اخبار

گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟

باید بدانید که چند نوع کمپین ویدیویی وجود دارد. Video – کمپین ویدیویی در یوتیوب و… در تصویر زیر، دستهبندی گرانقیمتترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز و متوسط قیمت هر کلیک قرار داده شده است. هنگامی که کسی در مورد متوسط هزینه هر کلیک یک آگهی PPC سال می کند . Competition: نشان میدهد که جایگاه یک تبلیغ برای آن عبارت کلیدی، چقدر رقابتی است با توجه به موقعیت جغرافیایی و شبکهای که برای تبلیغ انتخاب کردهاید و در سه درجه کم (Low)، متوسط (Medium) و بالا (High) نشان داده میشود. مشاغل کوچک چقدر در گوگل ادز هزینه می کنند؟ تبلیغات گوگل ادوردز چقدر هزینه دارد؟ لازم به ذکر است که هزینه فعالسازی اکانت گوگل ادوردز یک بار دریافت میشود و این هزینه بسته به ارز مورد استفاده شما و محلی که از آن پرداخت انجام میدهید، متفاوت است. قیمت این سرویس با توجه به خدماتی که انتخاب می شود متفاوت است.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

Basic: در این قسمت گزارشهای بسیار مهم و کاربردی در مورد کمپین، تبلیغ، Search terms (عبارتهایی که با جستجو در گوگل، تبلیغ شما به آنها نشان داده شده است)، لندینگ پیج، مخاطب (Audience) و… برای شروع تبلیغات گوگل، شما به یک اکانت گوگل ادوردز نیاز دارید تا تبلیغات خود را در اکانت مورد نظر راه اندازی کنید. در ادامه آموزش گوگل ادز به تنظیمات تبلیغ در گوگل، برای ایران میرسیم. به دلایل وجود تحریم ها استفاده از گوگل ادز در ایران دارای مشکلاتی است. اما با توجه به اینکه ایران در بانک های بین المللی تحریم شده است و درگاه های پرداخت بانکی ما به بانکهای جهانی متصل نیست ما نمی توانیم به طور مستقیم تبلیغات کلیکی خود را در گوگل ادز شارژ کنیم.

با توجه به تحریم های علیه ایران، باید از طریق یک فیلترشکن وارد این سرویس شده و با استفاده از یک آدرس جیمیل، ثبت نام کنید. یکی از چالش های یوتیوبرهای ایرانی، تحریم بودن ساخت حساب گوگل ادسنس است. ما در ادنیک از این موضوع مطلعیم و به همین دلیل در این پست تلاش کردهایم تا با نگارش یک راهنمای ساده برای ساخت اکانت گوگل ادوردز، در این مسیر به شما کمک کنیم. در تصویر زیر ما کشور ترکیه را انتخاب کردهایم با واحد پولی لیر. به عنوان مثال، اگر بودجه روزانهتان را 24 درهم تعیین کنید، گوگل ساعتی 1 درهم مصرف میکند تا در طول 24 ساعت بودجه شما مصرف شود. این انعطاف پذیری را دارید که تعیین کنید کدام سایت ها تبلیغات شما را میزبانی می کنند. 3. عبارت NEW GOOGLE ADS ACCOUNT را انتخاب کنید. گوگل ادز Google Ads یا گوگل ادوردز Google AdWords یک سیستم تبلیغاتی گوگل است که به سایت ها کمک کرده در زمان کم و با صرف هزینه، سایت خود را به راحتی به رتبه های برتر صفحه اول نتایج جستجو برسانند.

