اخبار

راهنمای جامع راه اندازی گلخانه صیفی جات مجله خبری کشاورزی

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺳﻬﻢ ارزش اﻓﺰوده ﻛﺴﺐ و ﻛﺎر ﻛﺸﺎورزی در ارزش اﻓﺰوده ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷﺪه در اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﻲ ﺑﻴﺶ از ۳۲.۵ درﺻﺪ است ﻛﻪ حکایت از ﻧﻘﺶ و اﻫﻤﻴﺖ اﻳﻦ ﺑﺨﺶ در اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﻲ دارد. با چاپ چند صفر بیشتر یا کمتر ارزش این وسیله سبک کم و زیاد می شود. ارز یا به اختصار forex: ارز یعنی ارزش بهاء و سند های تجاری که ارزش آنها به پول های بیگانه معین شده است. کشاورزی مدرن یعنی کشاورزی با استفاده از فنون و فنآوری های نوین. شیوههای مدرن در دامپروی نیز به همین گونهاست یعنی با افزایش تولید گوشت ما مشکلاتی چون ستم به حیوانات و تبعات بهداشتی ناشی از آنتی بیوتیک ها، هورمون رشد، و سایر مواد شیمیایی که معمولاً در تولید گوشتهای صنعتی استفاده میشود را داریم. گلخانههای کوچکتر به نسبت از لحاظ ساخت و عملکرد بسیار گران هستند. ساخت نسخههای اولیه این ابزارها پایان کار نبوده و باید دید که پیشرفت آنها در آینده چگونه خواهدبود و چه ابزارهای تکنولوژیک دیگری برای این صنعت ساخته خواهد شد. با وجود اینکه منابع اولیه تولید اسید هیومیک نظیر لئوناردیت در کشور ما موجود است ، ولی متاسفانه دید صنعتی به تولید این محصول وجود نداشته و همچنان اسید هیومیک از خارج از کشور وارد می شود.

بعد از انقلاب هم به هر علت از بازار دنیا جدا هستیم. ۳- بعد از مطالعه نکات و هشدارها، در قسمت «دسترسی سریع به خدمات بانکداری دیجیتالی» که در پایین صفحه قرار دارد روی گزینه «مانده کارت» کلیک کنید. چند ماه بعد زمانی که آن فیل دوباره قصد وارد شدن به زمینها را داشت، اهالی به کمک گیرنده موجه شدند و از آمدن فیل به زمین کشاورزی جلوگیری کردند! شما تا چند سال آینده شاهد یک انقلاب بزرگ در صنعت کشاورزی خواهیدبود. حسینی پور، با بیان این که جلسه شورای سیاستگذاری بخش کشاورزی استان باید دبیرخانه فعالی داشته باشد تا موضوعات را پیگیری کند و تاثیرگذار باشد، یادآور شد: موضوعات مربوط به کشاورزی ۲۰ سال آینده باید در جلسه شورای سیاستگذاری کشاورزی استان مورد بحث قرار گیرد. تولید محصولات کشاورزی همیشه یکی از موضوعات مهم بوده است، به این علت که این محصولات به طور مداوم در معرض شرایط نامساعد جوی قرار دارند. میتوانید اپلیکیشن همراه بانک کشاورزی را از اینجا روی گوشی خود نصب کنید و از این صفحه، دیگر خدمات اپلیکیشن همراه بانک کشاورزی را هم مشاهده کنید. ۵. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز دریافت آنلاین موجودی حساب بانک کشاورزی، روی گزینه «مشاهده» کلیک کنید تا موجودی حساب خود را مشاهده کنید.

