کیفیت محصولات ایران خودرو بالاتر از میانگین نمرات صنعت بود


بر اساس گزارش منتشر شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، امتیاز محصولات ایران خودرو در شاخصهای کیفی اندازهگیری شده بالاتر از میانگین صنعت است.
به گزارش ایسنا، معاون کیفیت ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: بررسی شاخص ها و نتایج ارزیابی کیفی محصولات ایران خودرو طی 11 ماه سال جاری نشان از اثربخشی اقدامات و برنامه ریزی های جامع برای ارتقای کیفیت ایران خودرو دارد. محصولات.”
سهراب پرفروشان با بیان اینکه در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، محدوده محصولات ایران خودرو در شاخص های مختلف ارزیابی شده بالاتر از میانگین امتیازات صنعت قرار گرفته است، اظهار داشت: در شاخص رضایت مشتری برای کیفیت محصول اولیه (CSI) یک امتیاز است. 701 به دست آمد که بهترین عملکرد این شاخص در سال های اخیر، 13 واحد بالاتر از میانگین صنعت است.
وی افزود: در شاخص موارد ذکر شده توسط مشتریان در خصوص سطح کیفی محصولات (ISQ) با کسب 259 امتیاز توانستیم با اختلاف 22 امتیاز بهترین نتیجه را برای این شاخص در دوره های گذشته به دست آوریم. در مقایسه با میانگین صنعت.
کاهش 15 درصدی بازدید مشتریان از شبکه خدمات پس از فروش
با اعلام اینکه در شاخص مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش در بازه زمانی سه ماهه پس از تحویل خودرو در 11 ماهه سال جاری، شاهد کاهش 15 درصدی نسبت به میانگین در سال گذشته و تصریح کرد: از طریق اصلاح و ترمیم عیوب رایج شبکه خدمات پس از فروش کاهش چشمگیری داشته است.
به گفته وی، در شاخص صفر ارزیابی خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، برای سبد محصولات تولیدی ایران خودرو، با امتیاز 75.8، نسبت به عملکرد سال 1401، 6.2 امتیاز بهبود یافته است. بهترین نتیجه این شاخص در دوره های گذشته در نظر گرفته شده است.
پرفروشان در تشریح دستاوردهای خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو از بهبود 40 درصدی شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل به مشتریان طی 11 ماهه امسال نسبت به میانگین عملکرد سال 1401 خبر داد و گفت: در راستای بهبود در ارائه خدمات به مشتریان و با بهبود سیستم عرضه در شبکه خدمات، شاخص خودروهای مورد انتظار نسبت به میانگین این شاخص در سال 1401 هجری شمسی 57 درصد بهبود یافت.
وی ادامه داد: طبق اعلام ایران خودرو، از نظر رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش 12 امتیاز بالاتر از میانگین صنعت خودرو هستیم.
معاون کیفیت ایران خودرو خاطرنشان کرد: شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو که در شاخص رضایت مشتری امتیاز 805 را کسب کرده است، 19 امتیاز بالاتر از میانگین صنعت در سال 1402 بوده است و مهمترین شاخصی که بهبود یافته است. مربوط به کیفیت محصولات تعمیرات، مدت زمان تعمیرات و تحویل خودرو.
اجرای 190 پروژه بهبود کیفیت در ایران خودرو
پرفروشان دستاوردهای فوق را حاصل اجرای چندین برنامه ارتقای کیفی در زنجیره ارزش خودرو دانست و گفت: در سال 1402 هجری شمسی با هدف ایجاد هویت باکیفیت، 190 طرح ارتقا و ارتقای کیفی اجرا شد. از محصولات و خدمات در دو حوزه مربوط به کیفیت محصول و زیرساخت اجرا شد.
وی مهم ترین برنامه های اجرا شده را نوسازی سیستم های تولید و کیفیت در 17 کارخانه و تامین کننده شرکت ایران خودرو، اجرای طراحی قطعات منتخب و ارتقای کیفیت 34 قطعه موثر در ارجاع مشتریان به شبکه خدمات دانست و افزود: در این راستا 17 کارخانه و تامین کننده شرکت ایران خودرو، طراحی قطعات منتخب را اجرا می کنند. ارتقاء کلیه محصولات به 85 استاندارد طراحی، تولید و عرضه و ارتقاء محصولات بر اساس نظرات دریافتی از نظرسنجی های رضایت مشتریان، ارتقای کیفیت شبکه خدمات پس از فروش و نظارت بر عملکرد نمایندگی ها، استقرار سیستم کیفیت در خرید از خارجی منابع، و بهبود رضایت از دوام کیفیت محصول بخشی دیگر از اقدامات است.
پرفروشان از اجرای طرح سازمانی یکپارچه سازی فرآیندهای کیفی در سطح گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1402 هجری قمری خبر داد و گفت: این اقدام با هدف هماهنگ سازی اهداف و برنامه ریزی، ارتقای سازماندهی، چابکی و بهره وری و حذف هرگونه فعالیت و اطلاعات موازی انجام می شود. . مدیریت، ارتباط و بهره برداری حداکثری، این امر از محیط زیست، پیاده سازی سیستم های کیفیت موثر و ایجاد یکپارچگی در تولید و سیستم های کیفی سازندگان و شبکه عملیاتی و خدماتی ایران خودرو دنبال شده است.
وی بر ادامه روند ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو در سال 1403 تاکید کرد و گفت: در سال آینده طرح های ارتقای کیفی محصولات با هدف ارتقا و ارتقای تصویر ذهنی مردم از ایران اجرا می شود. خودرو، ارتقای دوام کیفیت محصول و حداقل مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش، از محل فروش، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در ایران خودرو و شبکه خدمات اضطراری، عرضه و تولید محصولات با الزامات و استانداردهای قانونی، بهره گیری از توانمندی های دانش شرکت های مستقر، اقدامات پیشگیرانه ای را برای بهبود کیفیت محصولات و خدمات با شناسایی ریسک ها و فرصت ها اجرا خواهند کرد.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1402121712547/%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA

