اخبار

۴ مزیت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا مجله خبری کشاورزی

در قانون خرید تضمینی، دولت هزینه یکسانی برای هر نوع گندمی فارغ از کیفیت آن پرداخت میکند؛ بدیهی است که این سیاست باعث ارتقای کیفی محصول نمیشود. آگهی بگذارند، تبلیغات کنند و از ابزارهای مختلفی استفاده کنند تا بتوانند محصول خود را به نمایش بگذارند. تقریبا همه سبزی های برگ دار به یک شیوه رشد می کنند. چیز درحال رشد شگفتانگیزی در شهر دیترویت هست: غذای سالم، قابل دسترس، خوشمزه و تازه. درجه حرارت مناسب برای این نوع کشت در گلخانه 20 الی 25 درجه و رطوبت مناسب 70 تا 80 درصد می باشد. اقتصاد کشاورزی یا استفاده از روشهای اقتصادی برای بهینه سازی تصمیمات گرفته شده توسط تولیدکنندگان کشاورزی ، در اوایل قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت. مهمترین این ابزارها و فناوریهای اینترنت اشیا، حسگرهایی هستند که میتوانند در استفاده بهینه از این سه منبع برای رشد محصولات کشاورزی موثر باشند. ۵. یکی دیگر از تجهیزات موردنیاز، کاوشگر رطوبت خاک است که سطح آب موجود در خاک، شوری، اکسیژن و رشد ریشه گیاه را بررسی میکند.

به گفته عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، تولیدات میوه و صیفیجات در ایران افزایشی است از اینرو باید برای توسعه صادرات این محصولات فکری اندیشیده شود تا قوانینی یک شبه کشورهای مانند عراق نتواند در صادرات ما خللی ایجاد کند. سپس از دما، باد، تابش خورشید و رطوبت برای محاسبه مقدار آبیاری استفاده میشود. برای دستیابی به این اهداف شش عمل اساسی برای تشکیل ستون اصلی لازم است: خاکورزی فشرده (Intensive Tillage)، کشت تکی (Monoculture)، استفاده از کودهای مصنوعی (Use of Synthetic Fertilizers)، آبیاری (Irrigation)، کنترل آفات شیمیایی (Chemical Pest Control) و دستکاری ژنتیکی گیاهان زراعی (Genetic Manipulation). ژنومیکس به تولیدکنندگان دام کمک می کند تا خطر ژنتیکی گله های خود را درک کرده و سود دهی آتی دام های خود را تعیین کنند. مرکز همکاریهای ژنتیکی ذرت توسط سرویس تحقیقات کشاورزی USDA حمایت میشود و در بخش علومزراعی دانشگاه ایلینویس در ارباناشمپین، مرکز ذخیره جهش یافتههای ذرت است. سامانه سوخت ناوگان کشاورزی ایرادهای اساسی دارد سید محمد جعفری مدیر عامل شرکت تعاونی کمباین داران استان فارس نیز با ابراز گلایه از روند واردات ماشین آلات کشاورزی گفت: برای واردات ماشین آلات کشاورزی اولویت 2 در نظر گرفته شده که در حال حاضر واردات این بخش از دو به 25 تغییر کرده و این بدان معناست که به واردات کمباین و تراکتور ارز نیمایی تعلق نمی گیرد.

۲. خاکورزی حفاظتی: با استفاده از روشهای خاکورزی حفاظتی، در زمان، سوخت و استهلاک ماشینآلات صرفهجویی میشود. در این صورت در هزینههای خرید یک کنترلکننده جدید صرفهجویی میشود. همچنین میتوانید اطلاعات مهمی در مورد میزان هوا، صدا، رطوبت و دمای محیط کسب کنید و در مصرف برق صرفهجویی کنید. از یک طرف به علت کاهش تبخیر و تعرق، در شرایط داخل گلخانه نسبت به فضای بیرون گلخانه، میزان مصرف آب کاهش می یابد و از سوی دیگر به علت تولید محصول بیشتر در واحد سطح، در شرایط گلخانه ای نسبت به فضای بیرون گلخانه، کارایی مصرف آب در گلخانه بیشتر است و این موضوع درباره کشور ایران، که از کشورهای کم آب جهان محسوب می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. علت مرجوعشدن برخی محصولات کشاورزی ایران از بازارهای هدف صادراتی چیست؟ در ابتدای مقاله گفتیم که هدف از انجام این تحقیق، طراحی نمونه اولیه یک مزرعه هوشمند با استفاده از سنسورها برای اندازهگیری دما و رطوبت به وسیله اینترنت اشیا (IoT) است. ۴. فناوری اینترنت اشیا نه تنها کشاورزی را هوشمندانه، بلکه سازگار با محیط زیست میکند.

