اخبار

حرکت به سوی کشاورزی مدرن سرعت گرفت مجله خبری کشاورزی

در سال های گذشته پیشرفت های قابل توجهی در زمینه کشاورزی مدرن ایجاد شده است. ویترین نت یکی از معروفترین فروشگاه های موجود در اینترنت می باشد که به عنوان مرجعی کامل و بی نظیر در زمینه فروش انواع ماشین آلات کشاورزی یا به نوعی یک بازار ادوات کشاورزی اینترنتی به شمار می رود. شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع ادوات کشاورزی با شرکت توان موتور در ارتباط باشید. در عین حال باعث شستشوی املاح، افزایش رشد علفهای هرز و بروز انواع بیماریهای قارچی و انگلی و پوسیدگی میشود. ترزا کریستینا شامگاه پنجشنبه در نشست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در شیراز افزود: ما می خواهیم ضمن صادرات به ایران، واردات از این کشور را افزایش دهیم و به تبادلات اقتصادی برابری برسیم. سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. این خشکسالی ها پیامد هایی به همراه دارد یکی از مهم ترین آنها فرونشست زمین می باشد که در استان اصفهان به وضوح قابل مشاهده است.

حسگرهای اینترنت اشیا، به کشاورزان اطلاعاتی در خصوص ثمردهی محصول، بارش باران، حمله آفات و تغذیه خاک ارائه میدهد که این دادههای ارزشمند میتوانند در طول زمان برای ارتقای روشهای کشاورزی استفاده شوند. ما از دادههای حاصل از این زنبورها میتوانیم در مورد شاخصهای سلامت گیاهان، شمارش آنها و پیشبینی محصول، اندازهگیری ارتفاع گیاهان، نقشه برداری پوشش خیمه ، نقشه برداری آب زمین، رصد گزارشها، اندازه گیری ذخایر، درجه کلروفیل، مقدار نیتروژن در گندم، نقشه برداری حوزه رودخانه، نقشه برداری فشار علفهای هرز و غیره اطلاعات کسب کنیم. مشاغل موجود در زمینه کشاورزی به کمک هوش مصنوعی به پردازش دادههای بدست آمده برای کاهش نتیجههای ناخواسته و منفی فعالیت میکنند. و در زمینه کشیدن یا بکسل ادوات کشاورزی نیز بکار گرفته شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت به سومین چالش کشاورزی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: کشاورزی در ایران از کمبود تاریخی سرمایه رنج میبرد با نبود سرمایه در این بخش قیمت تمامشده تولید محصولات نیز کاهش نمییابد و کشاورزی ورشکست میشود.

روش کشت مخلوط بیشتر در شهرستان اصفهان و مناطق شرق و شمال شرق استان مانند کاشان، آران و بیدگل، خوروبیابانک، اردستان، شاهین شهر و برخوار مورد توجه است و در مناطق غربی استان نیز بسته به موقعیت اقلیمی و منابع آبی به نوع دیگری کشت مخلوط انجام میشود زیرا کشاورزان در آن مناطق به دلیل شرایط آب و هوایی محدودیتهایی برای کشت مخلوط دارند. واگن های مدرن، هدفی مشابه فرغون یا گاری دارند. و توسط ماشین یا تراکتور کشیده می شوند. که در گذشته این وسیله معمولا توسط حیواناتی نظیر گاو، اسب و یا قاطر کشیده می شدند. البته الزامی ندارد که این وسیله حتما از ساختار کامیون برخوردار باشد. این وسیله کشاورزی در خدمت افزودن کود به زمین مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال استفاده از فناوریهای پایش از راه دور و نرمافزارهای مدیریت مزرعه در دوران بعد از کرونا بیشتر مورد استقبال قرار خواهد گرفت. با استفاده از این نوع از کشاورزی بیشتر مردم در سراسر جهان بیشتر و بهتر غذا میخورند و افزایش تولید باعث بهبود مداوم رژیمهای غذایی، افزایش غذاهای در دسترس، تنوع غذایی و دسترسی به محصولات غذایی با پروتئین بالا می شود. این دوره یکی از کوتاه ترین قسمت های تاریخ کشاورزی بود که قانونی جهت بهبود وضعیت آبیاری و افزایش محصولات کشارزی تصویب شد.

