2 دلیل مهم برای ورشکستگی شرکت / برگزاری کنفرانس شهر هوشمند در GITEX 2024


رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایراندوک) فرآیند ذخیره سازی را برای شرکت ها فرآیندی پرهزینه دانست و گفت: بزرگترین دلیل ورشکستگی شرکت ها به دلیل نبود بازار و فروش است نه به دلیل. به فقدان فناوری و عدم توانایی علمی.
به گزارش ایسنا. دکتر محمد حسن زاده در همایش معرفی غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی جیتکس دبی که صبح امروز در خانه نوآوری ایران در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، افزود: پژوهشگاه علوم اطلاعات و فناوری در ایران بازوی علمی حوزه فناوری اطلاعات است و حضور ما در کنار سازمان توسعه … تجارت و نمایشگاه بین المللی جیتکس مسئولیت برگزاری و مدیریت کنفرانس شهر هوشمند این نمایشگاه بین المللی را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه این همایش در نمایشگاه جیتکس 2024 دبی نیز برگزار می شود، ادامه داد: تمهیدات لازم برای حضور مهمانان در این نشست در حال انجام است.
حسن زاده گفت: تخمین زده میشود که شرکتها بهویژه شرکتهای دانشبنیان کشور بیشتر بر تولید محصولات تمرکز کردهاند و کمتر از میزان فروش و سود خود صحبت میکنند. بنابراین پیشنهاد این شرکت ها شامل محصولات متنوع و هر چه بیشتر باشد. آنها به آن افتخار می کنند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: در سیاست های کلان کشور سال هاست که تمرکز بر تولید بوده است اما بهتر بود بر فروش متمرکز می شد. زیرا اگر محصول مشتری و فروش داشته باشد می توان تولید بیشتری را برنامه ریزی کرد.
وی افزود: استراتژی شرکت به تولید بستگی دارد ضمن اینکه زنجیره تامین با خرید مواد اولیه، تحقیق، توسعه و نوآوری آغاز می شود و تا ساخت مدل اولیه و صنعتی و ورود به بازار ادامه می یابد.
حسن زاده، ذخیره سازی را فرآیندی پرهزینه برای شرکت ها دانست که منجر به ورشکستگی آنها می شود و بزرگترین دلیل ورشکستگی شرکت ها نبود بازار و فروش است، نه کمبود فناوری و نبود توان علمی.
رئیس پژوهشکده ایرانداک با تاکید بر اینکه فروش به سادگی تولید نیست و بسیار پیچیده است، ادامه داد: در فرآیند فروش مفاهیمی مانند خدمات پس از فروش، رقابت با رقبا، نمایندگی محصولات به خریداران و مذاکره معنا پیدا می کند. . .
جیتکس آن را فرصتی برای نمایش محصولات دانست و گفت: ایراد تاریخی ما در فروش و بازاریابی محصول، مذاکره است. متاسفانه شرکت ها فقط بازار داخلی را برای فروش هدف قرار می دهند اما خودروهای چینی که الان در ایران می بینیم در خیابان های پکن دیده نمی شوند. محصولاتی که در کشورهای مختلف مصرف می شوند لزوما وارد بازار تولید کننده نمی شوند.
حسن زاده دلیل حضور ضعیف ایران در نمایشگاه های کشورهای همسایه را تعجب کرد و گفت: اگر بخواهیم بازار را توسعه دهیم باید به سرمایه گذاران خارجی تکیه کنیم و برای حمایت از شرکت ها باید 80 درصد حمایت خود را روی فروش محصول متمرکز کنیم.
وی نمایشگاه جیتکس را فرصتی برای توجه بیشتر به فروش و نمایش محصولات عنوان کرد و گفت: شرکت ها با حضور در نمایشگاه ها با روش های مذاکره آشنا می شوند و به توانمندسازی آنها نیز کمک می کند.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403062515624/%DB%B2-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%88%D8%B1%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%DB%8C%D8%AA%DA%A9%D8%B3