به گفته بانک جهانی، در حال حاضر ایران یکی از 7 کشور آسیایی است که کشاورزی هوشمند را پیادهسازی نموده است. داوود کلانتری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در این زمینه در گفتوگو با ایسنا به موضوع کشاورزی هوشمند اشاره کرد و گفته که کشاورزی هوشمند، نوعی کشاورزی محسوب می شود که در آن پارامترهای موثر تولید محصول، کاملا قابل کنترل باشند. این موضوع عاملی دلسردکننده است و مانع انجام آن توسط بسیاری از کشاورزان آیندهدار شود. وی در تشریح نحوه اجرای کشت قراردادی در سالهای گذشته، اظهار کرد: در آن سالها شرکتهای مجری کشت قراردادی تمامی نهادههای تولید، ماشینآلات و آموزش و خدمات فنی و مهندسی را به کشاورزان ارائه میدادند و پس از پایان سال زراعی هزینه آن از سود سالانه محصول کسر میکردند، تا تنها دغدغه کشاورز تولید محصول کیفی مطابق با سفارش شرکت یا صنایع باشد.

استفاده میکند که دارای GPIO و درگاهی برای اتصال به دستگاههای دیگر است. این سامانه برای اندازهگیری و ذخیره دادهها برای کشاورزان برنج طراحی شده است. عمده محصولات کشاورزی تولیدی در مزارع هوشمند، الیاف (فیبرها مانند پنبه)، دستههای غذایی مختلف مانند غلات (به خصوص برنج و گندم)، سبزیجات و میوهها است. هدف از انجام این تحقیق، طراحی فناوری اینترنت اشیا برای تولید نمونه اولیه برای یک مزرعه هوشمند در یک مزرعه محلی برنج در استان Suphan Burin واقع در تایلند انجام شده است. تحلیلی طیف یک کانون تفکر در حوزه مخابرات کشور است که با هدف تصمیمسازی در حوزههای کلان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور از طریق سیاستپژوهی و آیندهنگری فناوریها و خدمات ارتباطی، هماندیشی با خبرگان و صاحبنظران، مطالعات و تحلیلهای علمی و تطبیقی و ارتباطات با موسسات و سازمانهای معتبر بینالمللی حوزه فاوا فعالیت مینماید.

دستگاههای سختافزاری میتوانند به خوبی با Raspberry Pi همکاری کنند و سنسور DHT22 بدون گرم شدن بیش از حد به صورت کاملا دقیق کار میکند. استفاده کنند. با کمک هوش مصنوعی، دادههایی برای کنترل و نظارت بر وضعیت علفهای هرز جمع آوری میشود که به کشاورزان کمک میکند تا فقط در جایی که علفهای هرز موجود هستند، مواد شیمیایی و سمها را استفاده کنند. نرمافزار مدیریت مزرعه به شما کمک میکند تا کنترل کامل فعالیتهای کشاورزی خود را به دست آورید و کلیه ورودیها و هزینهها را تجزیه و تحلیل کنید. سیستمهای آبیاری هوشمند به WiFi متصل هستند و میتوانند با یک دستگاه هوشمند و از راه دور کنترل شوند.

