اخبار

کشاورزی هوشمند چیست؟ مجله خبری کشاورزی

به عبارت دیگر قیمت تضمینی عبارت است از قیمت تعیین شده از سوی هیات وزیران برای تضمین حداقل دریافتی تولیدکننده حقیقی یا حقوقی براساس هزینه تولید محصولات کشاورزی.در این راستا وزارت جهادکشاورزی مکلف است هر ساله متناسب با شرایط تولید و بازار، محصولات تحت سیاست خرید و قیمت تضمینی را انتخاب و اعلام کند و طبق قانون، این وزارتخانه مکلف است حداکثر تا پانزدهم شهریور ماه هر سال متناسب با شرایط تولید، نوع محصول و وضعیت بازار، قیمت تضمینی سال آینده محصولات کشاورزی و دامی که قابل معامله در بورسکالا هستند، برای تصویب به هیات وزیران پیشنهاد کند. در مزارع صنعتی، بیشتر صدمات مربوط به استفاده از ماشینآلات کشاورزی است و علت اصلی صدمات کشنده کشاورزی در کشورهای پیشرفته، واژگونی تراکتور است. از طرف دیگر، Rebounder به مراتب برای استفاده در خاک های مرطوب مؤثرتر است زیرا در روند کاشت مستعد گرفتگی نیست. امروزه بسیاری از کمباین­ها مجهز به مبدلهای عملکرد محصول هستند. خنکی و کمبود نور مستقیم خورشید می تواند منجر به کمبود مواد مغذی در محصولات در حال رشد شود. این خنکی و کمبود نور مستقیم خورشید می تواند منجر به کمبود مواد مغذی در محصولات در حال رشد شود، و لذا کود پاپ آپ به طور فعال این مشکل را برطرف می کند و محصول را به بهترین شکل ممکن وادار به رشد در چرخه رشد خود می کند.

یک راه هشدار دهنده قبل از بحران واقعی می تواند به ما کمک کند تا شانس خسارات را کاهش داده و بخش کشاورزی را در سراسر جهان تقویت کنیم. از طرفی تأمین کمباین توسط افراد محلی سبب صرف درآمد ناشی از برداشت غلات هر منطقه در همان منطقه خواهد شد که این مهم ایجاد تناسب در توزیع درآمد مناطق روستایی و ایجاد پتانسیل سرمایهگذاری از محل سود و درآمد فعالیت کمباین را به دنبال دارد. با این حال؛ اکثریت قریب به اتفاق زارعان کشاورزی بدون خاک ورزی، این امر را برای مزارع و محصول به دست آمده خود بسیار تعیین کننده و مضر می یابند. Keeton (همانطور که از نامش پیداست) این مزیت را دارد که می تواند بذر را از طریق ناودانی بذر پاش بکارد. به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ روسیه و اوکراین درمجموع نیمی از صادرات گندم دنیا را به خود اختصاص دادهاند. در استان ایلام به مدد بهرهمندی از شرایط آب و هوایی مناسب، موقعیت جغرافیایی ویژه، حاصلخیزی اراضی و زمینهای مسطح مناسب کشت و زرع، زمینه برای توسعه گلخانهها فراهم و در سالهای اخیر روند توسعه گلخانهها به طور جدی پیگیری و اجرایی شده است.

این می تواند امری زحمت دار باشد و شما نباید به راحتی و با این تصور که در زمان، برای انجام کارهای دیگر، صرفه جویی می کنید، وارد یک محیط منفی شوید. افزودن وزنه ها به این معنی است که همان طور که واحدهای ردیف را کاشت می کنید، از کنار یا روی پس مانده ها بدون بذر پاشی رد نمی شوید. مشکل مشترکی که در موضوع عدم بهره برداری از مزارع با آن مواجه می شویم، باقی مانده آت و آشغال های ناشی از برداشت قبلی است. Illuminum Greenhouses یک سازمان گلخانهای بهرهمند از فناوری و مکانیسمهای کشاورزی هوشمند است که از فناوریهای جدید برای تأمین خدمات استفاده میکند.