امروزه از سفته به عنوان یک وسیله اعتباری در سرمایه گذاری های کوتاه مدت در واحدهای تولیدی صنعتی تجاری خدماتی استفاده می شود. اولین پول رسمی کاغذی به وسیله بانک شاهنشاهی در سال ۱۲۶۷ و در دولت ناصرالدین شاه چاپ شد . این بانک هماکنون با پشتوانة هشتاد و هشت سال تجربه خدمترسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت رسانی است. برای افزایش امنیت تراکنش های بانکی مشتریان، امکان فعال­سازی و استفاده از رمز اول پویا از طریق خودپردازهای بانک کشاورزی وجود دارد. اهمیت تیلر و تراکتور به این علت است که بسیاری از ادوات کشاورزی و دنبالهبندها به آن­ها متصل میشود. با پیشرفت اینترنت اشیا بسیاری از امور کشاورزی تنها با یک گوشی تلفن همراه کنترل میشود. شرکت های کشاورزی دقیق جدید در حال توسعه فناوری هایی هستند که به کشاورزان امکان می دهد با کنترل هر متغیری از محصولات کشاورزی مانند سطح رطوبت، تنش آفات، شرایط خاک و آب و هوای خرد، حداکثر عملکرد را داشته باشند. بیمه محصولات کشاورزى در مفهوم وسیعتر نوعى تامین پوشش حمایتى براى انواع محصولات زراعى و باغى، دامى، زنبور عسل، کرم ابریشم، آبزيان پرورشى، طرحهاى جنگلدارى، مرتع دارى و آبخیز دارى در در برابر خسارتهاى ناشى از حوادث طبیعى و حوادث قهرى مانند تگرگ، توفان، خشکسالى، زمین لرزه، سیل، سرمازدگى، يخبندان، آتش سوزى، صاعقه، آفات و امراض نباتى عمومى و قرنطینه اى و امراض حیوانى و قرنطینه اى مى باشد که به موجب عقد قرارداد و بیمه گذار با شرکت یا سازمان بیمه گر.

آقای دکتر شیرزاد ضمن تشکر از وقتی که برای کنکاش پیرامون یکی از بغرنج ترین قضایای کشاورزی ایران یعنی نظام های بهره برداری از اراضی کشاورزی اختصاص دادید، پیش بینی و تلقی شما از روند تغییرات نظام بهره برداری از زمین در بخش کشاورزی چیست؟ بانکداری الکترونیک : استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه ها و مخابرات ، جهت انتقال منبع ( پول ) در سیستم بانکداری معرفی کرد. در مناطق خشک یا نیمهخشک مانند مکزیک و جنوب غربی ایالات متحده، گوجه فرنگی در تابستان در گلخانههای مجهز به فناوریهای پیشرفته با موفقیت کشت میشود. این سیستم هوشمند در مناطق کشاورزی استفاده میشود و از زمینهای کشاورزی به صورت دیجیتالی نقشه برداری میکند. در واقع تفاوت های قابل توجهی دردسترسی به منابع خاکی و آبی و هم چنین توسعه اقتصادی- اجتماعی کشورها و مناطق مختلف جهان وجود دارد. اوراق مشارکت اوراق بهاداری هستند برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح های سود آوری تولیدی و خدماتی در چارچوب عقد مشارکت مدنی توسط سازمان جاری منتشر می شود. اوراق مشارکت: اوراق مشارکت در اصطلاح علم اقتصاد از اوراق بهادار است که توسط دولت و شهرداری ، شرکت های دولتی و خصوصی برای تامین اعتبار طرح های عمرانی در کشور منتشر می گردد.تهیه دستورالعمل اجرایی و مقررات ناظر بر انتشار اوراق مشارکت بر عهده بانک مرکزی است.

تجربیات کشورهای توسعه یافته نشان داده که کاربرد فناوری های نوین در عرصه کشاورزی نه تنها موجب افزایش عملکرد محصولات کشاورزی، تأمین نیاز و حفظ امنیت غذایی در آنها شده بلکه با افزایش راندمان نهاده ها و کاهش مصرف بی رویه سم و کود، کشاورزی را به صرفه تر و معیشت کشاورزان را بهبود بخشیده است. یکی دیگر از رباتهایی که در این زمینه ساخته شده است، به صورت یک پهباد بوده و برای سم پاشی استفاده میشود. باید به یاد داشته باشید که بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که امکان برداشت چند باره در طول سال را داشته باشند. سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۹۲ تخمین زد که سالانه سه میلیون مسمومیت با سموم دفع آفات رخ میدهد که منجر به مرگ ۲۲۰٬۰۰۰ نفر میشود. حذف استفاده از آفت کش ها و سموم که هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهد و خاک را آلوده می کند. میرترابی، فارغالتحصیل مقطع دکترا رشته مهندسی کشاورزی-ترویج کشاورزی از دانشگاه تهران، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی است. کشاورزی مدرن رویکردی نوین و در حال تحول توسعه در شیوههای کشاورزی میباشد که به کشاورزان کمک میکند تا بهرهوری محصولات را افزایش دهند و منابع طبیعی از قبیل آب، زمین منابع غذایی و غیره حفظ نماید.

