به زودی لکوموتیوهای برقی، هیبریدی و هوشمند تولید می شود


وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از لکوموتیو MAP30 ساخت را یک ضرورت دانست و گفت: این محصول امروز تولید و تکمیل شد. ما محصول فردا را می خواهیم. ما یک لوکوموتیو برقی، یک لوکوموتیو هیبریدی و یک لوکوموتیو هوشمند می خواهیم.
به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از لکوموتیو باری Map30 و موتور MP610 امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان صنایع و معادن مجلس برگزار شد. کمیته. و مهندسان گروه صنعتی مپنا در کارخانه لوکوموتیو مپنا.
عباس علی آبادی – وزیر صنعت، معدن و تجارت – در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت ایران به ویژه صنایع پیشرفته مانند مپنا سربلند است، گفت: صنعتی شدن برای ما یک ضرورت است و برای این صنعتی شدن باید بازاری ایجاد کنیم. آی تی. ، این لوکوموتیو که امروز رونمایی شد، محصول امروز تولید و به پایان رسید. ما محصول فردا را می خواهیم. ما یک لوکوموتیو برقی، یک لوکوموتیو هیبریدی و یک لوکوموتیو هوشمند می خواهیم.
وی افزود: با چینی ها قراردادهایی داشتیم که برای ما لکوموتیو بسازند و سپس به تدریج جذب کنیم. اما پس از آن تصمیم گرفتیم خودکفا باشیم، بدون هیچ حمایتی روی پای خود بایستیم و با تکیه بر مهندسین و توانمندی های داخلی محصولات تولید کنیم. نتیجه این است که محصول امروزی تجاری و یکی از بهترین محصولات ما است.
این مقام ارشد در وزارت حراست خاطرنشان کرد: مدل سازی از روی نمونه موجود انجام شد، ابتدا محصول Map24 را به روز کردیم و ایرادات آن را برطرف کردیم و امروز به نقشه 30 رسیدیم.
العبادی ادامه داد: این موتور یک محصول جانبی است که در زمینه برق، دریا (بویه) و حوزه راه آهن به ما کمک می کند. سال ها به دنبال تولید موتور 4000 اسب بخاری در کشور بودیم که این کار انجام شده است و با پشتوانه این قابلیت های موجود به زودی یک لوکوموتیو برقی و یک لوکوموتیو هوشمند در دسترس خواهیم داشت. در آینده لکوموتیوهای برقی و هیبریدی نیز تولید خواهیم کرد. لکوموتیوهای هوشمند، برقی و هیبریدی مورد انتظار (قابل دستیابی) از مپنا هستند.
ما باید قطعاتی را بسازیم که بیشترین کاربرد را دارند
وزیر صامت تصریح کرد: صنعت حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین کریدورها است. ما باید در صنعت راه آهن سرمایه گذاری کنیم. خوشبختانه در کشور نیروی انسانی زیادی داریم و می توانیم به سرعت ظرفیت سازی کنیم. با اطمینان می توانم بگویم که هیچ محدودیتی نداریم. همچنین خواست دولت این است که با تمام توان به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید که در راستای حمایت از تولید داخل است عمل کنیم.
این مقام ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه باید دائماً به دنبال نوآوری و برون سپاری باشیم، گفت: باید مهندسی انجام شود و سپس به سمت برون سپاری برویم. رویکرد ما در مپنا همیشه مهندسی و سپس برون سپاری بوده است، اما تمام تلاش ما این بوده که گلوگاهی برای کشور ایجاد نشود. بنابراین من به شما اطمینان می دهم که هر محصولی که از نقشه ما بیرون می آید هیچ گلوگاهی ندارد. همه تنگناها شناسایی شده و راه حل هایی پیدا شده است.
