اخبار

۱۶۵ هزار تن سیب در مشگین‌شهر تولید شد+فیلم

رئیس اداره جهاد کشاورزی مشگین‌شهر، رقم تابستانه شکی، لبنانی قرمز و لبنانی زرد، فوجی و گالا از جمله ارقام سیب کشت شده در این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: سیب قرمز این شهرستان شهرت ملی و فراملی دارد.

فیض اضافه کرد: سیب تولید شده در شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ عطر، رنگ و طعم مشتریان فراوانی دارد و امسال بازارپسندی این محصول بیشتر از سال‌های قبل شده است.

۱۶۵ هزار تن سیب در مشگین‌شهر تولید شد+فیلم

وی همچنین گفت: بخشی از محصول تولید شده به عنوان تازه‌خوری روانه بازار مصرف ‌شده و بخش دیگری نیز به عنوان میوه شب عید به سردخانه‌های شهرستان منتقل شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مشگین‌شهر اظهار کرد: با وجود اقلیم و خاک مستعد برای تولید سیب در شهرستان مشگین شهر، نبود صنایع تبدیلی، کند بودن روند صادرات و پایین بودن قیمت سیب موجب شده است که محصول باغداران این شهرستان در ایامی از سال با افت قیمت مواجه شود.



منبع اخبار

وی با بیان اینکه مشگین‌شهر به شهرستان سیب استان اردبیل مشهور است، افزود: این شهرستان ۱۴ هزار هکتار باغ میوه دارد که ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار آن به باغات سیب اختصاص دارد و ارقام مختلف سیب در باغات آن استحصال می‌شود.

وی بیان کرد: سیب پاییزه برداشت شده در این شهرستان علاوه بر تامین نیاز استان، به سایر مناطق کشور از جمله استان گیلان و مازندران، تهران، مشهد و اصفهان ارسال شده و به کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه به عنوان بازارهای هدف خارجی این محصول صادر می‌شود.

مهدی فیض روز چهار‎شنبه در مصاحبه با خبرنگار مجله خبری کشاورزی گفت: از این میزان حدود ۲۵ هزار تن به صورت سیب تابستانه برداشت و روانه بازار شد و ۱۴۰ هزار تن نیز به صورت سیب پاییزه برداشت شده که به تدریج در بازار مصرف عرضه می شود.