برگزاری نمایشگاه چاپ آینده با وقفه یک ساله در بهار 1404 ه.


رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ضمن اشاره به برخی شرایط اقتصادی و اجتماعی از جمله شهادت رئیس جمهور مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه چاپ آینده در سال 1403، از برگزاری این رویداد در سال 1403 خبر داد. بهار سال آینده
به گزارش خبرگزاری دانشجو، بابک عبدین ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری خود که با موضوع جزئیات آخرین اقدامات انجام شده در خصوص برپایی نمایشگاه چاپ و بسته بندی آینده برگزار شد، توضیح داد چرا که امسال آینده نمایشگاه چاپ و بسته بندی و صنعت چاپ و بسته بندی در ایام ماه محرم الحرام و پس از آن مصادف با ایام شهادت رئیس جمهور برگزار می شود. از این رو برای اطمینان از حفظ کیفیت این نمایشگاه بر آن شدیم تا سومین دوره نمایشگاه صنعت چاپ آینده را در بهار 1404 هجری شمسی برگزار کنیم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران ادامه داد: با وجود اینکه صنعت آمادگی لازم را برای برگزاری نمایشگاه دارد؛ اما این تعطیلات یکساله به ما این امکان را داد که در این مدت روابط بین المللی خوبی برقرار کنیم و نمایشگاه را کارآمدتر برگزار کنیم. ضمناً درخواست هایی از صنعت چاپ برای شرکت در نمایشگاه چاپ ایران پیش رو ارائه شده و برای صنایع مرتبط نیز هماهنگی شده است تا در این نمایشگاه شرکت کنند.
وی هدف اصلی نمایشگاه چاپ آینده را ایجاد ارتباط با تولیدکنندگان ایرانی و بین المللی دانست و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولیدی به نمایش گذاشته می شود تا زمینه افزایش صادرات فراهم شود.
عابدین تاکید کرد: اطلاع از شرایط اقتصادی کشوری که این نمایشگاه در آن برگزار می شود برای متولیان نمایشگاه چاپ آینده حائز اهمیت است لذا اجازه دهید میدانی را اجرا کنیم. با توجه به اقدامات انجام شده توسط فدراسیون در ماه های اخیر، تصمیم گرفتیم برنامه های آموزشی را تقویت کنیم و مبانی، مقررات و روش های صادراتی را ارائه کنیم تا بتوانیم به افرادی که می خواهند در بازارهای بین المللی برای رشد و پیشرفت حضور داشته باشند، تسهیلات ارائه دهیم. رونق تولید در کنار صادرات
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ادامه داد: شناخت بازار هدف و استراتژی های بازار هدف از بحث رنگ گرفته تا کیفیت محصول و در نهایت جذابیت آن بسیار مهم است. بنابراین لازم است آماری از واردات بازارهای هدف به دست آید. بازارها باید شناسایی شوند تا صادرات به آنها سودآور و ثروت آفرین باشد. تولید قطعا منجر به فعالیت های صادراتی می شود. در نتیجه در چارچوب بازار هدف، تحقیق در دستور کار قرار می گیرد.
این فعال صنعتی در پایان با اشاره به همکاری های صورت گرفته با وزارت حراست برای زنجیره واردات و کالا خاطرنشان کرد: از دولت جدید انتظار داریم قبل از تصمیم گیری و صدور بخشنامه با بخش دولتی مشورت کند. . این امر قطعاً بر رشد تولید و مهار تورم تأثیر خواهد گذاشت. این در حالی است که بخش خصوصی می تواند اطلاعات خوب و کارشناسی شده را در حوزه های خرد و کلان برای افزایش موفقیت در اختیار دولت قرار دهد.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403052315890/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D8%A7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%88%D9%82%D9%81%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B4
