برنامه ریزی برای دستیابی به جهش تولید در بخش کشاورزی با مشارکت مردمی


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران از سازمان تات، سید مجتبی خیام نکوی با اشاره به بخش بزرگی از جامعه کشاورزی کشور، انتقال نتایج تحقیقات و دستاوردهای آموزش و پرورش و پیشرفت را ضروری دانست. این بخش در قالب آموزش وی افزود: نقش رسانه ها با گنجاندن برنامه های آموزشی و تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی در حوزه اطلاع رسانی جامعه، ارتقای سطح شناختی و مهارت های کاربران و کاهش فاصله عملکردی بین میانگین ها و رکوردها. ، برای دستیابی به امنیت غذایی ضروری است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نقش رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی به ویژه در زمینه آشنایی جامعه با الگوی مصرف صحیح را نقشی بسیار متمایز و از ابتدا ارزشمند معرفی کرد. اقداماتی در این زمینه مانند طرح آزمایشی TAT برای تولید نان از گندم بدون سبوس.
وی به تنوع و تفاوت اولویتهای بخش کشاورزی در استانداریهای مختلف کشور اشاره کرد و خواستار توجه به این تفاوتها در برنامهریزی برای تولید و پخش برنامههای آموزشی رادیویی و تلویزیونی در شبکههای استانداری شد به این ترتیب همکاری جدی مراکز تحقیقاتی و آموزشی با شبکه های منطقه ای برای تولید محتوای باکیفیت و سازگار با شرایط ضروری است.
وی در خصوص تحقق شعار سازمان تات گفت: 621 هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان در سازمان تات ایجاد شد و قابلیت ایجاد 2 هزار هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان فراهم شد. نیز ایجاد شده است.
خیام نیکویی افزود: از سال 1400 تاکنون بدون توجه به افزایش سطح زیر کشت شاهد افزایش چشمگیر بهره وری تولید گندم بوده ایم.
وی همچنین از تلاش محققان تات به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این سازمان در راستای افزایش بهره وری، تجمیع دانش در بخش کشاورزی و انتقال نتایج تحقیقات به بخش خصوصی خبر داد.
https://www.irna.ir/news/85484567/%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%B4-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85