وی یکی از اقدامات ارزشمند مزرعه نمونه را توزیع مویرگی محصولات گلخانهای خود عنوان کرد و افزود: این تولیدات به منظور مدیریت فروش، تنظیم بازار و حفظ قیمت مناسب به صورت تدریجی عرضه میشود. تولیدکنندگانی مانند ولی و لیندسی در حال کار بر روی ایجاد ارتباط با انواع دیگر سنسورهای مزرعه ای هستند تا به کاربران نهایی در تصمیم گیری های گسترده تر زراعی کمک کند. اما راهاندازی یک فروشگاه آنلاین با ظرفیت بالا برای فروش محصولات کشاورزی کار آسانی نیست و نیز با این حال کشاورزان نیاز به امکانات لجستیک خواهند داشت که معمولا در اختیار ندارند. این شرکت با تلاش مستمر کارکنان خود توانست در سال 1396 به امکان افزایش تولید دستگاه کمباین از روزی یک دستگاه به روزی 3 دستگاه دست پیدا کند که این امر در تأمین کمباین مورد نیاز کشور برای برداشت گندم نقش به سزایی داشته است. تعداد زیادی از مردم چین در حوزه کشاورزی فعالیت میکنند. این ماشینها به میزان زیادی تولید مزارع را افزایش داد و به طرز چشمگیری شیوه کار مردم و تولید غذا را در سراسر جهان تغییر دادند. کوگنوف اظهار امیدواری کرد که پروژههای مشترکی بین دو کشور به امضا برسد و شخصی از طرف ایران مأمور اجرای هرچه بهتر این پروژهها باشد.

کشاورز ادامه داد: فراوانی یا کمی دسترسی مردم به ارزاق یا به عبارت دیگر اینکه یک محصول فراوان است یا اینکه زیرزمینی است و تنها افراد محدودی میتوانند آن محصول را خریداری کنند نیز یکی دیگر از شاخصهای توسعه بخش کشاورزی است که در بیشتر محصولات دسترسی سایت agriculture-na خوبی وجود دارد. کشاورزی پایدار یک فرایند بیولوژیکی است وسعی در تقلید کردن از خصوصیات کلیدی یک اکوسیستم دارد. در روش های حمل و نقل دریایی، جاده ای و ریلی به دلیل طولانی بودن زمان ترانزیت، بایستی از تجهیزات یخچال دار برای باربری محصولات کشاورزی فسادپذیر استفاده شود. همانطور که راه حل های بیشتری ساخته و استفاده می شود، بدون شک شاهد پیشرفت بیشتر مزایای اینترنت اشیاء در کشاورزی خواهیم بود. این راه حل ساده می تواند، اگر خوش شانس باشید، شما را در طول فصل کاشت با کمترین نیاز به رعایت نکات باقی مانده در لیست مواجه سازد. مقدار محصول به دست آمده در هر منطقه کاشته شده در مقایسه با یک بذر سنتی بیشتر است. بنابراین، این که قادر به نشان دادن این باشید که چرا نوار کاری بهتر است، هنگام برخورد با اعتراضی که به شما می شود یک مزیت برای شما خواهد بود. انجام برنامه ریزی های ملی و فرا ملی و استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های ناشناخته کشاورزی و همچنین گسترش استفاده بهینه از قابلیت های موجود این بخش نیازمند ایجاد یک تحول اساسی و نگرش جامع به پدیده اطلاع رسانی است.

وی اضافه کرد: بنابراین اجرای طرحهایی مانند کشت محصولات کمآببر و توسعه آبیاری قطرهای بر عهده این شرکتها گذاشته خواهد شد تا به واسطه آخرین فناوری مدرن برای توسعه کشاورزی مدرن و نجات دشت قزوین از کمآبی همت کنند. نکته اصلی این است که شما به عنوان یک کشاورز، با خاک و سطح رطوبت آن آشنا باشید و همیشه آن را در شرایط مطلوب برای رشد حتی در پس ماندهای سنگین نخاله ای حفظ کنید. جالب است بدانید یک شرکت کنیایی که براساس آبیاری خورشیدی عمل میکند، نیز نسبت به روشهای سنتی ۳۰۰درصد بیشتر بازده محصول داشته، درحالیکه ۸۰درصد کمتر آب مصرف میکند. عدم موفقیت استان در گذشته برای ایجاد گلخانه ها و شهرکهای گلخانهای مردم نیستند بلکه به دلیل مدیریت هاست بنابراین برای ایجاد و توسعه گلخانهها نباید به مانند گذشته عمل کرد بلکه باید با هم افزایی و مشارکت بین دستگاهی اقداماتی فراتر از کارهای عادی انجام داد.

