اخبار

۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای تامین نقدینگی صنایع غذایی کشور تخصیص یافت

شهرستان زرندیه به عنوان یکی از مراکز صنعتی استان مرکزی و قطب تولید پسته با ۱۲ هزار هکتار سطوح باغی مثمر و سایر محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.



منبع اخبار

به گفته او، وزارت جهاد کشاورزی در پی تولیدات با کیفیت محصولات کشاورزی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن است و تحقق این مساله با وجود سرمایه‌گذاران و حمایت دولت محقق خواهد شد.  

مهاجر افزود: تجهیز به تکنولوژی‌های روز دنیا و تولید در سطح استانداردهای جهانی با توجه به شرایط کنونی دنیا باید در اولویت برنامه‌های حوزه کشاورزی و مواد غذایی کشور باشد ضمن اینکه رعایت استانداردها و تولید محصولات سالم هم یکی از مهمترین مباحث است که نباید نادیده انگاشته شود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی، اولویت تامین مواد غذایی و روی آوردن به کشاورزی مدرن در دستور کار کشورهای مختلف جهان قرار گرفته و ما هم ناگزیر هستیم در این زمینه با برنامه‌ریزی متناسب، گام های جدی برداریم و باید بتوانیم تولید مواد غذایی را در داخل کشور مدیریت کنیم.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، «علیرضا مهاجر» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی کود و سموم کشاورزی در شهرک صعنتی مامونیه مرکز شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران،افزود: تقویت تولیدات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی از اولویت‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: این شرایط ایجاب می‌کند که برنامه اصلاح اراضی باید در اولویت مجلس و دولت قرار گیرد تا با ایجاد فضای امید و ایده‌پردازی موثر بتوانیم نسبت به ارتقای تولیدات اقدامات موثری انجام دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خُرد شدن اراضی کشاورزی را یکی از مشکلات کنونی این حوزه به خصوص برای اجرای طرح های مختلف برشمرد و گفت: براساس آمارهای موجود، ۷۵ درصد از زمین‌های کشاورزی در اختیار بهره‌برداران مقیاسی کمتر از پنج هکتار قرار دارد و این احتمال وجود دارد که تا ۱۰ سال آینده بالغ بر ۹۰ درصد از قطعات اراضی کشاورزی به کمتر از سه هکتار کاهش یابد.