اخبار

در نشست تخصصی ستاد برداشت برنج کشور، نرخ برداشت مکانیزه برنج مصوب شد

همانگونه که در بخش هاي قبلی اشـاره شـد، در برداشـت دو مرحلـه اي محـصول درو شده پس از خشک شدن در مزرعه جمع آوري و سپس خرمن کوبی می شـود. وظیفـه یـک ماشین خرمنکوب جداسازي دانه از خوشه و تمیزکردن آن ها از مـواد غیـر از دانـه می باشد. خرمنکوب هاي برنج در انواع و مارک هاي مختلفـی سـاخته و عرضـه می شوند. انتخـاب دستگاه مناسب بستگی به ظرفیت مورد انتظار و قـدرت مـورد نیـاز آن دارد. به طور کلـی در استآن هاي شمالی کشور چهار روش خرمن کوبی برنج شامل خرمنکوب دسـتی، خرمنکـوب تراکتوري مرسوم (نوع پرتابی)، خرمنکوب تراکتوري جریان محوري و استفاده از کمبـاین به عنوان خرمنکوب (با هد بردارنده یا بدون هد) موجود می باشند. در سایرکشورهاي برنج نیز روش هاي مختلفی براي خرمن کوبی برنج مورد استفاده قرار می گیرند .

اجاره خودرو بدون راننده با قیمت و شرایط مناسب

قطعا هر محصولی بر اساس پارامترهای مختلف در یک زمان مشخص برداشت می شود. اما بهترین زمان برداشت برنج 100 الی 150 روز بعد از کاشت آن می باشد. فعالیت هایی که در خصوص برداشت برنج انجام می شود شامل برش، انباشت کردن، خرمنکوبی، پاکسازی و حمل است. انتخاب روش مناسب برای برداشت محصول می تواند عملکرد دانه ها را به حداکثر برساند و آسیب های احتمالی و خرابی دانه ها را کاهش دهد. به همین دلیل هنگامی که زمان برداشت برنج رسید باید روش مناسب را برای این کار انتخاب کنید.

احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم. تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت کشاورزی و دامپروری سرافراز agriculture-na هزارمسجد میباشد. درصد شکستگی دانه معمولاً بیش از سایر روش هاي خرمن کوبی است. میزان شکستگی و آسیب هاي مکانیکی بر دانه در این روش خرمن کوبی پایین است. برنج نیم دانه و لاشه هر رقم برنجی نیز همراه با همان برنج آماده شده و روانه بازار می شود.

برای آگاهی از جزئیات یا خرید هر محصول بر روی آن کلیک کنید. _ رویش نی و لویی در مسیر جویها موجب کندی جریان آب و کاهش آب و … _ علفهای هرز خاصیت ترمیمی دارندپس بعد از بین رفتن قسمتهای هوایی خود را دوباره می سازند. _ به علت رقابت شدید،اغلب بر محصول فائق آمده و مانع رشد آنها می گردد. برای آشنایی با سینی نشا برنج ویدئو زیر که توسط شرکت پارس صنعت تهیه شده است را ملاحظه نمایید. سطح ثابت شبکه ها حداقل 10% و ترجیحاً از کل سطح کف مخزن را تشکیل می دهد.

آفات برنج

طی هر مرحله از خشک کردن، شلتوک به مدت 15 تا 30 دقیقه در تماس با هوای گرم قرار گرفته و فقط 1 تا 3 درصد از رطوبت آن کاسته می شود. مدت زمانی نگهداری شلتوک در سیلوهای استراحت بین 4 تا 24 ساعت متغیر می باشد. این سیستم در صورتی اقتصادی است که 24 ساعته کار کند و انتهای زمانی مربوط به تخلیه در آن باید به حداقل ممکن باشد. برنج شمال ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و بوی معطری دارد بطوری که این بوی خوش در شالیزارهای آن نیز به مشام می رسد. برنج شمال از بهترین و بیشترین محصولات تولیدی در کشور بوده و در انواع گونه های کشت می گردد و برنج های تولیدی در شمال از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و بوی مطبوعی دارند.

کوددهی