مدیرعامل موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه ادامه داد: از جمله مزایای این سامانهها میتوان به کاهش میزان مصرف آب، کاهش رشد علفهای هرز، افزایش راندمان مصرف آب، کاهش بیماریهای گیاهی و قارچی، پوسیدگی ریشه و طوقه و نیز تحت کنترل بودن آنها اشاره کرد. بیشتر ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن آﺑﯿﺎری و زراﻋﺖ، ﺳﯿﺴﺘﻢ آﺑﯿﺎری ﺳﻨﺘﺮﭘﯿﻮت را به دلیل اﻓﺰاﯾﺶ راﻧﺪﻣﺎن و ﮐﺎراﯾﯽ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﻮع ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﻣﮑﺎﻧﯿﺰه آﺑﯿﺎری ﻣﯽداﻧﻨﺪ. سیستم آبیاری تحت فشار سنترپیوت مزایای بسیاری دارد که ﺻﺮﻓﻪﺟﻮﯾﯽ در ﻣﺼﺮف آب، اﻓﺰاﯾﺶ راﻧﺪﻣﺎن آﺑﯿﺎری ﺗﺎ ﺣﺪود 90 درصد و در نتیجه افزایش سطح زیر کشت از جمله این موارد به شمار میرود. 1. آبیاری بارانی: هدف از آبیاری بارانی توزیع یکنواخت آب برای تمام گیاهان و کاهش دمای محیط و افزایش رطوبت است.

رعایت حقوق مصرفکننده گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرفکنندگان در سال 1396 وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ساله بر اساس آییننامههای مربوطه نسبت به ارزیابی شرکتهای متقاضی دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرفکننده، اقدام میکند و به این منظور شرکتها را بر اساس محورهای قیمت، کیفیت، توزیع و خدمات قبل، حین و پس از فروش، اطلاعرسانی مناسب به مشتری و کسب رضایت مشریان مورد بررسی قرار میدهند که در صورت کسب حد نصاب لازم، گواهینامه رعایت حقوق مصرفکننده به شرکت مربوطه اعطا میشود. در ساخت محصولات تولیدی نوین دراک سعی بر آن بوده است تا با توجه به نیازسنجی اقلیم خاص ایران و تجارب بهدست آمده در طی سالهای فعالیت شرکت، محصولاتی با حداکثر کارایی و تطابق با شرایط خاص آب و خاک این اقلیم تولید و در خدمت بخش کشاورزی قرار گیرد. توصیه حاج قاسم به رئیسی چه بود؟ این کار مزیتهای زیادی دارد و باعث رشد گوجه در شرایط بهتر میشود؛ چرا که تنظیم دما و شرایط نور در این روش به خوبی قابل کنترل خواهد بود. این یک معمای دمایی است که به دلیل پس ماندِ زیاد، ایجاد می شود، به این معنی که خاک شما اگر در معرض نور خورشید باشد معمولاً خنک تر از حالت عادی خواهد بود.

ساخت داخل قطعات استفاده از قطعات ساخت داخل کشور در محصول کمباین نظیر موتور، گیربکس و فاینال درایو ایرانی توسط شرکت کمباینسازی ایران، کاهش 80 درصدی خروج ارز از کشور را به همراه داشته است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزی ایران یکی از مهمترین بخش های اقتصادی کشور است که با داشتن محصولات و کالاهای ارزشمند نقش موثری در صادرات غیرنفتی و رشد اقتصادی کشور دارد که با توافق برجام و اجرایی شدن آن، چشم انداز روشنی برای حضور در بازارهای جهانی ترسیم می شود. اشتغالزایی در مناطق محروم در سال 1396 پس از تصویب و ابلاغ تسهیلات اشتغالزایی روستایی با کارمزد 6 الی 10 درصد در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات، محصولات تولیدی شرکت کمباینسازی ایران در بخش کشاورزی و زیر بخش مکانیزاسیون کشاورزی در اولویت پرداخت تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و از آنجا که هر دستگاه کمباین، اشتغال پایدار برای 3 نفر را ایجاد میکند و هر محصول بیلر، اشتغالزایی یک نفر را به همراه دارد، لذا با توجه به اینکه شرکت کمباینسازی ایران، تنها تولیدکننده کمباین در کشور به شمار میرود، این موضوع به صورت مستقیم باعث افزایش اشتغال در مناطق روستایی شده است.