بسیاری از کشورها با هدف کاهش هزینههای کشاورزی اقدام به واردات فناوریهای کشاورزی از هلند میکنند؛ اما با این کار، مشتریان نیز توقع پیدا میکنند تا قیمت محصولات کشاورزی کاهش سایت agriculture-na یابد. و از طرف دیگر در طول سال و در ۲۴ ساعت شبانه روز بدون تعطیلی اقدام به ارائه خدمات مالی بین المللی بین بانکها و کشورهای عضو این شبکه می نماید. همچنین با توجه به نامگذاری سال۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید و محدودیت منابع آبی در هرمزگان، توسعه کشت گیاهان گلخانهای میتواند راهبرد خوبی برای تحقق این شعار در بخش کشاورزی استان باشد. صندوق بینالمللی توسعه کشاورزی معتقد است که با توجه به تجربه مطلوب ویتنام، افزایش کشاورزی مالک-کوچک میتواند بخشی از راه حل نگرانی در مورد قیمت مواد غذایی و امنیت کلی مواد غذایی باشد. اتحادیه اروپا چگونه میتواند در مسئله کمبود آب به ایران کمک کند؟ هلند آخرین کشور غربی است که دچار قحطی شدید شده است؛ در واپسین سال جنگ جهانی دوم، کمبود مواد غذایی موجب شد 10 الی 20 هزار هلندی جان خود را از دست بدهند. افزایش قابلتوجه هزینه راهاندازی گلخانه (حدود ۶۰میلیارد ریال در هکتار) در سالهای اخیر، کمبود تسهیلات ارزانقیمت، نوسان در بازار صادرات و افزایش شدید هزینههای تولید، از چالشهای اصلی کشت گلخانهای در استان بوشهر است.

2 هزار میلیارد تومان تسهیلات در مرحله نخست برای خرید کود و سم با اولویت دو محصول گندم و دانههای روغنی از طریق “کشاورز کارت” در نظر گرفته شده بود که به گفته مسئولان وزارت جهادکشاورزی، لازم بود برای افزایش سطح پوشش محصولات راهبردی، این مبلغ دست کم به دو برابر افزایش مییافت. خبرگزاری ایسنا هم در گزارش خود مینویسد در حال حاضر آماری از نشانگر ترخیص کود و سم در سال جاری باشد وجود ندارد. صندوق بیمه محصولات کشاورزی به منظور اطمینان از درستی اجرای فنی و مالی بیمه و برای رفع نمودن نقاط ضعف احتمالی به اعزام کارشناسان متبحر به بخش های مختلف کشور جهت نظارت و کنترل اقدام می کند و اینگونه بازرسی ها بطور مرتب در طی سال انجام میگیرد. این نوع گلخانه ها در کیفیت، ارتفاع، قطعات و دیگر موارد متفاوت هستند و بنا به نیاز متقاضی و شرایط ویژه پروژه ها، از میان این گلخانه ها سازه ای انتخاب میشود. تشکیل کارگروه ویژه برنج یک ضرورت است که نادیده گرفته شده است.

برای این منظور در این مطلب به معرفی زود بازده ترین محصولات کشاورزی خواهیم پرداخت تا با مطالعه آن بتوانید محصولی مناسب را برای کشاورزی انتخاب نمایید. کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصصها و فنون، از جمله راههایی برای گسترش زمینهای مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانالها و فرمهای مختلف آبیاری میباشد. عدم پایبندی و رعایت استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی یکی از مهمترین موانع صادرات محصولات کشاورزی به شمار می رود. مشروط و عندالمطالبه : ضمانتنامه زمانی مشروط و عندلامطالبه می شود که مطالبه وجه آن توسط ذینفع حسب مفاد ضمانتنامه ، موکول و منوط به رعایت شرایط خاصی گردد.

