اخبار

تخریب صنعت طلا و جواهر به قیمت اجرای نظام

تخریب صنعت طلا و جواهر به قیمت اجرای نظام

رئیس فدراسیون طلا و جواهر تهران پس از برگزاری برنامه بررسی ابهام ثبت موجودی طلافروشان در سامانه جامع تجارت الکترونیک و صورتحساب، اعتراض طلافروشان را ربطی به بحث مالیاتی دانست. وی نسبت به ایجاد جو علیه صنعت طلا هشدار داد و از جواهر انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه دوشنبه 20 اردیبهشت ماه، برنامه گفت و گوهای ویژه خبری با حضور معاون صنایع عمومی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سخنگوی رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شد. همچنین ارتباط تصویری بین رئیس فدراسیون طلا و جواهر در تهران و سخنگوی رسمی سازمان انجام شد.

در این برنامه هر یک از مسئولین فوق در این خصوص اظهار نظر می کنند اجرای قانون ثبت معاملات و موجودی واحدهای طلا و جواهر صفینی در سامانه مودیاناز دیدگاه و سازمان آنها.

البته باید گفت که موضوع اساسی به ضرورت ثبت معاملات، اطلاعات واحدهای تجاری و … در سامانه جامع معاملات برمی گردد که در واقع «جمع کار» سامانه جامع معاملات است.

در همین حال در حالی که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در حال صحبت بود، با طرح سوال دیگری از مجری برنامه، پاسخ و اظهار نظر این مسئول صنفی ناقص ماند و این ادعا این بود که «به اعتراض طلافروشان رسیده است. ” ربطی به موضوع مالیات ندارد» به درستی نتیجه گیری نشده است.

بنابراین اتحادیه طلا و جواهر تهران از طریق این خبرگزاری شفاف سازی و پاسخ کاملی به رئیس این اتحادیه داد.

در برنامه فوق، مهدی مهدی سخنگوی رسمی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: ادعا کرد در سال گذشته میزان مالیات اضافی طلافروشان به طور متوسط ​​800 هزار تومان در ماه بوده و به این ترتیب یکی از کارمندان طلافروش مالیات بیشتری پرداخت کرده است.

سندیکای طلا و جواهر در پرداخت مالیات واقعی و حقوق قانونی کوتاهی نکرد…

در ادامه این برنامه به دلیل محدود بودن زمان برنامه و یا هر دلیل دیگری، رئیس سندیکای طلافروشان فرصت پاسخگویی نداشت؛ از این رو نادر بذرافشان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران، ضمن تاکید بر اینکه صنعت طلا و جواهر یکی از شفاف ترین صنایع است، گفت: صنعت طلا و جواهر همواره در پرداخت مالیات واقعی و حق صنفی و وضعیت مالیاتی پیشتاز بوده است. نباید بهانه ای برای تحت فشار قرار دادن این گروه و اجرای سامانه جامع تجاری باشد.

وی به اظهارات سخنگوی رسمی سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و تاکید کرد: مالیات بیان شده با مالیات معینی که طلافروشان پرداخت می کنند بسیار متفاوت است و نباید از آن برای حمله به تجارت با این ابزار و این نوع آمار و ارقام استفاده شود. ادبیات. کلیه اعضای اتحادیه طلا و جواهر باید برای تشکیل پرونده و تمدید پروانه کسب در سامانه مالیاتی ثبت نام کنند. بنابراین فرار مالیاتی در این تجارت معنایی ندارد مگر برای دلالان و افراد شاغل در خارج از صنف و در فضای مجازی و غیررسمی که فاقد مجوز از سندیکا نیز هستند.

این مقام صنفی موضوع عدم پرداخت مالیات طلافروشان را رد کرد و گفت: چرا به دروغ گفته می شود مالیات اتحادیه طلا و جواهر کمتر از مالیات کارمندان است؟ چندی پیش خبر رسید طلافروشان ماهیانه 500 هزار تومان مالیات می پردازند، اما اکنون می گویند 800 هزار تومان؛ اما در حال حاضر 800 هزار تومان مالیات می دهند. این اساساً درست نیست. زیرا حداقل پرداخت مالیات در این صنعت از 15 میلیون تومان شروع می شود و به میلیاردها تومان می رسد.

