اخبار

برداشت برنج کشت دوم در چه زمانی آغاز می شود ؟ زمان برداشت برنج کشت دوم در چه فصلی است ؟

در کنار این روش‌ها به این موضوع نیز توجه کنید که پیش از برداشت محصول باید اقدام به قطع آب و خشکاندن شالیزار شود که این کار بر اساس دوره رشد، شرایط آب و هوایی و بافت خاک پس از مشورت با کارشناسان تعیین می گردد. با این حال به طور معمول می توان در حدود ۲۰ روز پس از نشاکاری اقدام به قطع آب نمود. برداشت دو مرحله ای یا غیرمستقیم همان برداشت دستی است که در آن فرآیند برداشت برنج با داس انجام شده و پس از جمع آوری شالی ها، برنج ها در اختیار خرمنکوب قرار می‌گیرند. در حالی که در برداشت مکانیزه و یا یک مرحله ای تمامی مراحل برداشت، جمع آوری، خرمنکوبی و دیگر فرآیندهای مربوطه به وسیله تجهیزات و ماشین آلات مختلفی همچون کمباین برنج انجام می گیرد.

مدیریت خوب آب در برنج دشتی روی کارهایی صرفه جویی می کند که در عین اطمینان از آب کافی برای محصول، باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. بذر خوب خالص، اندازه کامل و یکنواخت، زنده (بیش از ۸۰٪ جوانه زنی با قدرت نشا خوب) و عاری از بذر علف های هرز، بیماری های منتقله از طریق بذر، عوامل بیماری زا، حشرات یا سایر مواد است. انتخاب بذر از یک رقم مناسب برنج که متناسب با محیطی باشد که در آن کشت می شود و اطمینان از اینکه بذر انتخاب شده از آن رقم در بالاترین کیفیت ممکن باشد اولین گام اساسی در تولید برنج است. کمباین های مخصوص برنج وجود دارد که معمولاً دارای چرخ شنی است که در اراضی برنج خشک نشده هم می تواند برداشت و خرمنکوبی را انجام دهد. سرعت بالایی داشته برای مثال در یک روز یک فرد با دروگر می تواند ۲ هکتار را درو کند.

در طی فرآیند خشک کردن، آب از قسمت های داخل مغز دانه به طرف سطح آن حرکت می کند که در این حالت چروکیدگی دانه بوجود می اید و قسمت های خارجی بیش از قسمت های داخلی چروکیده می شوند. اگر سرعت خشک کردن بیش از مقدار معین باشد، در اثر چروکیدگی غیر یکنواخت فشاری به مغز دانه وارد می شود که موجب ترک خوردن و تکه تکه شدن آن می شود. بهترین نوع خاک برای رشداین گیاه خاک­ های لومی – رسی هستند.

بذر

افتخار ما عرضه برنج ایرانی شمال با تضمین خلوص است و همواره می کوشیم تا به بهترین شکل مهمان سفره شما باشیم. همچنین صادرات برنج ایرانی توسط ما به کشور هایی همچون ترکیه، یونان، آلمان و هلند انجام شده است. کشاورزان امیدوار استند که برنج خودرا با بهای مناسب در بازارها به فروش برسانند . در همین حال شماری از کشاورزان در هرات می‌گویند که به علت فراوانی آب و کاهش آفت‌های نباتی امسال، حاصلات برنج شان در مقایسه با سال‌های پیش افزایش یافته‌است. در ۶ ماهه نخست امسال هم ثبت رکوردهای جدید افزایش قیمت کالاهای اساسی ادامه دارد که این موضوع نشان می‌دهد دولت هنوز تدبیر جدی را برای جلوگیری از رشد قیمت کالاهای اساسی ندارد .

با توجه به رطوبت بالای شلتوک ها در زمان برداشت، باید بلافاصله پس از برداشت شالی ها توسط کمباین، آن‌ها به کارخانه شالیکوبی حمل شوند تا در دستگاه خشک کن، خشک شده و خطر خرابی دانه ها به حداقل برسد. پوست برنج که در این مرحله از خود برنج جدا شده است به قسمت دیگری منتقل شده و توسط خرد کن بسیار ریز شده و بعد در گونی هایی جمع میکنند و بعنوان غذای دام و طیور مورد استفاده قرار میگیرد. کارخانه های برنجکوبی هم بعد از دریافت اجرت خود که درصدی از محصول کشاورزان می باشد برنج را به کشاورزان تحویل می دهند. کشاورزان نیز مقداری از برنج را برای مصرف خود برداشته و بقیه را به برنج فروشان می فروشند.

مضرات برنج کشت دوم:

با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید. برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و agriculture-na در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید. این نوع خرمنکوب از محور توان دهی تراکتور نیرو می گیـرد و بـراي حمـل و نقـل بـه صورت اتصال تک نقطه به تراکتور متصل می گردد. اجزاي سـاختمانی آن خیلـی شـبیه بـه یک کمباین غلات است با این تفاوت کـه فاقـد واحـد بـرش می باشد. کوبنـده ایـن نـوع خرمنکوب ها معمولاً از نوع میخی بوده که براي کوبش شالی طراحـی و سـاخته شـده انـد. شالی ها (ساقه و خوشه) به طور دستی یا توسط زنجیر نقاله به محفظه کوبنـده و ضـد کوبنـده هدایت می شود.

ببینید | صحبت‌های احساسی فرمانده پلیس یگان ویژه پیش از عملیات: معترضین هم مثل خواهر و مادر خود ما هستند