بیمه محصولات کشاورزی در کشورهای آسیایی مسئله جدیدی است وآگاهی ها به ویژه در مورد قطعات کوچک شالیزارها بسیار کم میباشد. بلکه باید دست به دامان علم مدرن کشاورزی شد و راه کشورهای صنعتی پیشرفته را در این حوزه پی گرفت. از زمان قدیم گرفته که از گاوآهن استفاده میشد تا تجهیزات دقیق و پیشرفته امروزی و سیستمهای موقعیتیابی جهانی (GPS) که به بشر روشهای جدیدی برای رسیدن به کارآیی بیشتر و رشد بیشتر مواد غذایی ارائه داده است. اسکلت اصلی این گلخانه ها عمدتاً از آهن و گالوانیزه و پوشش آن نیز از شیشه و یا ورقهای پلی کربنات است. مناقصه: روشی برای خرید کالا یا خدمات که تمامی پیشنهاد ها ی رسیده در یک زمان و در حضور پیشنهاد دهندگان بررسی شده و پایین ترین قیمت قبول می گردد.مناقصه فرایندی است رقابتی برای تامین کیفیت مورد نظر که در آن تعهدات موضوع معامله به مناقصه گری که کمترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد و اگذار می شود. قیمت این فن ها در یک متر مربع حدودا بین 20 تا 60 هزار تومان میباشد. دیدگاه مخالف این، میگفت که نیازی به چنین تعطیلی نبوده و با دگرگونی الگوی کشت و اصلاح روش آبیاری، میشود کشاورزی ایران را در همان سطح نگه داشت.

به جای نور طبیعی خورشید، از چراغ های رشد مصنوعی استفاده می شود. وی با تأکید بر این موضوع که اطلاعرسانیها باید به سرخطهای تولید داده شود، میافزاید: اگر سفارتخانه ما در خرداد مطلع بود، جای این سوال مطرح است که چرا در همان مقطع به اتحادیههای تولیدی و تخصصی نامهنگاری در جهت اطلاعرسانی از استانداردهای جدید و پرهیز از مصرف برخی سموم و آفتکشها نکرده است؟ مزایده: تفاوت مناقصه و مزایده در این است که جای خریدار و قروشنده عوض می شود. از جمله قلادههای مجهز به GPS، سیستمهای زیستسنجی و سامانه بازشناسی با امواج رادیویی یا RFID که سامانهای بی سیم برای برقراری ارتباط است و با تبادل اطلاعات بین یک برچسب (Tag) و یک بازخوان (Reader) کار میکند. سپرده های قرض الحسنه : این نوع سپرده ها بیشتر با نیات خیرخواهانه توسط مشتریان یا بقصد بهره مندی از جوایز متعلقه بانک ها صورت می گیرد .

سوئیفت swift (society worldwide interbank financial telecomunication یک شبکه بین بانکی جهانی است .یک شبکه مالی بین المللی بین بانکی است که پیام های مالی را از طریق ابزارهای الکترونیکی جابه جا می کند به طوری که این روش از نقل انتقال ارزی از همه اشکال نقل و انتقال ارز بصورت حواله ارزی هم سریعتر و دقیقتر و مطمئن تر می باشد . البته سالیان زیادی است که در کشور های اروپایی و غربی فرهنگ مصرف میوه گلخانه ای جا افتاده است زیرا میوه های گلخانه ای نسبت به میوه های زمین زراعی سالم تر و طبیعی تر هستند و برای رشد آنها از هیچ گونه کود یا سم شیمیایی استفاده نمی شود.