رئیس فدراسیون طلا و جواهر استان تهران ادامه داد: فدراسیون طلا و جواهر استان تهران آمادگی دارد برای شفاف سازی این موضوع و شفاف سازی افکار عمومی با حضور رسانه ها جلسه ای با مسئولان ذیربط در سازمان امور مالیاتی برگزار کند. آشکار شد.» میزان مالیات طلافروشان برای همه قابل تعیین است.»

طلافروشان با پرداخت مالیات مخالفتی ندارند

بذرافشان در خصوص اعتراض سندیکای طلا و جواهر توضیح داد: این اتحادیه اعتراضی به مالیات تقلب ندارد و موضوعی که سندیکای طلا و جواهر به آن انتقاد کرده تعدد مقررات و نظام جامع تجارت است. ابهام با تعدد سیستم ها به وجود آمد. سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت تعاریف و کارکردهای متفاوتی دارند که همکاران صنفی ما از سال گذشته با سامانه جامع تجارت در تعامل بوده اند و پس از گذشت چندین ماه هنوز این دو سامانه طبق تبصره 3 یکپارچه نشده اند. ماده 6.

این مقام صنفی در خصوص نوسان و نزول بازار و ارتباط آن با اعتراض صنف طلا و جواهر، تایید کرد: کاهش قیمت ها ربطی به اعتراض این صنف ندارد؛ اما با توجه به این موضوع، کاهش قیمت ها ربطی به اعتراض این صنف ندارد. هر چه قیمت‌ها در بازار آرام‌تر باشد، ثبات بازار طلا و سکه بیشتر می‌شود. ما و همه همکاران از کاهش و ثبات قیمت ها استقبال می کنیم. زیرا صنعت طلا و جواهر با قیمت های ثابت رونق می گیرد.

وی با اشاره به روند ویژه از چرخه تولید تا توزیع در صنعت طلا و جواهر، گفت: دولت نیازمند بازنگری در نظام کلی معاملات در این صنعت است. جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. از طریق جلسات کارشناسی، اصلاحاتی در سیستم کلی تجارت در صنعت طلا انجام شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: سامانه مودیان و جایگاه های فروشگاه با ثبت فاکتور الکترونیکی مرتبط است و هیچ گونه مشکل و انتقادی در این زمینه وجود ندارد و همکاران ما در پرداخت مالیات به وظایف خود عمل کرده اند ما آماده هرگونه همکاری برای افزایش شفافیت هستیم.» .

وی با بیان اینکه قبل از تصویب و اجرایی شدن این قوانین باید بسترها و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم انجام شود، گفت: قبل از اجرای این قوانین و مقررات جدید، از اتحادیه های صنفی نظرخواهی نمی شود و کارشناسان برای آن کار می کنند. در جریان اجرای آن با واکنش فعالان صنفی و اهالی مبنی بر لزوم اصلاح این روند مواجه می شوند.

این مقام صنفی در پایان خاطرنشان کرد: سندیکای طلا و جواهر و شرکای آن در طول 12 سال اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متحمل آسیب شدید شدند. در اجرای نظام جامع تجارت باید اصلاحاتی صورت گیرد تا بتوانیم در آینده شرایط این صنعت را که قدمتی طولانی دارد و می تواند نقش محوری در اقتصاد کشور داشته باشد و در صادرات و ارز نقش اساسی داشته باشد بهبود بخشد. و اشتغال زایی بنابراین لازم است مسئولان در دولت و مجلس مردم نسبت به این صنعت نگاه و تجربه خاصی داشته باشند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021209412/%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D8%B5%D9%86%D9%81-%D9%88-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%B7%D9%84%D8%A7-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87