گوگل ادز یا سئو، کدام راهکار مناسب سایت شما است؟ ممکن است یک کلمه کلیدی توسط دو شرکت برای تبلیغات انتخاب شده باشند، اینجا گوگل است که با فرآیند مزایده تصمیم میگیرد، تبلیغات کدام شرکت بالاتر نمایش داده شود. به علاوه می توان هر کدام از رویکردهای رنگی مختلف را در دوره های زمانی مختلف اجرا کرد تا تأثیر آن ها را نسبت به یکدیگر سنجید و بهترین رنگ را برای نمایش تبلیغات انتخاب کرد. اگر گروه تبلیغاتی شما کلیدواژههای بسیار گستردهای را مدنظر قرار دهد، احتمال دارد که در جستجوهای غیرمرتبط به نمایش در بیایید. به این ترتیب گوگل متوجه میشود شما چه نوع مخاطبی را میخواهید هدف قرار دهید. این روش مزایای مختلفی از جمله حداقل سرمایه گذاری شخصی در زمان و تلاش برای مدیریت واقعی حساب PPC شما را به همراه دارد. در نتیجه شما با استفاده از معیارهای ارزیابی دقیق ادوردز میتوانید عواملی که باعث کاهش یا افزایش رتبه شما شدهاند را بیابید و براساس این عوامل برای کسب و کار خود برنامهریزی و هدف گذاری کنید.

وقتی مردم روی یک تبلیغ AdSense کلیک میکنند، مقداری پول به دست میآورید، اما بازدیدکننده شما نیز سایت شما را ترک میکند، به این معنی که فرصت کسب درآمد با محصولات پردرآمد افیلیت یا محصولات و خدمات خود را از دست میدهید. کسب و کارهای نوپا ابتدا میخواهند حضورشان را فضای جدید اعلام کنند تا افرادی که احتمال میدهند محصولاتشان برای آنها خواستنی می باشد را جذب کنند. کشور یا منطقهای که در آن تراکنش مالی انجام میدهید را از طریق منوی کشویی انتخاب نمایید. 4. Product and Brand Consideration: مردم را تشویق میکند تا محصولات یا خدمات شما را جستجو کرده و بررسی کنند. در واقع بایستی کلمات کلیدی مرتبط را بخرید. گوگل را سیستم شهری زنده در نظر بگیرید.

سایت اصلی گوگل ادز

در صورتی که نیاز به افزونه خاصی برای تبلیغات دارید از بین افزونه های پیشنهادی آن را مشخص کنید. امکان انتخاب دستگاههایی (Devices) که قصد دارید تبلیغتان در آنها ظاهر شود نیز در این بخش وجود دارد. جی ادز مسئولیت شارژ اکانت گوگل ادز و پیگیری مسائل فنی سمت گوگل را بر عهده دارد. به طور مثال اگر میخواهید کمپین طراحی سایت را اجرا کنید میتوانید برای یک Add group طراحی سایت، طراحی سایت ارزان، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی را قرار دهید و به همین شکل Add group های دیگری برای دستههای دیگر بسازید. میتوانید CTA مدنظرتان را در عنوان دوم از متن تبلیغاتی قرار دهید. همانطور که متوجه شده اید با این روش می توانید در ازای پرداخت پول برای هر کلیک کسب و کار خود را در میان چشم مشتریان بالقوه قرار دهید. تبلیغ شما احتمال دارد توسط بدافزارها مورد حمله قرار گیرد که این اتفاق موجب توقف کمپین شما خواهد شد.

ثبت نام در گوگل ادز

نکته: ایدهآلترین ساختار اکانت گوگل ادز طبق تصویر بالا است اما بسته به نیاز شما، روشهای مختلفی برای سازماندهی اکانت گوگل ادز وجود دارد. سن افراد: مثلا فرض کنید محصول شما برای محدوده سنی 30 تا 35 سال مناسب است؛ شما با یادگیری روشهای کسب درآمد از گوگل ادوردز، متوجه میشوید که چگونه این آگهی را تنها به افراد همین بازه سنی نشان دهید. افراد و مخاطبان، روشهای فکری و عملی متفاوتی دارند، پس باید تمامی جوانب را بسنجید. Auction insights: این گزارش بسیار مهم به شما کمک میکند تا عملکرد خود را با سایر تبلیغ کنندگانی که در همان آکشن شرکت کردهاند، مقایسه کنید.

