اخبار

عرضه گوشت مرغ همچنان کمتر از نرخ مصوب است

وی با بیان اینکه در تیرماه ۹۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، گفت: وضعیت تولید هیچ گوشت مرغ مشکلی ندارد و روال عادی را طی می‌کند، اما به دلیل رکود اندکی با کاهش تقاضا روبرو هستیم که به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده بازار به روال طبیعی بازگردد.

به گزارش مجله خبری کشاورزی، بر اساس نرخ‌نامه، قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ در عمده‌فروشی ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کنندگان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده بود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی درباره وضعیت نهاده‌های طیور بیان کرد: اکنون نهاده‌های موردنیاز تولید با ارز نیمایی تامین می‌شود و کمبودی نداریم، اما همچنان تولیدکنندگان با مشکل نقدینگی و سرمایه‌گذاری روبرو هستند که انتظار می‌رود دولت برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد تا صنعت طیور کشور با مشکل روبرو نشود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت گوشت مرغ، تقاضا روند کاهشی به خود گرفته است، اظهار داشت: خردادماه ۱۰۹ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور صورت گرفت؛ در حالی که پیش از این میزان تولید ماهانه تقریباً بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه بوده است.

همچنین ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با تحلیل قیمت‌ها توسط اتحادیه، معاونت امور دام و طیور و معاونت توسعه بازرگانی قیمت برای هر کیلوگرم مرغ زنده ۴۹ هزار تومان تعیین شده بود که در نرخ‌نامه مصوب گوشت مرغ عمده‌فروشی و خرده‌فروشی‌ها اعلام نشده است.



منبع اخبار

«حبیب اسدالله نژاد» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری کشاورزی درباره وضعیت عرضه و تولید گوشت مرغ، افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای مرغداری به طور متوسط بین ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان است؛ بنابراین نرخ گوشت مرغ در بازار نباید بیش از قیمت ۵۴ تا ۵۷ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد. اگر با قیمت‌هایی بیش از این عرضه شود، لازم است دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شوند.

اسدالله نژاد قیمت جوجه یکروزه گوشتی را کاهشی عنوان کرد و ادامه داد: اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه گوشتی بین ۵ تا ۶ هزار تومان توسط تولیدکنندگان خریداری می‌شود.