وی اظهار داشت: کشت محصولات گلخانه ای ضمن ایجاد توسعه در این منطقه مرزی، باعث افزایش سطح درآمد مرزنشینان می شود و زمینه اشتغال دانش آموختگان جویای کار رشتههای کشاورزی را نیز فراهم میکند. انواع قارچ از جمله قارچ صدفی و یا دکمه ای فروش خوبی دارند و حتی به شکل خانگی نیز میتوان به تولید این محصولات پرداخت. اما بعد از گذشت 6 روز از این نامه اولین عرضه خودرو در بورس کالا رقم خورد. چندی پیش سه هزار و ۵۰۰ تن سیبزمینی ایرانی از ازبکستان برگشت خورد و حالا گفته میشود که اخیراً سیبزمینیهای ایرانی از ترکمنستان هم برگشت خورده است.

حفاظت از منابع آب و خاک و ارتقا، بهرهوری از آن ها و پتاسیل صرفه جویی آب به میزان 523 میلیون متر معکب در برنامه سالیانه، انتقال مدیریت منابع آب کشاورزی به بهره برداران از طریق ایجاد تعاونی های تولید و امکان دو نوبت کشت در سال از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال 1312 تاسیس شد. و نشر اسکناس در ایران به مدت ۶۰ سال به یک تبعه انگلیسی به نام بارون جولیوس دورویتر اعطاء گردید.بعد از آن در اسفند ۱۳۱۰ در اختیار بانک ملی قرار گرفت تا تاسیس بانک مرکزی در خرداد ماه ۱۳۳۹ با تصویب قانون بانکی پولی کشور ، بانک مرکزی ایران تشکیل گردید و کلیه امور مربوط به چاپ و نشر و پشتوانه اسکناس به این بانک محول شد. اداره شتاب بانک مرکزی در ۱۳۸۱/۴/۱ تاسیس و با هدف فراهم کردن زیر ساخت بانکداری الکترونیک آغاز به کار کرد .

درگاه پرداخت اینترنتی بانک کشاورزی امکان پرداخت وجه کالا و یا خدمات خریداریشده توسط تمامی کارتهای بانکی عضو شتاب را به حساب فروشندگان در محیط اینترنت فراهم نموده است. این امر امکان کاربرد روشها، فنون و ابزار و ماشین آلات نوین، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری با حفظ استقلال و انگیزه های فردی را فراهم می سازد. وی با بیان این که از چالش های اساسی کشاورزی استان، این است که سیاست و ریل گذاری مناسبی که قابل سنجش و ارزیابی باشد در این حوزه نداشتیم، گفت: متناسب با پیشرفت کشاورزی دنیا باید خودمان را مورد سنجش و قیاس قرار دهیم و حتی در خصوص سازگاری با کم آبی و افزایش بهره وری در کشاورزی تعیین کنیم در چه وضعیتی هستیم.

امام صادق(ع) می فرماید: از پیامبر بزرگوار اسلام (ص)پرسیدند: بهترین ثروت کدام است؟ تعریف می­شود و تنوع و تغییرپذیری در هر کدام از این پارامترها می­تواند موجب تغییر رویکرد مدیریتی مزارع شود. مسئولیت با کدام نهاد است؟ برای پاسخ به این پرسشها با ما همراه باشید. ما در این مقاله از وبلاگ اندیشه سبز سودآورترین محصولات گلخانه ای را به شما معرفی خواهیم نمود تا در این مسیر با اطمینان بیشتر بتوانید قدم بگذارید. این تحلیل ها با بهره گیری از تعداد قابل توجهی از مجموعه داده های جغرافیایی فضایی با دقت بسیار بالا (850 متر برای ویژگی های زمین و آب و هوا و 28 متر برای ن قشه برداری از عوارض زمین) انجام گرفته است. نرم­افزار Atlas.ti از جمله نرم­افزارهایی است که به منظور تجزیه و تحلیل کیفی داده­های متنی، گرافیکی، صوتی و تصویری مورد استفاده محققان قرار می­گیرد. گلخانه هیدروپونیک مناسب کاشت صیفی جات از قبیل فلفل دلمهای، گوجه فرنگی، خیار، کلم، کاهو و سبزیجاتی چون نعناع و گشنیز و …