در تصویر زیر آمار ابزار Word Stream را مشاهده میکنید.

بد نیست بدانید گوگل ادسنس بسیار باهوش عمل کرده و سریعا متوجه اسپنینگ می شود. با توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، وبمستران ایرانی نیز میتوانند از مزایا و درآمد دلاری گوگل ادسنس بهرهمند شوند. در حقیقت این شما و رقبایتان هستید که بازار رقابتی خود را ایجاد میکنید. در تصویر زیر آمار ابزار Word Stream را مشاهده میکنید. از این رو شما مبلغی بین این دو، به ازای هر تبلیغ مشاهده خواهید کرد که صدها دلار در هرماه میشود. بسیاری از برندهای بزرگ، یک دستهبندی خاص را به تصرف خود در آوردهاند؛ این نوع کسب و کارها برای افرادی که تازه میخواهند کار خود را در گوگل ادز آغاز کنند، قابل مقایسه نیستند.

سایت گوگل ادز

در این چیدمان، سئو کار با همکاری مدیر مارکتینگ بهترین کلمات را مشخص می نماید و تبلیغات را در google adwords آغاز می کند. برای حل این مشکل سایت های بسیاری از جمله یکتانت، جی ادز، ایرانیکارت و پارس ادوردز وجود دارند که می توانید با خرید اشتراک در آنها از خدمات گوگل ادوردز Google AdWords استفاده کنید. این گزارش برای هر دو کمپین جستجو (Search) و خرید (Shopping) در دسترس است. نرخ تبدیل این کلمات بسیار بیشتر از کلمات کوتاه و اصلی هستند زیرا کاربرانی که آنه را جستجو می کنند با هدف خاصی آن ها را سرچ کردند و به احتمال زیاد به مشتریان شما تبدیل می شوند.

پیشنهاد می شود این دوره را از دست ندهید. اگر رقیب شما ۱ دلار پیشنهاد دهد و امتیاز کیفیت او ۱۰ باشد، بالاتر از شما قرار میگیرد و بهتبع آن، هزینهٔ کمتری میپردازد. پیشنهاد می کنم روش های کاربردی بهینه سازی گوگل ادز را یاد بگیرید. هدف اشتباه زمان و هزینه شما را به باد میدهد،پس هوشمندانه آن را مشخص کنید. این بدان معناست که وقتی بازدیدکنندگان سایت شما، تبلیغات آنها را میبینند، هزینه ای از آنها دریافت می شود فرقی هم نمی کند روی ان کلیک کنند سایت اصلی گوگل ادز یا نه. آیا قرار گرفتن در لینک اول با توجه به هزینه بالایی که دارد، حاشیه سودی و بازگشت سرمایهای هم برای ما دارد یا فقط یک دلخوشی گذرا است؟

درامد از گوگل ادز

پرداخت در گوگل بر اساس پرداخت به ازای هر کلیک (ppc) کار میکند.یعنی شما و سایر رقبا یک کلمه کلیدی خاص را مورد هدف قرار میدهید و پیشنهاداتی برای هر کلمه کلیدی می دهید. تمام سعی خود را بکنید تا محتوای صفحه خود را جذاب و جلب کننده برای مخاطب بنویسید تا وقتی در نتایج اول صفحه سایت شما بالا می آید کابر ترغیب به کلیک بر روی سایت شما شود، در غیر این صورت در ایجاد ترافیک به سایت تان از تبلیغات گوگل با مشکل مواجه خواهید شد. در مرحله Review حالت کلی و تمام تنظیمات تبلیغ به شما نشان داده میشود تا برای بار آخر آنها را چک کنید و در صورت درست بودن با دکمه Publish تبلیغ خود را منتشر کنید. در ضمن برای اینکه گوگل ادز کلمه شما را Phrase Match بداند، باید آن عبارت کلیدی را در داخل کوتیشن به این ترتیب “کفش ورزشی” بنویسید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

