کمباین نشسته است، می تواند کاری را انجام دهد که در صنعت قدیم کشاورزی چند صد نفر انجام می دادند. این روند نشان می دهد بیشتر زمین ها با خاک و شرایط مناسب مقدار کافی رطوبت دریافت می کنند و می توانند با آب باران کشاورزی انجام دهند. اطلاعات درجشده در مورد فروشگاه و خدمات کشاورزی نوین مشهد در این صفحه براساس اطلاعات موجود در نقشه و مسیریاب نشان میباشد. شرکت کشاورزی حاصل نوین با بیش از 20 سال سابقه در زمینه واردات و توزیع برترین برند های نهاده های کشاورزی از جمله کود های coda اسپانیا ،IFTC ، کود های فرتی پلاس هلند و بذور گلخانه ای و فضای باز Eastern Seeds ترکیه ،هم اکنون به عنوان سازمانی پیشرو در ارائه خدمات به بخش کشاورزی مطرح می باشد.

در دوره حکومت اعراب کشاورزی مجددا تضعیف شد که از عوامل این موضوع می توان به تخریب زیرساخت های آبیاری به علت عدم رسیدگی به تاسیسات آبی و تخریب زمین های کشاورزی به دلیل چرای دام های اعراب اشاره نمود. » به برخی از گمانه زنی های رسانه ای در این خصوص پرداخته ایم، حال با گذشت بیش از دو هفته از این موضوع قصد داریم به علت اصلی مرجوع شدن کالاهای و محصولات کشاورزی بپردازیم. از سویی کاهش شدید نیروی انسان فعال در بخش کشاروزی و میزان بالای دست مزد ها و افزایش میزان تقاضا برای محصولات کشاورزی اثر قابل توجهی بر مکانیزه کردن برخی عملیات کشاورزی داشته و سبب شده تا به علت کمبود نیروی انسانی میل به ماشینی کردن تولید بیشتر گسترش پیدا کند.از نگرشی بالاتر می توان گفت مکانیزه شدن عملیات کشاورزی سبب می شود مدیریت بهتری در مراکز تولید اعمال شود. برنامههای کاربردی مبتنی بر GPS در کشاورزی دقیق، برای برنامهریزی کشت و کار، نقشهبرداری زمین، نمونهبرداری خاک، راهنمایی تراکتور، نظارت بر محصول و بررسی میزان بازده، استفاده میشوند. میزان آفات، بیماریها و علفهای هرز در هر نقطه از زمین کشاورزی مورد شناسایی قرارگرفته و بر این اساس، کشاورزان قادرند با شناسایی نواحیِ بحرانی نیازمند به مداوا، با گسترش آفات مبارزه کرده و تصمیمات بهینهای برای کوددهی و نظارت زمین­ها اتخاذ کنند.

نکتهای که قابل توجه است، این است که اگر شما مستقیم محصول را به دست مصرف کننده نرسانید، متأسفانه سود اصلی نصیب دلالان خواهد شد و شما فقط سهم اندکی از آن را بدست خواهید آورد. پس به طور کلی کشاورزی دقیق با اتخاذ تصمیم های درست مدیریتی سبب افزایش عملکرد و کاهش هزینه ها شده و از سوی دیگر با کاهش مصرف سموم و علف کش ها و کودهای شیمیایی سبب بهبود محیط زیست و بالارفتن کیفیت خاک شده و با بالا بردن کیفیت محصولات بدست آمده سبب کاهش خطرات و بیماری ها برای انسان می شود. سیستم باز: که در آن عناصر شیمیایی ای (ماکرو و میکرو) که گیاه به آنها نیاز دارد، فقط یک بار در دسترس گیاه قرار میگیرد و بعد از استفاده، از پایین بسترهای کشت به وسیله سوراخهای تعبیه شده از قبل در زیر بسترها، خارج میشود. کشاورزی شیمیایی که برای تامین ازت ، فسفر ، پتاسیم و …

نیاز آبی کشت گوجه فرنگی در گلخانه حدود 1 لیتر در روز برای هر گیاه بالغ یا 65 لیتر در هر بوته در طول دوره رشد و یا 440-300 لیتر در مترمربع سطح زیر کشت است. یعنی شما میتوانید در هر 1000 مترمربع میتوانید 63 تن محصول در هر دوره کشت برداشت کنید. ولی روشهای گوناگون بسیاری در گلخانه وجود دارد که از آن طریق میتوانید دما را ثابت نگه دارید، گیاهان کمتر در معرض استرس قرار گیرند و خیلی زودتر از فصل موعد از رشد سالمی برخوردار شوند. همانطور که راه حل های بیشتری ساخته و استفاده می شود، بدون شک شاهد پیشرفت بیشتر مزایای اینترنت اشیاء در کشاورزی خواهیم بود. در این مرکز که با رویکرد مشارکت محوری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت­های مردمی و ارتقای توان فنی و مهندسی کارشناسان کشاورزی راه اندازی می شود، خدمات فنی و مهندسی مرتبط با کشاورزی هوشمند و دقیق به واحدهای تولیدی و خدماتی به ویژه واحدهای بزرگ مقیاس ارائه خواهد شد.