کشاورزی مدرن یک رویکرد در حال تکامل با نوآوری در شیوه های کشاورزی است که به افزایش بهره وری کشاورزی و کاهش اتلاف منابع طبیعی کمک می کند. حسینیپور افزود: متناسب با پیشرفت کشاورزی دنیا باید خودمان را مورد سنجش و قیاس قرار دهیم و حتی در خصوص سازگاری با کمک آبی و افزایش بهرهوری در کشاورزی در کجای کار هستیم. ۱۰ محصول عمده صادرات غذایی و کشاورزی کشور در سال ۱۳۹۲-۱۳۹۱ به شرح زیر بودهاست: انواع پسته خندان (۷۰۶٫۳ میلیون دلار)، رب گوجه فرنگی (۱۶۹٫۹ میلیون دلار)، مغز پسته تازه یا خشک (۱۵۱٫۴ میلیون دلار)، ماست بجز فراوردههای تغذیه کودکان شیرخوار (۱۴۴٫۷ میلیون دلار)، بستنی و سایر شربتهای یخزده حتی دارای کاکائو (۱۴۰٫۹ میلیون دلار)، شیرینی همچنین شکلات سفید بدون کاکائو (۱۳۷٫۸ میلیون دلار)، تیزابی بیدانه انگور خشک کرده (۱۳۳٫۶ میلیون دلار)، هندوانه (۱۳۰٫۱ میلیون دلار)، بیسکویتهایی که به آنها مواد شیرینکننده افزودهاند (۱۲۷٫۲ میلیون دلار) و پنیر (۱۲۵٫۱ میلیون دلار). حتی برای کسانی که به روش سنتی کشاورزی میکنند. فناوری های کشاورزی روش های پایدار تولید محصولات کشاورزی را با افزایش عملکرد محصول جهانی برای تأمین تقاضای فزاینده مواد غذایی ناشی از درآمد و رشد جمعیت فراهم می کنند. با استفاده از این فناوری مدرن، کشاورزان سود بیشتری کسب می کنند و می توانند بهره وری از عملکرد خود را افزایش دهند.

در این فرایند ذرات پودری شکل آب، حرارت هوا را گرفته و خود تبخیر شده و نهایتا خنک سازی انجام می شود. باعث استفاده بهینه از ملزومات کشاورزی همچون آب، بذر و کود میشود. ناپایداری منابع کشاورزی: توسعه پایدار کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی در گرو حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع سه گانه اصلی کشاورزی یعنی آب، خاک و منابع ژنتیکی است. این عوامل باعث شده است که کشاورزی پایدار یکی از مهم ترین نیاز های بشر برای امنیت غذایی در آینده به شمار آید. در حقیقت کشاورزی پایدار موجب میگردد که ما بدون آنکه توانایی نسلهای آینده را برای تولید غذا به خطر بیاندازیم، غذایی سالم و با کیفیت تولید و از آن استفاده کرده و لذت ببریم. استفاده بیش از اندازه از این زمین ها در سالیان گذشته باعث کاهش باروری و کیفیت محصولات مزرعه ها شده است.

به فناوری های مهم جدید وارد شده در بخش کشاورزی در این مقاله سایت agriculture-na اشاره می شود. بخش کشاورزی در ایران همیشه به عنوان موتور محرکه کشور محسوب می شده است. کشاورزی سنتی هر چقدر برای اقتصاد یک کشور و خودکفایی آن مهم باشد، اما دیگر نمیتواند در عصری که موضوع آب اصلیترین دغدغهی کشاورزان محسوب میشود، به کار گرفته شود و کشاورزان مجبور به تغییر رویه هستند. با توجه به اینکه گرایشها به سمت تولید اختصاصی محصولات است و دستور کار تولید پس از مطالعه ابتدایی بازار داخلی و خارجی مشخص میگردد قبل از احداث، بایستی تعیین کنند که چه محصولی تولید شود سپس تصمیم به احداث گلخانه در منطقه و اقلیمی مناسب آن محصول بگیرید. شرکت های موفق گلخانه ای به طور قابل ملاحظه ای در حال افزایش هستند و امکانات رو به رشد خود را در نزدیکی مراکز شهری قرار داده اند تا از تقاضای روز افزون غذاهای محلی، بدون توجه به فصل، استقبال کنند. کشاورزی در منازل شهری و عمودی محبوبیت بیشتری پیدا می کند، که به کشاورزانِ برخی از محصولات، یک روش سالانه برای رشد، بدون در نظر گرفتن آب و هوای بیرون، ارائه می دهد. برخلاف یک مزرعه سنتی که در آن یک گونه محصول در هر فصل برداشت میشود، مزارع عمودی اجازه میدهند شمار بسیاری از محصولات مختلف بهطور همزمان و به دلیل زمینهای جداگانه خود، رشد و برداشت شوند.

نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا پرورش زعفران در گلخانه به عنوان ادویه گرانبها طرفدار دارد. به عنوان مثال، شرکت های Varis Technologies ، Bionics و Dulem همه انواع مختلف سنسورهای خاک را تولید می کنند. انواع سینی کشت به صورت پلاستیکی و یا مواد پلی اتلینی در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها می تواند یکی از گزینه های مناسب پیش روی کشاورزان به منظور رشد نشاء باشد. زیرا بهطور هدفمند مصرف میشود و با توجه به روشهای کشتی که در گلخانه مورد استفاده قرار میگیرد، محصولات به آب کمتری نیاز دارند. یکی از پرسودترین محصول گلخانه ای «قارچ» است. فتحی گفت: ۱۲۱ هکتار از گلخانه های استان به تولید محصول گوجه فرنگی، ۶۶ هکتار به تولید محصول خیار، ۶۰ هکتار به تولید فلفل دلمه ای، پنج هکتار سایر سبزیجات، ۲۰ هکتار به رُز شاخه بریده، ۴ هکتار به تولید توت فرنگی و ۲ هکتار نیز به تولید گل های زینتی گلدانی اختصاص یافته است. فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: این شهرستان نقطه شروع کشاورزی مدرن کشور میباشد اما وزارت جهاد کشاورزی هیج اقدامی در خصوص استقرار اداره جهاد کشاورزی انجام نداده است. رقیه سلطانی مدیرعامل یکی از شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه کشاورزی گفت: انواع گیاهان به روش کشت بافت را تولید میکنیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان دررابطه با برنج و شکر تصریح کرد: دولت فقط درحد ذخایر استراتژیک برای تنظیم بازار اقلام برنج و شکر را ذخیرهسازی میکند و امسال برنج وارداتی به اندازه کافی و در مناسبتهای مختلف از جمله ماه محرم و ماه رمضان به استانها تزریق شد، از ابتدای سال تاکنون حدو11 هزار تن برنج خارجی و حدود 17هزار تن شکر سفید در استان اصفهان توزیع کردهایم و برای تنظیم بازار طول سال نیز از این ذخایر استفاده میکند. و اندازه ای بزرگتر داشته. از بزرگترین مزیت های کشت گلخانه ای و هیدروپونیک استفاده از حداکثر فضا و سطح زیرکشت به سبب طبقاتی بودن و تراکم کشت بالاست ,که باعث شده است بتوان در روش کشت هیدروپونیک اگر مساحت زمین کشت شما بر فرض مثال ۳۰۰۰ متر مربع باشد , بتوانید به اندازه ی ۱۰۰۰۰ مترمربع از آن استفاده کنید و علاوه بر این افزایش سطح کشت میزان تولید نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد داشت که این میزان حدود ۷ برابر کشت معمولی است. برای کسب و کارهای خانگی یا ساخت گلخانه خانگی میتوانید از سازه ارزان استفاده کنید ولی برای کشت تجاری و در متراژهای بالا، چنین چیزی را توصیه نمیکنیم. میزان سرمایه لازم ساخت گلخانه از متر مربعی 200.000 تومان الی 2.500.000 تومان متغیر است.

تهران- ایرنا- مقامات سوریه و امارات پنجشنبه شب برای توسعه همکاری در زمینه کشاورزی با یکدیگر گفت وگو کردند. مدنی گفت: در زمینه مطالعات پایه دچار ضعف است، همیشه کارشناسان خارجی این را گوشزد کردهاند که شما سیستم تحت مدیریتی خود را به خوبی نمیدانید و باید از کارهای پایه شروع کنید و کارهایی بنیادین انجام دهید. که در زمین های ناهموار به خوبی کار کند. همچنین پیش فروش کردن محصولات قبل از برداشت ایده خوبی می باشد که مانع از ماندن و خراب شدن محصولات می شود. یک راه هشدار دهنده قبل از بحران واقعی می تواند به ما کمک کند تا شانس خسارات را کاهش داده و بخش کشاورزی را در سراسر جهان تقویت کنیم. در قسمت قبل بیان کردیم که کشاورزی هوشمند با استفاده از دستگاه های جدید به وجود آمده است. با توجه به رشد جمعیت جهان و افزایش تقاضا برای محصولات کشاورزی، امروزه جامعه جهانی با بحران جدی غذا روبهرو است و یافتن منابع جدید برای تولید محصولات کشاورزی از جمله راهکارهای مؤثر در مقابل این بحران است از طرف دیگر مشکل کمبود آب کره زمین، دستوبال کشاورزان و مسئولان را برای تولید بیشتر و بیوقفه میبندد. افزایش آبدهی منابع آب و کنترل فرسایش خاک از دیگر عملکردهای این سیلبند است.با وجود حیاتی بودن این پروژه، عملیات اجرایی این سد خاکی که بیش از 2 کیلومتر طول دارد از سال 80 تا 88 به طول میانجامد با این همه هنوز بخشی از عملیات اجرایی آن (ریپ و راپ و مقاومسازی) ناتمام مانده است.

این خرید در قالب خرید توافقی کارخانجات و خرید تضمینی دولت است که هر دو مورد زیرنظر دولت ثبت میشود و آرد آن هم باید با نرخ مصوب دولت عرضه و توزیع شود. نوآوری در قالب دو محصول “Trutina” – یک پشتیبانی کامل فناوری کشاورزی و Insight Manager – یک راه حل یک مرحله ای برای مدیریت کارآمد نیروی کار به بازار می آید. رییس کمیسیون کشاورزی و نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آبیاری برخی مزارع فارس از طریق آب فاضلاب گفت:متأسفانه دستگاههای اجرایی استانی ارادهای برای جلوگیری از انجام این کار ندارند و ما باید از طریق فضای قانونی شرایط را ایجاد کنیم تا بتوانیم در قالب قانون برخوردهای لازم را داشته باشیم. هزینههای عملیاتی برای کشت گلخانهای به طور کلی بیشتر از کشاورزی در فضای باز است. تا بتوانیم در آن اطلاعات کاربردی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و شما نیز از یک فضای تخصصی و حرفه ای جهت خرید نهاده های مورد نظر خود استفاده کنید. صاحبان مزرعه های بزرگ می توانند از برنامه های اینترنت اشیا بی سیم برای نظارت بر موقعیت، رفاه و سلامتی حیوانات خود استفاده کنند.

نمی توان اینگونه برداشت کرد که هر چقدر هزینه راه اندازی گلخانه را زیاد در نظر بگیریم درآمد گلخانه ما نیز بیشتر میشود. درواقع بهطورمعمول گیاهان گوجهفرنگی به مدت ۱۱ ماه در گلخانه حضور دارند و در حدود ۹ ماه از سال (چون از زمان نشاء تا شروع باردهی حدود ۲ ماه زمان لازم است) محصول تولید میکنند. بر اساس یافتههای این گزارش، چند سال عرضه قدرتمند، موجب شده است قیمتهای بینالمللی محصولات کشاورزی روندی کاهشی داشته باشد. نمودار زیر میزان عملکرد اقتصادی چند محصول در شرایط شوری با EC حدود 10 دسی زیمنس بر متر را نشان می دهد. هر چند تفاوت هایی نیز بین این سه نوع وجود دارد. مینایی کشاورزان را به رعایت الگوی کشت دعوت کرد و هشدار داد در صورت عدم رعایت الگوی کشت ابلاغی از سوی جهاد کشاورزی در یافت بازار فروش و نیز تأمین آب مورد نیاز با مشکل روبرو خواهند شد. ساداتی نژاد در ادامه از کرمانشاه به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در کشور یاد کرد و افزود: حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده است. وزیر کشاورزی آمریکا اعلام کرد که بایدن میخواهد برای توسعه کشاورزی هوشمند به کمک امارات ۸ میلیارد دلار سرمایهگذاری…

همچنین از فناوری برای محافظت از محصولات با نظارت بر رشد و تشخیص بیماری ها در گیاهان استفاده می شود. فناوری نوین کشاورزی ، کشاورزی را آسان تر و هوشمندتر می کند. نقش و تاثیر کشاورزی نوین در توسعه پایدار و همه جانبه به عنوان یکی از ارکان استراتژیک کشور غیر قابل انکار است. فناوری در کشاورزی نوین در فرآیند تولید یک محصول می تواند باعث جلوگیری از ضرر، افزایش بهره وری، تنوع و ارزش کالا شود. فناوری سنسور همچنین برای اندازه گیری رسانایی الکتریکی خاک، کف زمین، محتوای مواد آلی و حتی خصوصیات خاک مانند pH در دسترس است. گلخانه ها باید در مقابل نیرو های باد، باران، برف، و بار محصول مقاومت کرده و حداقل تغییرات را داشته باشند همچنین باید حداقل استانداردها و خصوصیات فنی در ساخت گلخانه در نظر گرفته شود. گلخانه ها به تولیدکنندگان این فرصت را می دهند تامحیط رشد موردنیاز گیاهان راخودشان ایجاد كنند وبدین ترتیب می توانندهمه جوانب تولید رامدیریت کنند. توصیه می کنیم که درباره ماشین آلات کشاورزی که می توانند زندگی شما را راحت تر کنند.

