اخبار

بیانیه سازمان پشتیبانی در مورد دعوت از یک شرکت مونتاژ چینی

بیانیه سازمان پشتیبانی در مورد دعوت از یک شرکت مونتاژ چینی

در پی درخواست یک شرکت خودروسازی خصوصی در پی حادثه اخیر یکی از محصولات این شرکت و تصادفات مشابه قبلی در جهان، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه ای با تاکید بر قوانین حمایت از مصرف کنندگان خودرو، تمامی خودروسازان را ملزم به رعایت آن کرد. با این قوانین

به گزارش اسنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پی ویدئوی منتشر شده در خصوص فراخوان مدیران خودرو برای رفع ایرادات برخی از محصولات X55 PRO، وضع قوانینی برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را ضروری و ضروری دانست. بر این اساس طی اطلاعیه ای این موضوع روشن شد.

در این خصوص حسین زاده قشمی – مدیرکل روابط عمومی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان – با اعلام این خبر گفت: با توجه به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر فراخوان شرکت مادریم خودرو مبنی بر عدم موفقیت این شرکت در اکسل عقب برخی از محصولات MVM X55 PRO گزارش شده است که با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین و مدیر ارتباط با مشتریان این شرکت، مشخص شد خودروی مورد نظر X55 PRO دچار سانحه شده است. 21 مارس 1402 و در حال حاضر در تعمیرگاه شرکت در حال تعمیر است.

وی افزود: از سوی دیگر مطلع شد شرکت ادمیرز خودرو در تاریخ 21 اردیبهشت ماه سال جاری برای رفع مشکل اکسل خودرو محصول مذکور را فراخوانی کرده و نمایندگان این شرکت با صاحبان محصول تماس گرفته و خودروها را فراخوانی کرده اند. .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، چنانچه تخلف یا ایراد در قطعات ایمنی خودرو در مدت گارانتی پس از سه بار تعمیر ادامه یابد و یا نقص یا ایراد در قطعات موجب بروز فیزیکی شود. یا آسیب جانی برای افراد و رفع نشدن با یک بار تعمیر و یا غیرقابل استفاده بودن وسیله نقلیه برای بیش از 30 روز به دلیل تعمیرات، تامین کننده/تولید کننده موظف است آن را مطابق تقاضای مصرف کننده تعویض کند. خودروی معیوب را با خودروی نو تعویض کنید یا با توافق قیمت آن را به مصرف کننده برگردانید.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۴، تامین‌کننده حق ندارد خودروی مرجوعی را قبل از رفع عیب تحویل دهد یا از آن استفاده کند. تحویل خودروی مذکور پس از رفع ایرادات قبلی و با اعلام صریح عیوب مندرج در اسناد تحویل می باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کننده خودرو، استفاده از قطعات غیراستاندارد و یا غیرمجاز توسط تامین کننده و نمایندگی های مجاز تعمیر ممنوع است. بنابراین واحد تولیدی موظف است خودروهای معیوب را با خودروهای سالم جایگزین کند. “

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021712267/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%85%D9%88%D9%86%D8%AA%D8%A7%DA%98%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C