همراه با ابتکارات گوناگون در زمینه برنامه های تجاری برای نظارت و بهبود بهره وری ازت، سیستم هایی، ارائه شده اند. این منطقه از اسپانیا که در سواحل شمالی دریای آلبوران قرار گرفته از بهره وری پایین تری در محصولات خود برخوردار است و رطوبت کم موجود در خاک آن بر این امر افزوده است. تولید می شود.علاوه بر میوه گلهای زینتی از دیرباز در گلخانه ها رایج بوده است.گلخانه ها با استفاده مناسب از منابع آبی و کاهش روز افزون منابع آب زیرزمینی، بی شک توسعه گلخانه ها نقش قابل توجهی در کاهش مصرف آب دارند. وی یکی از اقدامات ارزشمند مزرعه نمونه را توزیع مویرگی محصولات گلخانهای خود عنوان کرد و افزود: این تولیدات به منظور مدیریت فروش، تنظیم بازار و حفظ قیمت مناسب به صورت تدریجی عرضه میشود.

دستگاههای مختلف بر اساس نیاز روی ترنچر جایگذاری شده سپس یک حسگر یا کنترل بر روی آن نصب و از طریق یک ایستگاه زمینی ماهواره بر اساس نیاز هدایت میشود. آقای حسن زاده گفت: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی خانواده ما زهکشی شد که از طریق همین دستگاههای حفاری و خندق کن اجرایی شد. انسان در ابتدا کشاورزی را برای تامین خوراک خود و خانواده آغاز کرد، سپس مازاد آن را به دیگران میداد تا دیگر نیازهای زندگی را تهیه کند. کشاورزان با تهیه تکنیکهای دقیقتر برای کاشت و پرورش محصولات، میتوانند کارایی را افزایش دهند و هزینهها را بهتر مدیریت کنند. عباس احمدی با اشاره به وقوع سیل و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته به خبرنگاران گفت: بارندگی در روزهای چهارم تا ششم مرداد ماه امسال، به محصولات زراعی و باغی، دام و تاسیسات دامی، جادههای بین مزارع، چاههای کشاورزی و قنوات خسارت وارده کرده است.

تفکر تولید سالم – جامعه سالم، موجب گشته تا متخصصان بخش کشاورزی و نیز تولید کنندگان در مسیری متفاوت از قبل و با نگاهی نوین به تولیدات گیاهی توجه خاص داشته باشند. اکنون با ظهور شبکه های کم مصرف، مساحت گسترده، ماژول های کم هزینه و عمر باتری بیشتر، می توانیم خاک، آب، گیاهان، حیوانات، ماشین آلات و سایر اشیاء دیگری را که می توانند اطلاعات ارزشمندی در اختیار ما قرار دهند، به هم متصل کنیم. وی افزود: به نظر می رسد که یک ابزار حاکمیتی بالادستی نیاز است تا بتواند سازو کار تعامل و همکاری دانشگاه ها و بخش اجرایی را هدفمند و قانونی کند. بدین منظور، شناخت و عملکرد هر یک از تنش های محیطی و مقابله درون گیاهی با آن و به کار گیری نوع تغذیه گیاهی متناسب با آن راهکاری است در مسیر دستیابی به کشاورزی پولساز . Planting’s Smart Firmer جمع آوری داده های زراعی سالم از درون بستر بذر را به واقعیت تبدیل می کند، بدون اینکه مجبور شوید روی دست و زانو قرار بگیرید، یا حتی یک سفر دیگر به مزرعه انجام دهید. وی با تاکید بر لزوم توسعه سامانههای نوین آبیاری گفت: آبیاری گلخانههای مزرعه نمونه به روش تحت فشار قطرهای انجام میشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محسن ضیایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانههای گروهی اظهار داشت: چند کالای اساسی دست اداره ادارت غله است که مهمترین آنها، گندم بوده و سپس کالاهای استراتژیک مثل برنج وارداتی و شکر وارداتی برای تنظیم بازار و بخشی از ذخایر روغن وارداتی و متولی تامین گندم که منشا داخلی و خارجی دارد، شرکت بازرگانی دولتی یا اداره غله است. سیستم هایی که گزارش وضعیت مربوط به عملکرد محوری، رطوبت سنجی خاک، آب و هوا و سایر داده های میدانی را به تلفن های همراه و رایانه ارائه می دهند، امری عادی است و ابزارهای فعال در اختیار کاربران نهایی برای تصمیم گیری و اجرای مدیریت آبیاری قرار می دهد. اطلاعات تماسی که در انتهای این صفحه آورده شدهاند مربوط به اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان بوده و ارتباطی با مجموعه فروشگاه و خدمات کشاورزی نوین مشهد ندارد. ارائه دهندگان خدمات با ترکیب خروجی داده های محصولات سنجش EC موجود در حال حاضر مانندGeonics EM38-MK2 (که بیشتر در باغات زراعی دائمی استفاده می شود) یا سنسور EC خاک با لایه های دیگر مانند رطوبت و pH خاک برای بهینه سازی مصرف آب، می توان سطح بالاتری از خدمات را با استفاده از داده ها برای تصمیم گیری آگاهانه تر در مورد آبیاری نشان داد، هم از نظر زمان و هم از نظر کمی.

