اخبار

۱۸۰۰ کمباین دستگاه کمباین غلات بازسازی و جایگزین می‌شود

به گزارش روز یکشنبه مجله خبری کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی، « سید جواد ساداتی نژاد» در مراسم امضای  تفاهمنامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات میان وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و کمباین‌سازی ایران ابراز امیدواری کرد؛ ظرف سه سال آینده با استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش سرمایه‌گذاری، شرایط مطلوبی در حوزه کمباین و مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود و از این طریق هم به ارتقای کمی و کیفی تولید و بهبود بازار دست یابیم و هم به آورده‌ای که می‌تواند تا مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی را رشد دهد، برسیم.

گفتنی است؛ این تفاهمنامه به امضای معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نماینده آستان قدس رضوی و مدیرعامل کمباین‌سازی ایران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و قائم‌مقام آستان قدس رضوی در محل وزارتخانه رسید.

وی در همین حال ابراز امیدواری کرد که نوسازی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های آینده در سطح کلان‌تری پیش برود.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی در واقع کاربر و بهره‌برداران کمباین‌ها هستند و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی و تامین کمباین‌های جدید از نظر اقتصادی و تولید گندم و غلات بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که فصل جدیدی در حوزه حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی و بخش خصوصی در این حوزه آغاز شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد منافع سرمایه‌گذاری ما در کمباین سازی ایران به بخش کشاورزی برمی‌گردد.

۱۸۰۰ کمباین دستگاه کمباین غلات بازسازی و جایگزین می‌شود



منبع اخبار

وی با بیان این که فاصله ایران با دیگر کشورهای دنیا در حوزه کمباین‌سازی زیاد است، اظهار داشت: ما می‌توانیم به فناوری‌های نو در این حوزه دست یابیم که به سرمایه‌گذاری و همت نیاز دارد.