اخبار

۱۰۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد/ افزایش ۶۰ درصدی خرید گندم

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات گندمکاران ظرف مدت یک هفته، گفت: به دلیل تنگناهای مالی پرداخت‌ها با تاخیر افتاد که البته نسبت به سنوات گذشته این تاخیر کمتر بود که با اهتمام سازمان برنامه، عملیات مالی به پایان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از همه کشاورزان و حافظان امنیت غذایی مردم کشورمان، بیان کرد: ۵۱۰ هزار کشاورز ایرانی امسال به دولت گندم تحویل دادند که این کشاورزان تقریباً یک خانواده و جامعه ۲ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند.

به گزارش مجله خبری کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد اظهارداشت: روز گذشته (دوشنبه) با پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان، مجموع پرداخت‌ها به کشاورزان گندمکار کشور به ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال گذشته عدد خرید گندم ۴.۵ میلیون تن بود.

وی در خصوص موضوع اجرای الگوی کشت نیز گفت: بحث الگوی کشت بر اساس قانون ۱۴۰۱ به‌روزرسانی و آماده شده است و روز چهارشنبه رسماً این ابلاغ را برای استان‌های کشور در برنامه‌ای با حضور روسای سازمان‌ها انجام می‌دهیم و امیدواریم این حرکت بتواند، یک اتفاق مطلوب را در تولید کشت مطابق با شرایط اکولوژیک و اقلیمی در کشور به وجود آورد.



منبع اخبار

وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده با حمایتی که در حوزه خرید گندم انجام گرفته است، بتوانیم در حوزه گندم نان به خودکفایی برسیم.

وی افزود: امسال یک سال استثنایی در تحویل گندم به دولت نسبت به سنوات اخیر بود که در این راستا ۶۰ درصد افزایش خرید گندم داشتیم.

ساداتی نژاد تصریح کرد: استان خوزستان با یک میلیون و ۳۶۱ هزار تن گندم، گلستان با بیش از ۷۵۸ هزار تن، کردستان با ۶۱۹ هزار تن، فارس با حدود ۵۰۰ هزار تن و کرمانشاه با ۴۷۳ هزار تن، رتبه‌های اول تا پنجم بین استان‌های کشور در تحویل گندم به دولت را به خود اختصاص داده‌اند.

ساداتی نژاد کل گندم خریداری شده به صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را ۷.۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: خرید گندم همچنان ادامه دارد؛ ولی مقدارش روزانه کم شده است.