اخبار

تولید 4 کاتالیست صنعتی با همکاری دانشگاه ها و موسسات دانش

تولید 4 کاتالیست صنعتی با همکاری دانشگاه ها و موسسات دانش

در سایه همکاری یکی از شرکت های دانش فعال در حوزه نفت و دانشگاه علم و صنعت، 4 کاتالیزور صنعت فولاد و پتروشیمی امروز در نمایشگاه نفت و گاز تولید و رونمایی شد.

به گزارش ایسنا. امروز در اولین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از چهار محصول مشترک دانشگاه علم و صنعت و یکی از شرکت های دانش فعال در حوزه نفت و گاز رونمایی شد.

یکی از این محصولات تولید کاتالیزورهایی برای تبدیل دی اکسید کربن به متانول است. دانش فنی این محصول متعلق به دانشگاه علم و صنعت است و قرارداد بازاریابی آن بین پتروشیمی فن آوران و این شرکت دانش بنیان منعقد شده است.

مهران رضایی مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان تولید محصولات کاربردی را از رویکردهای دانشگاه علم و صنعت برشمرد و گفت: در این راستا تلاش کرده ایم پروژه های تقاضا محور را در این دانشگاه اجرا کنیم.

رضایی یکی از این طرح ها را همکاری با پتروشیمی ها دانست که در قالب طرح های تحقیقاتی منعقد شد، ادامه داد: این فعالیت ها فعالیت های مشترکی بین دانشگاه علم و صنعت و این شرکت های دانش فعال در حوزه نفت بود. و گاز.

مدیر گروه تحقیق و توسعه در این شرکت دانش ادامه داد: از جمله کارهای مشترک ما پروژه پتروشیمی ماوارید است که منجر به بازاریابی دو محصول در این شرکت شد. دانش فنی و نمونه سازی آن در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی این اثر در دانشگاه علم و صنعت و واحد تولید و بازاریابی این شرکت دانش بنیان پیاده سازی شد.

رضایی با بیان اینکه محصول تولید شده در نهایت به شرکت متقاضی ارائه شد، خاطرنشان کرد: دو محصول تجاری برای پتروشیمی ماوارید و دو محصول تجاری برای فولاد خوزستان توسعه دادیم. یکی از این دو محصول تجاری فولاد خوزستان به وزن حدود 110 تن در شرکت فولاد میانه به بهره برداری رسید. یکی دو محصول دیگر هم منجر به عقد قرارداد شد. دانش فنی تولید این محصولات در دانشگاه علم و صنعت به دست آمده است.

رضایی مشارکت دانشجویان در تولید کاتالیست را از دستاوردهای این طرح عنوان کرد و گفت: دانشجویان این دانشگاه با همکاری دانشگاه علم و صنعت فعالیت های علمی و پژوهشی خود را در حوزه صنعت انجام دادند. .

وی با اشاره به اینکه همکاری مشترک دانشگاه علم و صنعت با شرکت نفت و گاز سارو باعث شد این دانشگاه به عنوان برندی در زمینه کاتالیست ایرانی شناخته شود، گفت: پروژه های دیگری نیز در دانشگاه علم و صنعت در دست اجرا داریم. فن آوری.” به عنوان مثال محصول اکسید روی فعال را در دانشگاه تولید کردیم و در حال حاضر در این شرکت دانش بنیان به صورت تجاری تولید می شود.

رضایی با بیان اینکه محصولاتی که امروز در این نمایشگاه رونمایی می شود، نتایج واحد تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان است، گفت: یکی از محصولات رونمایی شده «کاتالیست تبدیلی دمای متوسط» مورد استفاده در صنایع پالایش هیدروژن است. این کاتالیزور توسط دو محقق در این شرکت ساخته شده است. دو کاتالیزور دیگر “Catalyst Hydrotreating Naphtha” و “Catalyst Hydrotreating Crocin” هستند که با تلاش سایر محققان این شرکت ساخته شده‌اند.

به گفته وی، “کاتالیزور تبدیل دی اکسید کربن به متانول” در میان محصولات دیگر شناسایی شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران 1403 از امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا روز شنبه 22 اردیبهشت ماه به مدت چهار روز ادامه دارد.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021913979/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DB%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7