سپس هنگام کوددهی، میزانی از کود را، که متناسب با نیاز آن بخش از محصول کشاورزی میباشد، به نقاط دارای کمبود مواد مغذی اعمال میکند. همین حالا هم اگر کشوری به لحاظ منابع غذایی و کشاورزی خودکفا باشد و بتواند خوراک دیگر نقاط جهان را هم تامین نماید، به لحاظ وزن سیاسی نسب به دیگر کشورها اهمیت بیشتری پیدا میکند. این به معنی آن است که این کشورها باید در مذاکرههای تجاری خود ملاحظههای لازم و ویژهای را در نظر گیرند. عاملی که بدون جانبداری از هر یک از دو طرف و فقط به استناد استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی و قوانین و مقررات از پیش تدوین شده به داوری پرداخته و زمینه انتقال کالا از دست فروشنده به خریدار را فراهم کند.

مدیریت این عوامل محدودکننده با روشهای نوین کشاورزی برای اطمینان از دریافت سایت agriculture-na سود انجام میشود. دسترسی به داده های بلادرنگ برای آنها به دست خواهد آمد تا اقدامات مربوطه را انجام دهند. کود همچنان بزرگترین درآمدزایی ارائه دهندگان خدمات خرده فروشی است و در سال های اخیر مسلماً بیشترین بررسی دقیق در زمینه کشاورزی در این حوزه انجام شده است. دادههای آنلاین به کشاورزان امکان انجام محاسبات سریع و کارآمد را میدهد. از آنجا که زندگی بشر به یک سبک زندگی زراعی تبدیل شده است ، پیشرفت های فناوری تحولات را در کشاورزی امکان پذیر ساخته است ،به قول جامعه ایرانی غذای سالم جامعه سالم را همراه می اورد. استفاده از ماشین آلات کشاورزی پیشرفته و روشهای نوین آبیاری و تنظیم سمپاشی به سبک جدید میتواند راندمان کشاورزی را چندین برابر افزایش دهد. به گزارش نصر به نقل از ایرنا، داود گرشاسبی روز پنجشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مرند با اشاره به وجود ۴۹ هزار هکتار زمین زراعی در شهرستان افزود: با تغییر الگوی کشت و تغییر نحوه آبیاری زمین های زراعی، مصرف آب در بخش کشاورزی مدیریت می شود و به تبع آن این بخش دچار تحول و رونق خواهد شد.

افزون بر آن می توان برای سمپاشی و کودپاشی و حتی آبیاری با استفاده از حسگرهای نصب شده روی دستگاه ها، روند این اقدامات را تنظیم کرد. میزان تولید محصولات کشاورزی در قاره افریقا برابر با 67.5 میلیون تن بود و 5 کشور از این قاره در میان کشورهای بزرگ تولیدکننده محصولات کشاورزی هستند.مطالعه نشان میدهد 7 کشور اروپایی در فهرست تولیدکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی هستند و 5 کشور آسیایی هم در این فهرست هستند. در ایران که یکی از کشورهای منطقه کم بارش خاورمیانه است و در کمربند خشکی جهان قرار دارد، استفاده کمتر و بهینه از منابع آبی ارزش دو چندان پیدا میکند. کشت زعفران به دلیل ارزش افزوده و سوداوری بالایی که دارد بسیار مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته است. کشاورزی پولساز که برای اولین بار در سطح ایران و شاید بتوان گفت دنیا، توسط جناب آقای دکتر باهر مدیریت فنی شرکت هنر طبیعت سگال ، مطرح شد بر پایه ی کشاورزی نوین و استفاده از نهاده هایی است که علاوه بر توجه به عملکرد کمی، نگاهی ویژه به تولید کیفی و نیز توجه به حفظ سرمایه های شخص تولید کننده که همانا آب و خاک می باشد را شامل می گردد، که تولید در این مسیر بالا برنده هوش مالی کشاورز و توجیه دار نمودن فعالیت آن و دستیابی به محصولاتی کاملا سالم برای جامعه خود و نیز سایر جوامع می گردد.