در این دوره اقلید و سورمق مرکز تولید برگه زردآلو و خراسان ناحیه با ارزشی برای پرورش انواع میوه به شمار میآمد. برای مشاوره در زمینه کشاورزی و یا سفارش و خزید تجهیزات و لوازم کشاورزی و آبیاری با ما تماس بگیرید. کشاورزان در قرن بیست و یکم دسترسی به سامانه موقعیت­یاب جهانی (GPS)، پویشگر خاک، مدیریت داده­ها و فناوری­های اینترنت اشیا دسترسی دارند و می­توانند با دقت در اندازهگیری تغییرات در یک زمینه و در پیش گرفتن یک استراتژی مناسب براساس این داده­ها، تا حد زیادی اثربخشی سموم، آفت­کش­ها، کودها و سایر نهاده­های مصرفی خود را افزایش دهند یا از گزینه­های مناسب­تری بهره ببرند. این مساله در پاسخ به نیاز پایداری و دستیابی به امنیت غذایی در سال های پیشرو ایجاد شد و توسط ورود تکنولوژی به حوزه کشاورزی در حال پاسخ گرفتن است. ده سال پیش، نمایش پنج مانیتور در جریان سیم های آویزان از یک لبه سیم واقع در شیشه عقب تراکتور با تجهیزات کنترل شده توسط تراکتور غیر معمول نبود.

در واقع قدرت و اندازه آن باعث می شود. این سیستم در یک کشور که کشاورزی در آن اهمیت زیادی داشته است، انجام شده است و نتایج مفید بودهاند. این درست است که در زمینههایی مثل اشتغال، کشاورزی کارنامه مناسب ندارد و ظرفیت اشتغال بیشتر هم ندارد و این هم درست است که بیشترین مصرف آب کشور در زمینه کشاورزی است، حالا عددش مهم نیست به هرحال بالاست؛ یعنی به نظر شما کشاوزی را تعطیل کنیم عاقلانه است؟ وی ادامه داد: تنظیم دورههای آبیاری و روشهای کودهی از جمله روشهای دیگر مدیریت منابع آبی است که میتواند در افزایش تولید هم موثر باشد. سیم ها با هم یک کابل بزرگ به نام سیستم واحد باینری (BUS) تشکیل داده اند که به هر مارک تجاری متصل می شود. امروزه به این مانیتورها پایانه های مجازی در یک صفحه نمایش واحد گفته می شود. کار در شرایط میدان دید کم مانند باران، گرد و غبار و مه با کمک فن آوری های مدرن امکان پذیر است.

این کمیته با استفاده از مطالعات انجام یافته در داخل کشور و با بررسی و تحقیق درباره بیمه محصولات کشاورزی در سایر کشورها، لایحه مربوط به تأسیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی را تدوین و از سوی وزارت کشاورزی برای تصویب به هیئت دولت و متعاقب آن به مجلس شورای اسلامی تقدیم نمود. جوان کارآفرین ایوانی درباره نحوه ورودش به این عرصه گفت:«از نظر مالی در سطح خوبی نبودیم. از مقدار کمی محلول غذایی استفاده میشود و به خوبی میتوان آن را بازیافت کرد. پس از آن، اگر فیل به زمین نزدیک می شد، یک پیامک به صاحب زمین ارسال شده و او را مطلع می کرد. این ارقام به طور خودکار مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و دستور العمل هایی را به سیستم آبیاری اتوماتیک مزرعه ارسال می کنند، که حتی در برخی موارد ممکن است دوز مناسب کود را قبل از این که مقدار مناسب آب از طریق نوار قطره ای پخش شود و ردیف های سوراخ توخالی همراه با محصول را اضافه کنند. این امر راندمان را به حداکثر می رساند، به طور دوره ای مقدار مناسب آب را توزیع می کند، و می تواند از اتلاف جلوگیری کند و حجم آب کود را کاهش می دهد.