اخبار

قیمت حبوبات کاهش می یابد – ایسنا

قیمت حبوبات کاهش می یابد - ایسنا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با عرضه زیاد، افزایش تولید داخلی و قیمت پایین در بازارهای جهانی، قیمت حبوبات طی ماه‌های آینده اصلاح و تثبیت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علی رضا پیمان پاک با بیان اینکه قیمت حبوبات در بازارهای جهانی 70 درصد افزایش یافت، گفت: قیمت حبوبات به طور متوسط ​​از 1100 دلار در هر تن به 1700 دلار رسید. اما قطعا با عرضه زیاد، تقویت تولید داخلی و احتمال کاهش قیمت در بازارهای جهانی، قیمت حبوبات نیز اصلاح خواهد شد.

وی در گفت و گو با یک برنامه تلویزیونی افزود: فصل برداشت جهانی لوبیا از خرداد ماه آینده آغاز می شود و قطعا قیمت ها کاهش می یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از سوی دیگر با تامین ارز خوبی که بانک مرکزی ساخته و عرضه فراوان این محصول در بازار برای تثبیت قیمت ها تلاش خواهیم کرد.

من باید بگویم؛ قیمت حبوبات از ابتدای سال 1403 هجری قمری افزایش یافته است. بسیاری از فعالان این حوزه معتقدند افزایش قیمت ها ناشی از افزایش قیمت های جهانی است.

سید عبدی افتخاری – دبیر انجمن حبوبات پیش از این ایران در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده بود که افزایش قیمت حبوبات در مراکز فروش به دلیل افزایش قیمت در بازارهای جهانی است و تجار به خودی خود قیمت را تغییر نمی دهند، بلکه افزایش قیمت در داخل کشور را تغییر می دهند. با کارگزاران مرتبط است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دلالان زمانی وارد بازار می شوند که تعادل عرضه و تقاضا نامتعادل باشد و با اقدامات خود باعث ایجاد نوسان در بازار می شوند. بنابراین ضمن ترویج تولید داخلی، واردات نیز باید به طور منظم انجام شود تا به واسطه ها فرصت ابراز وجود داده نشود.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403021711955/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF