نحوه کارکرد سامانه ملی گارانتی خودروها چگونه است؟/ تا پایان مهرماه خودروسازان مهلت دارند
مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت، ضمن اشاره به اتصال همه خودروسازان و واردکنندگان خودرو به سامانه ملی گارانتی، در رابطه با نحوه عملکرد این سامانه تاکید کرد که پس از اظهار تولید یا واردات خودرو و ثبت اضافه شدن آمار آن به ناوگان کشور، شناسه رهیگیری خودرو نیز به شناسنامه خدمات پس از فروش اضافه میشود و از آن لحظه به بعد، خدمات پس از فروش قابل پیگیری است.
در ادامه بررسی روند این موضوع (اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش)، حمید محلهای-مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت- با حضور در یک برنامه تلویزیونی، اظهار کرد: خودروها دارای یک شناسه رهگیری (VIN خودرو) منحصر بفرد هستند. خودروها اعم از تولیدی و وارداتی، زمانیکه شناسنامه خدمات پس از فروش برای آنها در سامانه درج میشود، در حقیقت تضمینکننده خدمات و ارائهدهنده خدمت و همچنین شبکه مشخص خواهد بود.
مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: از زمان ثبت و اضافه شدن شناسه رهیگیری خودرو به شناسنامه خدمات پس از فروش، شناسنامه گارانتی فعال میشود و از آن پس، تمامی خدمات پس از فروش قابل رصد و پیگیری است. ضمن اینکه اطلاعات از طریق پیامک برای خریدار و مصرفکننده ارسال خواهد شد. همچنین برای ارائهدهنده خدمات نیز مشخص میشود که چه خودروهایی تحت خدمات قرار داشته و بایستی برایشان خدمات ارائه کنند.
وی ادامه داد: تعهدات خدمات پس از فروش خودروسازان در سامانه بارگذاری میشود؛ زمانیکه اظهار تولید یا واردات میشود (به طور مثال 1000 دستگاه خودرو در روز به ناوگان اضافه و به فروش میرسد) همان شماره تک رقمی یا شناسه رهگیری خودرو هم مرتبط پیدا میکند و به شناسنامه خدمات پس از فروش پیوست میشود.
انتهای پیام
https://www.isna.ir/news/1402071509381/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%87
به گزارش ایسنا، چندی پیش، موضوع اتصال خودروسازان به سامانه جامع خدمات پس از فروش مطرح و اعلام شد که خودرو به “سامانه ملی گارانتی” اضافه شده است و فرآیند حضور خودروسازان داخلی در این سامانه در دستور کار قرار گرفته است؛ برای این منظور خوردوسازان بایستی شبکه خود را معرفی کنند تا پس از ارزیابی و تایید شبکه آنها، در سامانه قرار گیرند.
طبق اعلام وزارت صمت، وعده شد که تا پایان مهر ماه، همه خودروسازان داخلی به سامانه ملی گارانتی بپیوندند.