این حسگرها با از طریق WiFi به دادههای محلی که در دسترس عموم هستند، دسترسی پیدا می کنند یا هوای محل موردنظر را بررسی میکنند. هسته پژوهشی مجلس پیشبینی کرده که به علت تغییر فرهنگ مردم، گرایش مردم به سمت کاهش مصرف غلات گوشت قرمز خواهد رفت و در عوض مردم سعی میکنند که کالری و پروتئین خود را از طریق روغنهای گیاهی، شکر و محصولات لبنی تهیه کنند. در واقع سیستمهای آبیاری هوشمند برنامههای آبیاری خودکاری را با توجه به نیاز واقعی چمن تنظیم میکنند. کشاورزی در مقیاس صنعتی با استفاده از کودهای شیمیایی، علفکشها، سموم دفع آفات، آبیاری زیاد و سایر روشهای غیر قابل کنترل، به عنوان کشاورزی متداول در نظر گرفته میشود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اینوگراف مرکز آمار ایران درباره بخش کشاورزی با عنوان «کشاورزی ایران در یک نگاه» نشان میدهد ۴ میلیون و ۱۶ هزار بهرهبردار کشاورزی در کشور وجود دارند که ۷۵.۹ خانوارهای معمولی ساکن و ۲۳.۵ درصد بهرهبردار غیر ساکن، ۰.۴ درصد خانوارهای معمولی غیر ساکن و ۰.۲ درصد شرکتهای رسمی و موسسات عمومی در بخش کشاورزی است. در میان مبادلات کشاورزی و صنایع غذایی ایران، کشورهای عربی – البته به غیر از عراق و امارات – سهم چندانی ندارند و به گفته کارشناسانی مانند عیسی کلانتری – وزیر اسبق کشاورزی و دبیر خانه کشاورز – ایران با استفاده از ظرفیت کشورهایی مانند روسیه می تواند محصولات کشاورزی اش را به این کشورها صادر کند، چرا که درحال حاضر هر قدر بخواهیم می توانیم به روسیه ای صادر کنیم که کشورهای اروپایی را تحریم کرده است.

آنچه در ادامه میخوانید حاصل گفتوگوی جامجم با امیرحسین آلبویه، مدیر اجرایی شرکت دانشبنیان شیمیکاران سبز طوبی است. مدیرعامل شرکت دانشبنیان توسعه فناوری آبکشت آویسا، در ادامه افزود: هیدروپونیک یا آبکشت، یکی از روشهای خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کمترین نیاز به آب و با استفاده از محلول مغذی است. همانطور که جمعیت انسان به رشد خود ادامه می دهد، فضایی که برای تغذیه آن اختصاص داده می شود نیز افزایش می یابد. شود. برخوری در پایان با بیان اینکه نمایش روشها و فناوریهای پیشرفته و کشاورزی نوین در نمایشگاهها بهطور قطع موجب پیشرفت کشاورزی استان خواهد شد، خاطرنشان کرد: انتظار میرود تقویم نمایشگاهی و تاریخ برگزاری این رویداد بهصورت ثابت مشخص باشد تا کشاورزان در تقویم خود قرار داده و از این نمایشگاه بازدید کنند.

این کاوشگر حداقل یک بار در ساعت حجم زیادی از دادههای پیچیده را جمعآوری میکند. ۷. کاوشگر خاک، یکی دیگر از تجهیزات لازم است. لازم به ذکر است برخی از این ادوات کشاورزی و وسایل کشاورزی مربوطه در بازار تجهیزات و ادوات کشاورزی ایران نیز موجود بوده و بخشی نیز به دلایل متعددی در این بازار وجود نداشته و لازم است تا تمهیدات مختلفی برای تولید یا واردات آن نیز اندیشیده شود. با این حال پس از چندی وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص گفته که در فرایند تولید فلفل دلمه 4 نوع سم بکار رفته است که روس ها قبلا تذکر داده بودند ولی کشاورزان به آن توجهی نکردند به همین دلیل محصول آنها مرجوع داده شد. استفاده از سنسورهایی که تأمین آب را کنترل میکنند، هواپیماهای بدون سرنشین که تولید داده محصولات را انجام میدهند و تراکتورهای خودران، مواردی هستند که برای یک مزرعه هوشمند موردنیاز هستند.

