اخبار

دسته بندی محصولات کشاورزی بر اساس کاربرد آن‌ها کشتیار | agriculture-na

با نام علمی از مهم‌ترین غلات و اقلام غذایی جهان از خانواده Poaceae گیاهی تک لپه، که به طور معمول به عنوان گیاهی یک ساله رشد می­ کند، اگرچه در مناطق گرمسیری می­ تواند به عنوان یک گیاه چند ساله زنده بماند. نیمی از جمعیت جهان، به برنج به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند. در ایران شهرستان‌های ساوه، نی‌ریز و فردوس بزرگترین تولیدکنندگان انار هستند. این درخت بنا به اقلیمی که در آن زندگی می ­کند با بیماری­ های کمتری نسبت به درختانی که در مناطق مرطوب­ تر رشد می­ کنند مواجه است، اما همچنان بیماری­ و آفات خطرناک و مهمی وجود دارد که کشت­ های انار در مناطق مختلف را تهدید می­ کند. از آن جایی که میوه ­های انار برای مدت طولانی­ تری نسبت به سایر میوه ­ها بر روی درختان می­ مانند، بنابراین مدت زمان طولانی ­تری نیز در معرض آفات و بیماری­ ها قرار دارند. صندوق بیمه کشاورزی در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از بخش کشاورزی تاسیس شده و از سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را به منظور حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در مواقع بروز خسارات، آغاز کرده است.

  • حدود ۹۵ درصد از تولید برنج جهان در چین و هند و آسیای جنوب شرقی می‌باشد.
  • به اعتقاد یک مقام اتحادیه کشاورزی، فقدان الگوی کشت و تصمیمات پراکنده از علل این کاستی‌هاست.
  • شرکت های صادرات عسل به طور مستقیم با زنبورداران در ارتباط هستند و مطابق با نیاز مشتریان خارجی، حجم مشخصی از عسل را صادر می کنند.
  • اما در سالیان اخیر با کاهش بیش از ۴۰ درصدی بارندگی‌ها که نشان از سال­ های خشک و بی‌آبی دارد، تولید برنج به عنوان یکی از محصولات پرآب‌بر تحت آسیب شدیدی قرار گرفت و به دنبال آن گرانی این کالای اساسی پر­­مصرف در بازار اتفاق افتاد.

دریای شمال و دریای جنوب ما در ایران به لحاظ تولید و پرورش آبزیان و انواع ماهی، یکی از مهم ترین عواملی است که وابستگی ما را به فروش و اقتصاد نفتی کم خواهد کرد. در واقع دریاهای ایران حکم یک منبع طبیعی برای رونق هر چه بیشتر اقتصاد کشور را دارد. دریاها سرشار از مواد غذایی پر پروتئین مانند ماهی ها هستند که خوشبختانه ما ایرانی ها در پرورش و صید و طبخ این گونه جانوری، بسیار مهارت داریم. به همین دلیل است که می گوییم صادرات ماهی به کشورهای همسایه میتواند یکی از اصلی ترین محرک ها برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور باشد. بادام زمینی صادراتی از بهترین های حوزه خود بوده و کیفیت مطلوبی دارد این محصول در شماره بهترین و پرخاصیت ترین خشکبار جهان قرار گرفته است. خریداران عمده خشکبار در کشور همواره به دنبال تهیه انواع و اقسام بادام زمینی با قیمت مناسب می باشد افراد می‌توانند از نمایندگی‌های مجاز کمک بگیرند خریداران بادام زمینی در کشور را می‌توان به دو دسته کلی مشتریان خرده و عمده تقسیم نمود.

برداشت طلای نارنجی مازندران

سطح زیر­کشت باغات انگور در کشور تقریبا ۳۰۸ هزار هکتار بوده و استان‌های فارس، قزوین، همدان، خراسان رضوی، آذربایجان­ شرقی، آذربایجان­ غربی، زنجان و مرکزی به ترتیب به عنوان برترین‌ تولید­کنندگان محصول انگور در کشور هستند. سطح مزارع سیب زمینی در کشور تقریبا ۱۶۰ هزار هکتار بوده که این سطح زیر­کشت محصولی بیش از ۵/۵ میلیون تن را تولید می‌کند. برترین استان­ ها و شهر­های تولیدکننده کشور از لحاظ میزان تولید این محصول زنجان، کرمان، اردبیل، بوشهر، گرگان، اصفهان، همدان و قسمت‌هایی از دزفول هستند که از کیفیت بالایی برخوردار می­ باشند. صنعت کشاورزی یکی از بنیادی­ ترین و تأثیرگذارترین صنایع در اقتصاد هر کشور است. ایران با مجموع ۲/۵ میلیون هکتار تولیدات باغی و ۱۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی جایگاه ارزنده ای در تولید محصولات کشاورزی در دنیا دارد و جزء ۷ کشور برتر تولیدکننده محصولات کشاورزی است. چوب های پالونیا از آن دسته چوب هایی می باشد که کیفیت و استحکام زیادی دارند.

نیاز داخلی ذرت ۱۲ میلیون تن است/ رشد تولید با اجرای الگوی کشت

به کلیه عملیاتی که در فاصله جوانه زنی بذر تا برداشت محصول انجام می‌گیرد عملیات داشت گویند. با نام علمی از خانواده Alliacea، گیاهی تک ­لپه و چندساله است که توسط مجله خبری کشاورزی بذر و پیاز قابل تکثیر است و در بیشتر نقاط دنیا کشت می ­شود. پیاز گیاهی بومی جنوب غربی آسیا و ناحیه­ ای بین فلسطین و هندوستان و منطقه شرق مدیترانه می­ باشد.

پس از اتمام دوره رشد و نمو گیاه، هنگام برداشت محصول فرا می‌رسد. بسیاری خاستگاه زعفران را، ایالت ماد ایران می دانند، ولی عده ای ترکیه و یونان را هم مبدا زعفران جهان می دانند. با نام علمی از جمله گیاهان دو لپه­ ای و گلدار است که در خانواده Solanaceae قرار می­ گیرد. این گیاه بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است که طی دوره استعماری اسپانیا به سایر نقاط جهان منتقل شد.

http://3darchitecture.ir