نرخ کلیک سایت معادل عبارت Click Though Rate است. اگر به دنبال راهی برای رسیدن به صفحه اول نتایج با کلمات کلیدی هدف خود هستید و می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید می توانید از تبلیغات کلیکی گوگل ادز استفاده کنید. چون اطلاعاتی که در این صفحه وارد کردید تنها اطلاعاتی از اکانت شما هستند که دیگر امکان تغییر آنها را نخواهید داشت. Google Ads با روزانه 259 میلیون بازدیدکننده یکتا و 4.8 میلیارد تعامل روزانه، میتونه یکی از بهترین جاهایی باشه که میتونین تبلیغ کنین.

کمپین های هوشمند تجربه تبلیغات پیش فرض جدید در گوگل ادوردز Google Ads هستند. 1. به حساب Google Ads خود بروید. آموزش گوگل ادز Google Ads تنها یکی از مباحث دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی آغازینو است. سرویس گوگل ادوردز تنها برای سایت هاست. اما کمپانی گوگل به تازگی اعلام کرده است که پلتفرم های اجتماعی از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین می توانند بک لینک قوی برای سایت شما به شمار بروند. 5. اکنون میتوانید وب سایتهایی که به Google Analytics آنها دسترسی دارید، مشاهده کنید. ما از این قابلیت معمولاً برای سایتهایی که بودجه کمی دارند استفاده نمیکنیم.

همانطور که مشاهده میکنید path 1 و path 2 به آدرس نمایشی تبلیغ شما اضافه میشوند. این امر به مشتریان کمک می کند تا با مشاهده آنچه نیاز دارند هر چه زودتر بر روی لینک مورد نظر خود کلیک کنند. ساخت اکانت گوگل ادوردز یا گوگل ادز، اولین قدم برای شروع تبلیغات در گوگل میباشد؛ اما به طور کلی ورود به دنیای گوگل ادوردز و آغاز به کار با آن میتواند در ابتدا ترسناک به نظر بیاید. همچنین میتوانید تنظیمات اتوماتیک یا دستی نسبت به نیاز خود ایجاد کنید. برخی بر این باورند که برای استفاده از آن نیاز به خرید گوگل ادسنس دارند اما اشتباه است. پس از خرید بسته های گوگل ادوردز، اکانت شما ساخته و شارژ می شود و آماده اجرا اولین کمپین تبلیغات در گوگل ادز می گردد. اگر حجم سرچ در صنعت شما کم است، پس به راحتی میتوانید از کلید واژههای بلندتر و منفی استفاده کنید.

بعد Save and Continue را بزنید.

مشخص کردن کلمات کلیدی مناسب با ابزارهای درجه سختی برای انتخاب کلید واژه (مانند سایت Ahrefs) . میتوانید از کلید واژههای منفی (negative Keywords) برای مسدود کردن جستجوهای حاوی کلید واژههای نه چندان مرتبط و سایر مفاهیم مرتبط با کلید واژه خودتان استفاده کنید. بعد از پر کردن اطلاعات، Save and Continue را بزنید تا تبلیغ شما ذخیره شود. برای نگاتیو کردن شما باید این کلمات را انتخاب کرده و Exclude کنید. چون میخواهیم فقط در موتور جستجوی گوگل تبلیغ کنیم تیک Display را برمیداریم. 2- از کلماتی استفاده کنید که جستجوی بیشتری در گوگل دارند و محتوای صفحات این کلمات را بسیار مرتبط با این کلمات قرار دهید تا تعداد دفعات بیشتری به کاربران نمایش داده شوند. بعد Save and Continue را بزنید. بعد از تکمیل این بخش روی SAVE AND CONTINUE کلیک کنید تا به مرحله آخر یعنی نوشتن متن تبلیغ خود بروید.