مطالعات عملی در سرتاسر جهان نشاندهنده تاثیر این تکنولوژی در افزایش بازده و تولید محصولات گیاهی است. ۵. چه محصولاتی در مزرعه هوشمند تولید میشود؟ ۳. نرمافزار مدیریت مزرعه: مدیریت مزرعه هوشمند خود بدون پیگیری و بررسی کارها بی فایده است. فعالان صنعت کشاورزی معتقدند اگر تلاشی برای حذف باقی ماندن سموم در محصولات کشاورزی انجام ندهیم بدون تردید کیوی دوقلو ایران که از سوی پاکستان و افغانستان خریداری شد نیز بازار خود را از دست خواهد داد. رشد و توسعه کشاورزی هوشمند در کشور، مانع از مهاجرت نسل جوان به شهرها و از میان رفتن صنعت کشاورزی کشور خواهد شد. بیتردید استفاده از این ابزار و امکانات برای نسل جوان جذابتر بوده و آنان را به این سمت سوق خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله صادرات پرتقال از ایران را مطالعه کنید.

خاک سالم موجب میگردد که بازدهی زمین افزایش یافته و در نتیجه آن محصول با کیفیتتری تولید شود. بنابراین از عوامل مهمی که منجر به تولید یک محصول سالم و رشد مناسب محصولات کشاورزی میشود، بیشتر صحبت میکنیم. هنوز هم پدربزرگان و برخی از پدرانمان تعریف میکنند که چگونه با گاو و یا اسبهای قوی هیکل، اراضی کشاورزی خود را سخم می زدند و زمین کشاورزی خود را برای یک فصل برداشت محصول آماده می کردند. کنترلکنندههای تبخیر و تعرق (حسگرهای مبتنی بر آب و هوا) از دادههای محلی هوا برای تنظیم زمان اجرای آبیاری استفاده میکنند. ۱. مزرعه هوشمند و آبیاری هوشمند چیست؟ ۳. مزایا و معایب مزرعه هوشمند چیست؟ در ادامه به جواب سوال دلیل وجود محصولات مختلف کشاورزی در کشور ایران چیست مطالعات ششم در آموزش و پرورش ماگرتا می خوانیم.

نکته قابل بیان اینجا است که با وجود این مزیتها نه تنها، انسان به طور کامل از این نوع کشاورزی حذف نشده، بلکه همانطور که در بالا توضیح داده شد، ماهیت کارشان تغییر سایت agriculture-na می کند. محصولاتی که در داخل خانه پرورش داده می شوند تحت شرایط آب و هوایی سخت محافظت می شوند و می توانند از چرخه های نوری بدون نور خورشید بهرمند شوند. ماژول های کنترل دما نیز همانند ماژول های کنترل رطوبت، دمای گلخانه یا مزرعه را می سنجند و در صورت زیاد بودن دما به فن های داخل گلخانه فرمان روشن شدن را می دهند. وی کنترل میزان درجه حرارت، روشنایی، رطوبت، کود و مواد مغذی در گلخانه یا آفات گیاهی و مقدار آب تحویلی براساس نیاز گیاه در مزرعه را از مزیتهای این نوع از کشاورزی برشمرد و معتقد است که تمام عواملی که در تولید محصول دخالت دارند، به شیوه مدرن و با کمک ماشین آلات صنعتی مدیریت میشوند. در کشاورزی گلخانه ای معمولا شرایط به آسانی قابل کنترل است. این گلخانه ها به حداقل ارتفاع 5 متر نیاز داشته و می بایست در برابر باد و برف منطقه و وزن محصول مقاوم باشند. کشاورزی هوشمندی که هنوز هم نتوانسته به صورت 100 درصدی جای انسان را در سیر تکامل کشاورزی بگیرد اما امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، جای امور سنتی را گرفته و به ازای آن راندمان محصول نیز به شدت افزایش یافته است.

علاوه بر این گیاهان بهتر پرورش پیدا میکنند، در طولانی مدت، بازده بسیار بالایی خواهند داشت، سنجش خاک فراهم است، کنترل مقدار مواد مغذی دریافت شده راحتتر است، منابع ضروری مانند کود و آب حفظ میشود و مهمتر از همه میتوان کل دنیا را با این روش تغذیه کرد. مجموعهای این فناوریهای بستر توسعه کشاورزی هوشمند را فراهم مینماید. رشد گیاهان به شرایط و عوامل گوناگونی مانند نور کافی، دمای روزانه، دمای شبانه، میزان رطوبت خاک و میزان رطوبت هوا بستگی دارد.برای اینکه گیاهانی با کیفیت بالا تولید کرده و پرورش دهیم، به محیطی به نام گلخانه نیاز داریم که عوامل محیطی مانند باد و طوفان و سرما و یخبندان را کنترل می کند و شرایط محیطی مطلوبی را برای رشد گیاهان فراهم می کند. از دادهها برای کنترل آبیاری اتوماتیک محصولات استفاده شده است. این سیستمها میتوانند چرخه آبیاری بعدی را در زمان وجود رطوبت کافی در خاک متوقف کنند.