تاریخچه کشاورزی در دوره ساسانی حاکی از آن است که در این زمان به بازسازی قنات ها و تشویق و گسترش کشاورزی، باغبانی و دامپروری پرداخته شده است. کودهای NPK با نسبتهای مختلف عناصر جهت تأمین نیاز گیاه در فازهای مختلف رشد و کودهای حاوی عناصر پر مصرف ثانویه و ریزمغذیها بصورت تک عنصری یا مخلوطی از چند عنصر وجود دارند. گیاه به حدود ۱۶ عنصر غذایی ضروری جهت رشد و توسعه نیاز دارد که عناصر پرمصرف اولیه را در اصطلاح NPK مینامند که شامل سه عنصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. نکته هایی که ما به شما می گوییم چند روش خارق العاده برای مقابله با این مشکل رایج و آماده سازی مزارعتان برای فصل بعد، بدون زحمت کشیدن، ارائه می دهد. این کمک بدین شکل است که بهمحض اسکن پاسخی برای اینکه چه نوع محصولی میتواند در خاک کاشته شود و بیشترین درآمد را داشته باشد، ارائه میکند. مهندسی معکوس کمباین برنج شرکت کمباینسازی ایران با توجه به نیاز کشور به کمباین برنج، تولید این دستگاه را با استفاده از مهندسی معکوس از مدتی پیش آغاز کرده، کمباینی که پیش از این به عنوان محصولی وارداتی در کشور بوده است.

نه تنها کشاورزی یک منبع تقاضا برای محصولات مختلف صنعتی از قبیل کودها و سموم شیمیایی و ماشینآلات کشاورزی است. در این راستا محصولات شرکت کمباینسازی ایران در سال جاری با وام اشتغالزایی به کشاورزان عرضه شده است، همچنین به دلیل اینکه بیشتر مشتریان محصولات این شرکت از کشاورزان در سطح اجتماعی متوسط به پایین جامعه هستند، لذا تولید و ارایه محصولات مذکور باعث ایجاد اشتغالزایی در قشر محروم جامعه شده است. به هم ریختن خاک در پاییز به معنای آن است که سطح نیتروژن در زمان بهار به گونه ای نابرابر توزیع خواهد شد.کشاورزی بدون خاک ورزی در حال تبدیل شدن به یک رویه کشاورزی است که با سهولت بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد. انجام این کار باعث می شود خاک شما از صدمات سنگینی که یک محصول بنجل می تواند بازیابی کند، رها شود و هنگامی که برای کاشت بعدی می روید عملکرد محصول را بهبود می بخشد. بیل، یکی از قدیمی ترین تجهیزات کشاورزان بوده و کاربرد متداول آن برای حفر خاک است. این شرکت با استفاده از متخصصان و کارشناسان خود و نیز تجربیات نخبگان سایر بخشها، در صدد است تا کمباین برنج تولیدی خود را در سال 1398 به بازار عرضه کند. برخی افراد از محکم کننده های بذر کیتون (Keeton Seed Firmers) استفاده می کنند تا مطمئن شوند که تمام دانه ها در قسمت ته شیار قرار می گیرند.

وی یکی از این پروژهها را توسعه کشت گلخانهای در استان اعلام کرد و گفت: باید تا آخر سال قرار داد یک هزار هکتار کشت گلخانهای در سطح استان منعقد شود لذا پیشنهاد میشود پنجره واحد گلخانهای در درون سازمان جهادکشاورزی راهاندازی شود. به علاوه، گل طرفداران بین المللی دارد و این بدین معنی است که، از بهترین محصولات گلخانه برای صادارت و فروش است. ۱ – صرفه جوئی زمانی و نیاز به نیروی کار کمتر (زیرا در کشت آبی نیاز به عملیات تهیه بستر خاک و وجین کردن علف های هرز و غیره نمی باشد(. تولیدی ادوات کشاورزی نوین صنعت آذربایجان با نزدیک به نیم قرن تجربه و تلاش بی وقفه ی نیروهای مجرب و کارآمد در رساتای تولید گسترده انواع تریلی کشاورزی، خرمن کوب، تانکر، علوفه خردکن، آسیاب و غیره به عنوان یکی از برترین قطب صنعتی و بازرگانی تولیدات ادوات کشاورزی با بالاترین کیفیت و مرغوبترین محصولات در ایران شناخته شده است. همه عوامل زنجیره ارزش غذا و فیبر و موسساتی که بر آن تأثیر میگذارند بخشی از سیستم تجارت کشاورزی هستند. اینترنت اشیاء با توانایی جاسازی CPU و حافظه و منابع انرژی میتواند تقریباً همه چیز را با استفاده از برنامهها به شبکه متصل کند.

