اخبار

کشور در تولید ذرت سیلویی به خودکفایی رسیده است

در این کارگاه آموزیش، مدیران امور دام و زراعت با حضور در مزرعه نمونه کشاورزی صفاری، از اجرای طرح‌های نوین علمی در حوزه دام و زراعت بازدید کردند.



منبع اخبار کشور در تولید ذرت سیلویی به خودکفایی رسیده است

مدیرکل دفتر علات و محصولا اساسی وزارت جهاد کشاورزی میزان تاب آوری کشت ذرت کشور را ۴۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: متأسفانه کشاورزان به دلایل اقتصادی از ابتدای کاشت، از نظر تراکم و موارد فنی، تفکیکی بین محصول ذرت علوفه‌ای و سیلویی قائل نمی‌شوند و با اینکه ۱۵ میلیون تن تولید ذرت سیلویی عددی قابل‌اتکایی است و در این زمینه خودکفا هستیم ولی باید به اصول برداشت دقت بیشتری شود.

وی اظهار داشت: اگر کشوری بخواهد روی پای خود بایستد، ابتدا باید  امنیت غذایی خود را تأمین کند لذا لازم است تا علاوه برکمیت، بر افزایش کیفی تولید محصولات نیز توجه کند.
عزیزکریمی بر نقش مهم علوفه و پروتئین دامی در تامین امنیت غذایی تأکید کرد و افزود: نیاز سالانه کشور به ذرت سیلویی ۱۵ میلیون تن است که در حال حاضر این میزان محصول در کشور تولید شده و در این زمینه خودکفا هستیم.

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی، فرامک عزیزکریمی روز چهارشنبه در کارگاه بهره‌وری تولید ذرت سیلویی که در محل مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران مستقر در ورامین برگزار شد اظهار داشت: تولید ذرت علوفه‌ای سیلویی مورد نیاز کشور برای دامداران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کشاورزان باید مسائل مربوط به مراحل کاشت، داشت و برداشت آن برای تولید ماده خشک مناسب را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: کشاورزان در خط مقدم جنگ  اقتصادی با دشمنان قسم خورده نظام به ویژه در تأمین مواد غذایی مورد نیاز کشور قرار دارند و در شرایطی که کمر کشورهای مدعی از آمریکا تا اتحادیه اروپا به دنبال اثرات منفی ناشی از جنگ اوکراین شکسته و به دنبال تامین محصولات اساسی خود هستند، ایران اسلامی با تلاش کشاورزان به حرکت رو به رشد خود در این حوزه ادامه می‌دهد.