اخبار

انواع خاک؛ کدام خاک برای کدام گیاه مناسب تر است؟ جالیزان | agriculture-na

این خاک شامل مقداری خاک رس و مقداری ماسه و کود دامی می‌باشد این خاک برای کشت و رشد بسیاری از گیاهان مناسب بوده و به راحتی در دسترس است . خاک باغچه باید هر ساله با کودهای آلی و شیمیایی تقویت شود. شامل خاک رس و مقداری ماسه و کود دامی میباشد که برای کشت اکثر گیاهان باغچه ای مناسب میباشد . خاک باغچه نیاز دارد که هر ساله با کودهای آلی و شیمیایی تقویت بشود.

  • چرا گیاهان به آب احتیاج دارند پرورش گیاهان و سبزیجات با کود ارگانیک و کود هیومیک…
  • بافت های گیاهی و حیوانی که تغییر شکل کمی داده و شکل اولیه آنها را می توان تشخیص داد.
  • شرایط، معمولا ریشه های بیشتر ارقام مرکبات، خپل و کوتاه شده و رشد آنها به شدت کاهش می یادث.
  • اگر اندازه ی نوار خاکی قبل از شکستن 2.5 تا 5 سانتیمتر (1-2 اینچ) باشد، شما خاک لومی رسی دارید.

اماندابی به پوشش آب در سطح اراضی پست با نفوذپذیری کم اطلاق می شود و به علت نفوذپذیری کم این اراضی، آب جمع شده در سطح این خاک ها بیشتر توسط تبخیر، یا تعرق یا ترکیبی از این فرآیندها از محیط خارج می شود. شدت ماندابی خاکها براساس عمق، تناوب، طول دوره و ماههای شروع و پایان پدیده ماندابی طبقه بندی می شود. عمق ماندابی، به طور کلی عمق آب راکد در سطح خاک است که با واژه های کم عمق، متوسط و عمیق توصیف شده و برحسب سانتی متر اندازه گیری و ثبت می شود. کاهش فضای منافذ، افزایش جرم مخصوص ظاهری و افزایش استحکام خاک در این لایه شخم، موجب افزایش پایداری مکانیکی خاک و کاهش نفوذ ریشه به این لایه ها میشود.

دیدگاه دربارهٔ «انواع خاک مناسب کشاورزی و کشت گیاهان»

بطورکل خاک خوب می بایست با در نظرگرفتن اقلیم و گیاه، نسبت مناسبی از اجزای تشکیل دهنده خاک باشد. ماده گیاهی و حیوانی مانند امولسیون ماهی یا هیدرولیزات ماهی، بهترین نوع کود برای رشد میکروبی را در طولانی مدت فراهم می کنند، که خاک را غنی از مواد مغذی و بصورت متخلخل نگه می دارند. امروزه مراجعه کشاورزان و باغداران به آزمایشگاه خاک کشاورزی در تهران و کرج و دیگر شهرهای دیگر برای آزمون خاک باغ یا زمین کشاورزیشان امری ضروری و مهم است. برای اینکه با مزایای آزمایش خاک آشنا شویم و مراحل مختلف انجام آن را نیز بشناسیم، کلینیک گل و گیاه جوانه باندر این مقاله توضیحات کاملی در مورد انجام این آزمایشات آشنا می کند.

مقدار کربنات کلسیم (آهک) و پراکنش آن در لایه سطحی خاک های مناطق مختلف

شما معمولا در میان انواع خاک‌های کشاورزی، بیشتر با این نوع خاک برخورد خواهید داشت؛ که خاک‌های لومی را معمولا بهترین نوع خاک می‌دانند. این خاک از نوعی ماده معدنی سفید رنگ تشکیل شده که جذب آب بالایی دارد و نوعی خاک کمکی محسوب می شود. این خاک از مقادیر زیادی بقایای گیاهان یا مجله خبری کشاورزی حیوانات تشکیل شده که بسیار غنی می باشد. حضور آهک برای برخی از گیاهان ضروری می باشد؛ بنابراین خاک هایی که کمبود کلسیم دارند را می توان با استفاده از خاک آهکی تقویت کرد. خاک جنگلی در اثر روی هم انباشته شدن و تجزیه برگ ها در زیر درختان به وجود می آید و بسیار غنی می باشد.

اطلاعات تماس

یکی از راه‌های کم‌هزینه کنترل اثرات زیان‌آور نمک ؛کاهش تبخیر از سطح خاک می باشد که نه تنها موجب حفظ رطوبت خاک می شود بلکه از انتقال نمک از لایه‌های تحتانی خاک به منطقه رشد ریشه جلوگیری می‌کند. به همین دلیل آبیاری زمین های کشاورزی باید متعادل انجام گیرد و از آبیاری بیش از حد اجتناب کرد مگر اینکه هدف آبشویی و شستشوی نمک‌های اضافی خاک باشد. پس از اینکه خاک باغ و زمین کشاورزیتان را به یکی از آزمایشگاه های خاک کشاورزی تهران یا کرج سپردید، نتیجه ای به شما داده می شود که تمامی مواردی که می خواهید در آن ذکر شده است. این نتیجه به درستی و با کمک کارشناسان در این زمینه تفسیر شود. چرا که تمامی آنچه در نتیجه آزمون و آزمایش خاک کشاورزی در استان تهران، البرز و کرج ذکر شده است به هم وابسته است.

http://3darchitecture.ir