دریافت گواهی تأییده محصولات مرکز توسعه ماشین آلات کشاورزی به منظور نظارت بر کیفیت ماشینآلات و تجهیزات مربوطه، هر ساله نسبت به نمونهبرداری برای آزمون از تولیدات جاری شرکتها با هدف انجام تستهای مختلف عملکردی بر روی قسمت های مختلف دستگاه، اندازهگیری عملکرد زارعی و راندمان دستگاه، بررسی سهولت کاربری و ایمنی بر روی دستگاه، اقدام میکند و کیفیت دستگاه را با صدور گواهینامه تأیید صلاحیت به اطلاع شرکت مربوطه میرساند. باتوجهبه عمر پایین این گلها بایستی بازار هدف قبل از تولید شناسایی شود تا هنگام عرضه، گلخانهدار دچار مشکل نشود. نکته آخر در مورد این دو گزینه این است که آنها در واقع خیلی سریع هزینه های خود را جبران می کنند، زیرا استفاده از آنها باعث ایجاد یکنواختی بسیار خوبی در هنگام کاشت می شود و در نتیجه عملکرد را بسیار افزایش می دهند. اکنون با ظهور شبکه های کم مصرف، مساحت گسترده، ماژول های کم هزینه و عمر باتری بیشتر، می توانیم خاک، آب، گیاهان، حیوانات، ماشین آلات و سایر اشیاء دیگری را که می توانند اطلاعات ارزشمندی در اختیار ما قرار دهند، به هم متصل کنیم.

این امکان بازرسی از مناطق مشکل، در نتیجه صرفه جویی در وقت کافی برای انجام اقدامات پیشگیرانه لازم است. ما مقالات زیادی راجع به کشاورزی با شخم و کشاورزی بدون خاک ورزی نوشته ایم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، از جمله مزایا و معایب کشاورزی بدون خاک ورزی، حتماً به آنها مراجعه کنید. در آزمایشات صورت گرفته بین کشاورزان در ایالات متحده، آنها به طور قطعی دریافتند که در مقایسه با کشاورزان دقیق که از این فناوری ها استفاده می کنند عدم استفاده از تجهیزات، به محصول آسیب می رساند. علاوه بر این، هر دو گزینه های فناوری را می توان با کود pop-up در شیار استفاده کرد. نقطه اقتصادی قابل تأمل آن است که هر چند خطای عملکرد دستگاه صفر است، اما بر اساس بررسی کارشناسان حتی اگر دستگاه طي ۱۰ سال فقط يک بار عمل کند و موجب پيشگيری خسارت در محدوده پوششی خود شود، همین امر برابر با تمام هزينههای انجام گرفته است. این سیستم آبیاری با جلوگیری از ورود ﻋﻠﻒﻫﺎی ﻫﺮز ﺑﻪ ﻣﺰرﻋﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺟﺮﯾﺎن آب، باعث میشود تا آب ﺑﻪ ﻣﯿﺰان ﻧﯿﺎز ﮔﯿﺎه در اﺧﺘﯿﺎرش ﻗﺮار گیرد و از روان ﺷﺪن ﻫﺮزآب در ﺳﻄﺢ ﻣﺰرﻋﻪ و ﺷﺴﺘﻪ ﺷﺪن ﺧﺎك از ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی به عمل آید.

سرمایهگذاران در صورت انتخاب صحیح نوع محصول، میتوانند ارزش افزودهای حتی بیش از صددرصدی را تجربه کنند چون در این نوع کشت متغیرهای طبیعی تا حد بسیار زیادی کنترل شدهاند و میتوان با مدیریت موارد را به نفع تولید هدایت کرد. گیاهان دارویی مانند سرخارگل، به لیمو، آلوئه ورا، کدو پوست کاغذی و به صورت پایلوت نعناء فلفلی و مریم گلی با توجه به اینکه مقاوم به خشکی و کم توقع هستند و به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفهاند، می توانند بهترین گزینه فعالیت باشند. این کمبود در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و شیوع بیماری کوید -۱۹ و تبعات اقتصادی آن، این موضوع را تشدید کرده است. این می تواند خوب و بد باشد، اما قانون کلی این است که اگر یک مزرعه دارای مشکلات زهکشی باشد، ساقه ها بخشی از این مشکل را برطرف می کنند.