۴. سیستم آبیاری هوشمند چگونه کار میکند؟ تمام این تکنیک ها به کشاورزی دقیق و هوشمند و فرآیند استفاده از تصاویر ماهواره ای و سایر تکنولوژی ها مانند سنسور ها امکان مشاهده و ثبت داده ها با هدف بهبود بازده تولید و در عین حال به حداقل رساندن هزینه و حفظ منابع کمک میکند. در روزهای اخیر این موضوع برای برخی محصولات جالیزی رخ داده است. در این نوع کشاورزی شما سعی می کنید تا داده های ماهواره ای را خریداری کنید و با آنالیز آن ها متوجه شوید که شرایط مزرعه شما به چه گونه است. سنجش از دور از انرژی الکترومغناطیسی بهره میگیرد که قویترین منبع تولیدکننده آن خورشید میباشد و این انرژی را در تمام طول موجها تابش میکند. در این بین روش کشاورزی هوشمند اقلیم (Climate-Smart Agriculture) روشی است که بر کشاورز، ماهیگیر یا دامدار تمرکز میکند و به دنبال بهبود بهرهوری و درآمد کشاورز است. آمار سرشماری کشور که در برنامه هفت ساله دوم انجام شد، نشان میداد که «۷۰ درصد جمعیت کشور در حدود ۴۵ هزار روستا و دهکده سکونت دارند و درآمد سالانه حاصله از محصولات کشاورزی کمتر از ۳۰ درصد درآمد ملی است.» بنابراین توازنی بین جمعیت شاغل در بخش کشاورزی و سهمی که از درآمد ملی عاید میشد، وجود نداشت و این عدم توازن به بهرهبرداری نادرست و ناکافی از منابع تولید در بخش کشاورزی (نیروی انسانی، زمین و آب) مربوط میشد.

فناوری آبیاری هوشمند روی سیستمهای آبیاری نصب میشود و مصرف آب را بین ۲۰ – ۴۰% کاهش میدهد. بنابراین افزایش ظرفیت تولید محصولات کشاورزی باید با به کارگیری روش های نوین کشاورزی ( مانند کشاورزی گلخانه ای و سیستم های آبیاری پیشرفته )انجام شود. با این تفاوت که کالاهای معمول را کشور تولید کننده هم می تواند استاندارد کند، اما برای صادرات محصولات کشاورزی فقط استانداردهای کشور مبداء کافی نیست، در واقع پیش از استانداردهای مبداء، کالاهای تولید شده باید استانداردهای کشور مقصد یا مصرف کننده را داشته باشد. این گیاه مزایای بسیار زیادی برای پوست دارد و از این رو تقاضای خیلی زیادی هم دارد. یک مزرعه هوشمند مزایای بسیار زیادی دارد. بانک کشاورزی چین، دارای شعبههای زیادی در سراسر کشور چین است، همچنین شعبههای فعال این بانک، در خارج از چین، در: هنگ کنگ، لندن، توکیو، نیویورک، فرانکفورت، سیدنی، سئول و سنگاپور قرار دارند. ایران با داشتن 15 محصول باغی مهم دارای مقام جهانی، از نظر تنوع تولید محصولات باغی، بعد از کشورهای چین، امریکا. معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی دومین چالش پیش روی کشاورزی ایران را چالش ناپایداری عنوان کرد و ادامه داد: برای ایجاد پایداری در تولیدات کشاورزی و جلوگیری از افت و خیز در تولیدات و تغییر درآمد کشاورزان و امنیت غذایی باید یک نسخه پایداری در تولید محصولات داشت که این امر با کشاورزی حفاظتی تحقق مییابد.