اخبار

دلیل رونق فروش خودروهای برقی در سال های اخیر

شهرها و کشورهای سرتاسر جهان اهداف خودروهای الکتریکی را تعیین کرده اند و بسیاری به دنبال حذف تدریجی وسایل نقلیه جدید با سوخت فسیلی تا سال 2035 یا قبل از آن هستند.

شارژ برای پشتیبانی از عرضه وسایل نقلیه الکتریکی ضروری است، اما شهرها اغلب در تلاش هستند تا به این روند ادامه دهند. اتحاد جهانی تحرک جدید مجمع جهانی اقتصاد منبع جدیدی را برای دولت‌های شهری فراهم کرده است تا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شارژ خودروهای الکتریکی را تقویت کنند.

رشد خودروهای الکتریکی را نمی توان متوقف کرد و تغییرات مهمی مانند بهبود برد باتری منجر به رونق فروش خودروهای الکتریکی در سال های اخیر شده است. در سال 2015، خودروهای برقی تنها 1 درصد از فروش خودروهای جدید در سطح جهان را به خود اختصاص دادند، اما آخرین آمار نشان می دهد که تا سال 2023، 14 میلیون خودروی برقی در سراسر جهان فروخته خواهد شد که نشان دهنده حدود 18 درصد از فروش جدید در سال 2040، تقریباً 240 میلیون خواهد بود ماشین های سواری برقی در جاده ها

شبکه های شارژ به سرعت در حال رشد هستند تا با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی سازگار شوند. با این حال، ایجاد یک شبکه شارژ بزرگ در شهرها با چالش هایی همراه خواهد بود. دولت‌های شهری اغلب منابع مالی و ظرفیت محدودی برای برنامه‌ریزی و مدیریت زیرساخت‌های شارژ دارند. خوشبختانه بخش خصوصی مایل به حمایت از شهرها در این زمینه است.

اتحاد جهانی تحرک، با همکاری شرکای دولتی و خصوصی، نقشه راه جدیدی را برای شهرها منتشر کرده است که راهنمایی هایی را در مورد اینکه چگونه شهرها می توانند سرمایه گذاری بخش خصوصی را جذب کنند و هزینه های فزاینده خودروهای الکتریکی را خریداری کنند و در عین حال محدودیت های مالی بسیاری را با آن مواجه می کنند، ارائه می دهد. از شهرستانها ارائه شد.

چگونه دولت ها می توانند بخش خصوصی را تشویق کنند؟

تعریف یک استراتژی شفاف شارژ توسط شهر می تواند سیگنال های قوی در مورد تقاضا برای شارژ در بخش خصوصی ارسال کند. شهرها ممکن است یک استراتژی پرداخت عوارض همراه با یک طرح تحویل را در نظر بگیرند، که هر دو می توانند به اپراتورهای عوارض و سرمایه گذاران در مورد شرایط عملیاتی آینده اطمینان خاطر دهند.

علاوه بر این، شناسایی و دسترسی به زمین های دولتی مناسب برای هزینه های زیرساختی یکی از موثرترین اقداماتی است که دولت شهری می تواند برای تشویق بخش خصوصی به خرید و سرمایه گذاری انجام دهد. باز کردن زمین های عمومی با املاک و مستغلات شهری گران قیمت می تواند یک انگیزه بزرگ باشد. به عنوان مثال، لندن در سال 2021 استراتژی زیرساخت خودروهای الکتریکی را معرفی کرد که چشم‌اندازی را برای شارژ، از جمله پیش‌بینی‌هایی برای وسایل نقلیه الکتریکی و شارژرهای عمومی مورد نیاز تا سال 2030 و تعهد به باز کردن زمین‌های متعلق به شهر برای شارژ ارائه می‌کرد.

تقاضا برای شارژ ساختمان های جدید نشان دهنده تقاضای آتی برای شارژ ارائه دهندگان خدمات است. تنظیم استانداردها برای عملیات شارژ، مانند اطمینان از اینکه نقاط شارژ مخصوص برند هستند، تجربه قابل پیش بینی تری را برای رانندگان خودروهای برقی ایجاد می کند و به افزایش پذیرش خودروهای برقی کمک می کند.

بر اساس گزارش Viforum، با افزایش تقاضا برای شبکه های برق از بخش های مختلف، اطمینان از ظرفیت شبکه و دسترسی به انتقال انرژی الکتریکی بسیار مهم است. در حالی که دولت‌های شهری ممکن است در بسیاری از موارد مسئول مدیریت شبکه نباشند، اما همچنان می‌توانند نقشی کلیدی، به ویژه در تسهیل روابط بین اپراتورهای شبکه و ارائه‌دهندگان شارژ داشته باشند. دولت‌های شهری می‌توانند با ساده‌سازی فرآیندهای دسترسی به شبکه، مانند ساده‌سازی مجوزها و شناسایی مکان‌های نصب، از ارائه‌دهندگان خدمات شارژ پشتیبانی کنند.

دولت‌های شهری همچنین می‌توانند با تشویق ارائه‌دهندگان خدمات شارژ و اپراتورهای ناوگان به اتخاذ شارژ دوطرفه، به ویژه در تأسیسات شارژ بزرگ، به انعطاف‌پذیری و پایداری شبکه کمک کنند. برای کمک به شبکه‌های انعطاف‌پذیر و پایدار، شهرها باید از بخش خصوصی در معرفی منابع انرژی پاک به ایستگاه‌های شارژ حمایت کنند و با شرکت‌های برق، دولت و اپراتورهای شبکه برای کاهش پیچیدگی همکاری کنند.

در ناتینگهام انگلستان پس از خرید حدود 250 خودروی برقی، دولت 40 شارژر دو طرفه نصب کرد. این شارژرها از آرایه های خورشیدی و باتری ها برای تولید و ذخیره انرژی استفاده می کنند. شارژرهای وسیله نقلیه به شبکه به وسایل نقلیه و پنل‌های خورشیدی امکان شارژ باتری‌های در محل را می‌دهند که سپس می‌توانند سایت را تغذیه کنند یا به شبکه برگردند و در زمان‌های اوج مصرف و در حالی که شبکه برق را به شهر برمی‌گرداند، تقاضا را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403070806020/%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%82-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا