اخبار

۱۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران نیازمند زهکشی است

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود با تقدیر از نگاه استاندار مازندران در اولویت دادن به اجرای طرح زهکشی در اراضی کشاورزی استان ، گفت : تشکیل کارگروه ویژه این موضوع اقدام موثر و اولین قدم برای رونق تولید است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت اجرای طرح زهکشی در حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان، میزان تولیدات محصولات کشاورزی مازندران به ۲ برابر شرایط کنونی افزایش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر بخش اندکی از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری و زهکشی مجهز هستند و مازندران در این حوزه با عقب ماندگی تاریخی مواجه است.

زارعی تصریح کرد : بزرگ ترین سرمایه‌گذاری در مازندران اجرای طرح زهکشی اراضی کشاورزی  است که متاسفانه این موضوع در سال های گذشته اولویت مسوولان امر نبود.

وی ادامه داد: در بحث حمایت از اراضی کشاورزی در استان دچار شعارزدگی نشویم و اصلاح الگوی کشت و زهکشی اولین قدم برای افزایش تولیدات در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی، منصورعلی زارعی روز شنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سالن جلسات استانداری مازندران افزود: برای نصب سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که باید مسوولان امر برای جذب این اعتبارات تمام قد در تلاش باشند.

زارعی افزود :  شکوفایی در حوزه کشاورزی استان با اجرای طرح زهکشی به طور حتم محقق می‌شود و نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی به طور حتم برای تحقق این امر در کنار دستگاه های اجرایی خواهند بود.

مازندران حدود ۴۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در آنها سالانه بیش از هفت میلیون تن محصول تولید می شود. این استان در تولید ۱۵ نوع از محصولات کشاورزی و باغی هم رتبه اول تا سوم کشور را دارد.



منبع اخبار