شکست دومینو در بزرگترین اقتصاد اروپا به دلیل کاهش فروش خودروهای الکتریکی


کاهش فروش خودروهای برقی در آلمان بازار خودروی اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، آلمان که در هفته های اخیر تحت تاثیر اخبار بد اقتصادی قرار گرفته بود، در ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، با کاهش فروش خودروهای اروپایی مواجه شد.
انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که تحویل خودروهای الکتریکی در بزرگترین بازار خودروی منطقه در ماه اوت با 69 درصد کاهش به بیش از 27000 دستگاه رسیده است. این تغییر پس از افزایش فروش در آلمان یک سال پیش و پس از پایان مشوقهای دولتی برای خودروهای شرکت برقی صورت میگیرد.
بزرگترین اقتصاد اروپا از موجی از شکست در قلب صنعتی خود رنج می برد. فولکس واگن، بزرگترین خودروساز قاره، تصمیم گرفته است برای اولین بار کارخانه های محلی خود را در آلمان به دلیل کاهش تقاضا تعطیل کند. بیامو با اشاره به کاهش فروش خودروهای برقی، دستورالعملهای درآمدی تمام سال خود را کاهش داد.
کنستانتین گال، رئیس بخش تحرک اروپای غربی، گفت که اقتصاد آلمان در حال رشد نیست و مصرف کنندگان و همچنین سرمایه گذاران در حال عقب نشینی هستند. تنش ها و درگیری های ژئوپلیتیکی بر روحیه تأثیر می گذارد.
تقاضا برای خودروهای برقی در حال کاهش است زیرا دولتها از محرکهای پرهزینه عقبنشینی میکنند و آلمان پیشتاز کاهش رشد در سراسر اروپا است. سهم بازار خودروهای برقی منطقه تا اوت به 14 درصد کاهش یافت، از 15 درصد در همین زمان در سال گذشته، که خودروسازان را بر آن داشت تا استراتژیهای خود را از موتورهای احتراقی دور کنند. با کاهش مشوق های دولتی در گروهی از کشورها، مصرف کنندگان با هزینه های زندگی بالا از خرید خودروهای برقی نسبتا گران قیمت اجتناب می کنند.
در سراسر اروپا، ثبت نام خودروهای جدید با کاهش 16.5 درصدی نسبت به سال قبل به 755.717 میلیون دستگاه در ماه گذشته، با کاهش در فرانسه و ایتالیا نیز کاهش یافت.
بلومبرگ گزارش داد که کاهش خودروهای الکتریکی ممکن است خودروسازانی مانند فولکس واگن و رنو را در معرض جریمه های سنگین قرار دهد زیرا قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در مورد آلایندگی ناوگان اتحادیه اروپا در سال آینده اجرایی می شود. بریتانیا تنها بازار بزرگی بود که فروش خودروهای الکتریکی در آن 10.8 درصد افزایش یافت. رنو یکی از شرکتهایی است که با توجه به رکود صنعت و هزینههای بالقوه، از بروکسل درخواست «انعطافپذیری» در مورد اهداف خودروهای الکتریکی دارد.
حتی به غیر از خودروهای برقی گران قیمت، اروپایی ها خودروهای کمتری می خرند. از زمان رسیدن به اوج حدود 15 میلیون واحدی در سال 2019، هجوم مداوم مسائلی از جمله همه گیری، اختلالات زنجیره تامین، تورم و ضعف مداوم اقتصادی، به ویژه در آلمان، بر فروش تاثیر گذاشته است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403063119925/%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%88%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C