وی گفت: در گام بعدی باید به دنبال حداکثر سازی سود بود. باید قطعاتی را بسازیم که بیشترین سود را داشته باشد و سپس به سراغ قطعاتی بروم که باعث ایجاد اشتغال و …
علی آبادی تصریح کرد: همانطور که اشاره کردیم لکوموتیوهای برقی، هیبریدی، هوشمند و یا حتی لکوموتیوهای آینده را می خواهیم. این نیست که ما این لوکوموتیوهای فعلی را نمی خواهیم. نه ما همه را می خواهیم. هیچ یک از این محصولات در دست این شرکت باقی نمی ماند. تمامی شرکت های معدنی و صنعتی اوتام اعم از دولتی و خصوصی مفتخر به استفاده از تجهیزات ایرانی هستند. علاوه بر اینکه محصولی بومی و حاصل توانمندی های ایرانی است، نگرانی از بابت خدمات پس از فروش نیز وجود ندارد و از هر لحاظ پشتیبانی می شود; پس چرا باید سراغ خارجی ها برود؟ به نظر من هیچ ایرانی نمی تواند این موضوع را انکار کند.
ما در ساخت تجهیزات و ماشین آلات بن بست نداریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران افزود: در ساخت تجهیزات و ماشین آلات بن بست برای ما وجود ندارد، بلکه این دیدگاه نیست که ما محصولی را تولید کنیم محصولاتی را تولید کنیم که دیگران هنوز نساخته اند.
علی العبادی گفت: قول داده بودم هر چهار شماره ذکر شده در این لوکوموتیو را بگیریم. از مپنا می خواهیم که این لوکوموتیو را به طور مرتب به روز کند. حالا دیزل است، بعد هیبریدی، برقی و هوشمند می شود و بعد هوشش تغییر می کند. حرکت متناسب با حرکت جهان خواهد بود.
ما به دنبال بازارهای بزرگ و بزرگ هستیم
وی گفت: صادرات یکی از اولویت های اصلی صنعت ماست. شعار ما در وزارت امنیت، صنعت دانش صادرات محور است. بنابراین هدف اصلی ما ورود به بازارهای جهانی است. فقط در بازار محلی توقف نکنید. حضور در بازار جهانی ادعای چندین شاهد است. اولاً، گواه کیفیت است. این بدان معنی است که کیفیت ما در سطح جهانی است. البته بازارهای صادراتی متنوع است و ما به دنبال بازارهای بزرگ و عمده هستیم.
وزیر صامت ادامه داد: اکسپوی 2024 که اخیرا برگزار شد، گواه این بود که جهان امروز معتقد است ما می توانیم این کار را انجام دهیم و بیش از 2000 تاجر تزار اول به ایران می آیند و ما نمی توانیم تعدادی از آنها را جذب کنیم.
این مقام ارشد در وزارت امنیت در خصوص برقی شدن ناوگان حمل و نقل در منطقه دیگری که رئیس جمهور نیز بر آن تاکید کرد، گفت: آنچه مهم است به نظر من اتفاق افتاده است. آرزو و هدف ما این بود که برق را یک نیاز ملی کنیم. در حال حاضر مردم ما این خواسته را دارند. لوکوموتیوهای برقی یا خودروهای الکتریکی مهم هستند زیرا علم روز هستند. نه دانش گذشته طبیعتاً تقاضای ما بیش از همه اینهاست و ما مشتاقانه منتظریم تا به زودی خودروهایی با تعادل هوشمند را در بازار ببینیم. امسال این رویکرد و روند را در صنایع خواهیم داشت. ما باید به سمت کارآمدترین خودروها و لوکوموتیوها حرکت کنیم. در برقیسازی شاهد راندمان هستیم، یعنی مصرف سوخت به میزان قابل توجهی کاهش مییابد، نوع سوخت فراتر از حد مجاز است و میتوان از انرژیهای تجدیدپذیر استفاده کرد. در گذشته، اولویت جهانی در برقیسازی از بخش راهآهن شروع میشد، اما ما در هر دوی آنها به طور همزمان در حال پیشرفت هستیم.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403022417500/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%88%DA%A9%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C